2023-04-18, 22:46
Medlem
Sitter Snabelgäddan och skakar galler?
Citera
2023-04-19, 00:44
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Enligt en förälder så har epa-gäddan låtit killar byta bilder mot gratis delar och han har även duschat med vissa ungdomar 😞

Fyfan va räligt! Men får samtidigt nån galen Nilecity-vibe, de hade ju dels original-Kapten Klänning som brandchef, Dennis Brunbys HiFi och Jarmos VVS med AIDS och Marina Plaza-badrum. Verkligheten överträffar dikten ibland...
Citera
2023-04-19, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Hur går det för Daddygäddan? Hans facebooksida är borta.

Även Västeråsgurkan vore kul att följa upp på?
Och såklart Vasaloppsgäddan!

Någon som har nått?

De 2 sistnämnda verkar ha fått en jävla ommöblering i sina liv.

Vasaloppsgäddan har enligt rykten flyttat från sin sambo och från Örebro. Han blev av med jobbet och åkte aldrig Vasaloppet han tränat hårt inför.

Ryktet säger också att han fått/får vård och är arbetslös med ersättning/bidrag. Detta är rykten vilka går här i Örebro. Han är också den enda gädda jag sett live. Då hade han keps och såg sliten ut.

Det är någon månad sedan jag hörde dessa rykten.
Citera
2023-04-19, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vasaloppsgäddan har enligt rykten flyttat från sin sambo och från Örebro. Han blev av med jobbet och åkte aldrig Vasaloppet han tränat hårt inför.

Ryktet säger också att han fått/får vård och är arbetslös med ersättning/bidrag. Detta är rykten vilka går här i Örebro. Han är också den enda gädda jag sett live. Då hade han keps och såg sliten ut.

Det är någon månad sedan jag hörde dessa rykten.

Okej, tackar.

Vore kul om nån sjuk jävel åkte runt och intervjuade gäddornas aftermath.

Lite Filip och Fredrikstil. Kanske Mustiga Mauri.
Citera
2023-04-19, 10:37
Medlem
Citat:
Okej, tackar.

Tror du de skulle ställa upp på det?
Citera
2023-04-19, 15:08
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tror du de skulle ställa upp på det?

Eventuellt skulle några ställa upp, företrädesvis de som trots allt inte har förlorat så mycket - fallhöjden spelar roll här tror jag. Förvisso är livet krossat, men de som har fallit och slagit i hårdast är sannolikt mindre benägna att skylta ånyo i ett Dumpensammanhang.

Man kan också tänka sig att fler ställer upp, om de får vara anonyma och att en reportagebok eller dokumentärfilm borrar i deras psyken och bevekelsegrunder samt diskuterar - och kritiskt granskar - fenomenet Dumpen. Hade varit intressant med psykologiska porträtt och sociologiska analyser i en sådan bok eller film.
Citera
2023-04-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Eventuellt skulle några ställa upp, företrädesvis de som trots allt inte har förlorat så mycket - fallhöjden spelar roll här tror jag. Förvisso är livet krossat, men de som har fallit och slagit i hårdast är sannolikt mindre benägna att skylta ånyo i ett Dumpensammanhang.

Man kan också tänka sig att fler ställer upp, om de får vara anonyma och att en reportagebok eller dokumentärfilm borrar i deras psyken och bevekelsegrunder samt diskuterar - och kritiskt granskar - fenomenet Dumpen. Hade varit intressant med psykologiska porträtt och sociologiska analyser i en sådan bok eller film.
Hsr du nog helt rätt i...
Citera
2023-04-19, 16:48
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Okej, tackar.

Efterlyst isf, eller nått psykologiprogram på UR eller P1...
Citera
2023-04-19, 18:12
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Nummer på ordningsvakten?
https://dumpen.se/2022/01/23/vem-ar-erns-rohm-napp-igen/
Citera
2023-04-19, 18:24
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
https://dumpen.se/2022/01/23/vem-ar-erns-rohm-napp-igen/
Tack! Är han ordningsvakt alltså? Borde väl inte vara jättepopulär hos kollegorna?
Citera
2023-04-20, 07:32
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Någon som kan sammanfatta hur det gick för den där ungdomstränaren för Elfsborg? Finns det någon info?

Han verkade ju vara inne i ett kraftigt förnekelsestadium först då han trodde att han skulle kunna göra damage control med ett patetiskt försvarstal osv.
Citera
2023-04-20, 07:36
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Är det nån som har nån ingång hur det går för Tull-gäddan.. min ingång i Tullen gick i pension förra året..

Han borde ju bli utfryst ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in