2023-03-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Avsaknad av avvärjningsskador är ju i sig inte tillräckliga bevis för att det måste ha varit flera gärningsmän.

Det borde i vart fall gjorts en brottsrekonstruktion där JJ fått rekonstruera hela händelseförloppet. Här vill åklagaren att en person skall dömas för mord, utan att det ens är klarlagt att personen befunnit sig i samma rum när mordet begicks.

Nej att dömma även MH för mord ser jag inte komma heller, om inte Rullman är så pass skicklig att han trollar fram ett typ erkännande eller något drama mellan JJ och MH i rätten? Men då spelar han högt
Citera
2023-03-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ja. Det måste hon ha gjort. Hon visste säkert att T var död när J åkte till Donke.
Ja precis
Jag kan inte tro något annat
Citera
2023-03-21, 19:01
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag vet inte om du känner till att Ekenässjön är inte en sjö utan orten heter så.

Ja, men "kastade den i Ekenässjön" tolkar iallafall jag som själva sjön?

Citat:
Ganska enkelt om man är alkoholberoende.

Eller blir övertalad av en psykopat?

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tro inte att N-Maja låg och sov medan mordet begicks då hon var fullt delaktig.

Baserat på vad? Förutom det som JJ berättat i förhör, då.

Citat:
För att han var invandrare och förstod genast att det fyllot ska inte köra bil.

JJ var väl inte alls speciellt full?

Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Hon är inte så jäkla smart Jj. Det hade varit betydligt bättre för henne att hålla fast vid att MH inte varit med. Att beordra henne att hålla i Tove gör ju att det är ännu mer överlagt och de är två stycken mot en.

Hon berättar att MH är med för att förmildra sin egen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
TT slog i huvudet och JJ kan ha dunkat henne medvetslös innan strypningen.

TT vaknar till och sparkar därefter styps hon slutgiltigen till döds av JJ.

Det skulle förklara dels varför det inte hördes skrik och även dom extra dunsarna.

Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Du har naturligtvis rätt där. Ett av bevisen är ju dessa steg i hälsoappen som sker vid de tillfällen som hon "sover", bland annat när JJ är på donken. Sen att hon svarar på typ 3 sekunder när J skickar att hon är i driven tyder ju på att hon är vaken o håller på med luren.. Ah, vi får väl se vart det hela slutar.

Mitt tips:
J döms för mord & grovt gravfridsbrott till 18 år, fastställs i hovrätten.
M döms i tingsrätt för samma som J, men hovrätten dömer henne enbart till grovt gravfridsbrott till 2,5 år.

Finns inga tekniska bevis mot MH. På sin höjd medhjälp till mord och/eller brott mot griftefriden. Men inte mord rakt av.

Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ja herregud, det är verkligen som en skräckfilm!

Men om hon skrev att hon inte vågade gå ut eftersom ”de” var arga och stod utanför så känns det ju verkligen som att MH var vaken och involverad i någon mån. Sedan betyder det ju inte automatiskt att hon höll i armarna.

Det där med att JJ ”visade runt lägenheten” (en timme efter att Tove kom dit?) och att Tove, när hon visat Tove badrummet skulle ha råkat stöta i henne på vägen ut och att hon då blev arg är ju bara BS. Tove hade ju låst in sig på toaletten och vågade inte gå ut!

Frågan är om Tove själv öppnade för att ”make a run for it” eller om JJ helt enkelt låste upp utifrån. Sådan himla mardröm oavsett…

Edit: Ok, oklart om sms:et skickades vid mordkvällen eller ett tidigare tillfälle. Håller mig avvaktandes med ovan resonemang tills jag vet.

Tror inte på det. Då hade man ju skrikit för kung och fosterland? Tror allt var "frid och fröjd" efter Nöjet tills hon blev överrumplad precis innan hon skulle gå hem. Antagligen skulle hon med största sannolikhet gå på toaletten.
Citera
2023-03-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Avsaknad av avvärjningsskador är ju i sig inte tillräckliga bevis för att det måste ha varit flera gärningsmän.

Det borde i vart fall gjorts en brottsrekonstruktion där JJ fått rekonstruera hela händelseförloppet. Här vill åklagaren att en person skall dömas för mord, utan att det ens är klarlagt att personen befunnit sig i samma rum när mordet begicks.

Avsaknad av avvärjningsskador är ett av flera indicier. Inget DNA under T s naglar, och skador på flertal ställen på T som är svårt för en person att åsamka utan att T skriker är andra.

