Citat:
Men jag var inte ute efter att bli övertygad. Men jag fick ändå känslor av att vara ett med världen. "Veta" saker som skulle kunna vara lösningen på "allt" (under rusets gång). Synestesiupplevelser som att se ljud och känna fysiskt vart i hjärnan vissa toner befinner sig när en låt spelas. Du kan uppleva dig själv utifrån helt andra perspektiv, som djur, som kvinna, svårt att beskriva. Du kan känna en tillhörighet och samhörighet med naturen, som att växter och träd har levande personligheter och att du förstår precis hela deras kretslopp och livshistoria bara du tittar på dem.
Det är sådana där helt sjuka närmast obeskrivliga saker som man kan uppleva där och då som kan förändra ens syn på världen, om man vill det. Men oftast så vet man att man är människa i grund och botten och vart och när man befinner sig även om mycket sådant också kan förvrängas till en viss del.
Men så kallad "ego death" är inte så vanlig på LSD men däremot på DMT. När man väl "kommer iväg" på DMT så blir det vad jag förstår en typ av ego death och det ska verkligen kännas som att man lämnar vår verklighet helt och hållet. Något helt annat än LSD mao.
Det är sådana där helt sjuka närmast obeskrivliga saker som man kan uppleva där och då som kan förändra ens syn på världen, om man vill det. Men oftast så vet man att man är människa i grund och botten och vart och när man befinner sig även om mycket sådant också kan förvrängas till en viss del.
Men så kallad "ego death" är inte så vanlig på LSD men däremot på DMT. När man väl "kommer iväg" på DMT så blir det vad jag förstår en typ av ego death och det ska verkligen kännas som att man lämnar vår verklighet helt och hållet. Något helt annat än LSD mao.
Ja jävligt fascinerande det här. Men det är klart man kan alltid behålla uppfattningen att det bara är hjärnspöken i och med att hjärnan fortfarande fungerar.
Ja något lär det bli längre fram för min del. För häftiga historier för att låta bli att pröva.