Säg att J gör en helomvändning och byter plats med M i rätten. Det finns ingen specifik teknisk bevisning mot någon enskild. Åklagaren gör den samlade bedömningen att det krävdes två för att åsamka T dom skador som rättsläkaren beskriver. Det är den enda rimliga slutsats jag kan komma fram till.
Citera
2023-03-21, 19:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men hon var ju inte full.

Vad säger grannen om det i förhöret?
Citera
2023-03-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ok. Men T måste hur som helst ha tystats snabbt! Annars hade hon hojtat och skrikit och grannarna ringt polisen direkt. Att JJ försökt strypa henne med händerna genast känns rätt osannolikt. Då hade T säkert försvarat sej och lämnat spår på J, som riv och klösmärken. Och skrikit på hjälp.
Håller med grannarna sa ju att det lät som nån kastade 100kg 2 gånger dom har tystat henne på nåt sätt först innan strypningen, det finns ju ett förhör med MHs häktes kompis dör hon berättat för cellkamraten att T vart grovt misshandlad å stryp, så måste blivit bra nockad först med nåt hårt i huvudet säkert
Citera
2023-03-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Jomen till slut blir Ms historia för osannolik. Du har ju JJs vittnesmål dessutom
Som jag skrivit innan. Hur går Ms historia med mcd ihop? Hon ska ha sagt att hon är hungrig så då ska JJ erbjudit sig att åka till mcd, d vet vi inte är sant eftersom JJ aldrig skulle åkt till mcd om inte grannen skulle dykt upp.
M har också sagt att hon på hela kvällen har druckit två glas vin och två drinkar, o d är under rätt många timmar.
hon verkar va en rätt van festare o skulle må så dåligt o spytt(som hon sen tagit tillbaka) av den konsumtionen

Om inte JJ hade varit utmålad som en hämndlysten psykopat (som jag inte säger emot) så tror jag de flesta trott på hon det hon säger när man kombinerar d med Ms uppenbara lögner runt hela kvällen

Sen JJ erkände verkar hon ändå säga rätt många saker som inte är positivt för henne. Som att säga att de skulle lura iväg TT för att slå henne, det erkänner ju inte M t.ex

Jag tror inte att hon verkligen skulle till macdonalds hon hade T mobil på sig då som hon glömde stänga av därför dom sett att den var med på resan, JJ var troligen på väg ut för att kasta mobil och flytta på cykeln, macdonalds blev en nödlögn å oplanerad resa där hon gjorde bort sig med Ts mobil.
Citera
Medlem
Även om det skulle vara så att MH inte deltog aktivt i själva mordet utan stod passivt vid sidan om och såg det hända (för vaken var hon) tror jag inte hon vill erkänna det heller utan hon vill få att se ut som att hon inte kunnat avstyra mordet. Utan sov visste inget. Förrän det var för sent. Och då gjorde hon som JJ sa. Jag tror framförallt inte att hon vill berätta om sin skuld för sina föräldrar nu. Så även om hon ljuger om mycket behöver det inte betyda att hon faktiskt höll TTs händer som JJ sa. Även om det är troligt att hon gjorde det.
Eftersom MH inte avslöjade något om bränderna litade nog JJ helt på henne. I
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP2.0
Håller med grannarna sa ju att det lät som nån kastade 100kg 2 gånger dom har tystat henne på nåt sätt först innan strypningen, det finns ju ett förhör med MHs häktes kompis dör hon berättat för cellkamraten att T vart grovt misshandlad å stryp, så måste blivit bra nockad först med nåt hårt i huvudet säkert

Det är en väldigt liten yta att slå någon i bakhuvudet med ett tillhygge på. Just den detaljen tror jag JJ talar sanning om: att hon fällt ner Tove. Sen har hon antagligen dunkat hennes huvud mot golvet och därefter strypt henne.
Citera
2023-03-21, 19:17
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Vad säger grannen om det i förhöret?
Fyllo
Citera
2023-03-21, 19:17
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Jag tror inte att hon verkligen skulle till macdonalds hon hade T mobil på sig då som hon glömde stänga av därför dom sett att den var med på resan, JJ var troligen på väg ut för att kasta mobil och flytta på cykeln, macdonalds blev en nödlögn å oplanerad resa där hon gjorde bort sig med Ts mobil.

Hon gjorde väl sig inte av med mobilen förrän hon och MH åkte sin lilla runda efter att hon var tillbaka från McD?
Citera
2023-03-21, 19:19
Medlem
Citat:

Den första dunsen tror jag är när T åker i golvet. Den andra dunsen tror jag kommer efter att J satt sig på T och tar ett strypgrepp, lyfter upp och dunkar hennes överkropp/huvud i golvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in