Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Jag vet inte om du känner till att Ekenässjön är inte en sjö utan orten heter så.
Ja, men "kastade den i Ekenässjön" tolkar iallafall jag som själva sjön?
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Ganska enkelt om man är alkoholberoende.
Eller blir övertalad av en psykopat?
Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Tro inte att N-Maja låg och sov medan mordet begicks då hon var fullt delaktig.
Baserat på vad? Förutom det som JJ berättat i förhör, då.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
För att han var invandrare och förstod genast att det fyllot ska inte köra bil.
JJ var väl inte alls speciellt full?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jesss1234
Hon är inte så jäkla smart Jj. Det hade varit betydligt bättre för henne att hålla fast vid att MH inte varit med. Att beordra henne att hålla i Tove gör ju att det är ännu mer överlagt och de är två stycken mot en.
Hon berättar att MH är med för att förmildra sin egen roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
TorsteniSthlm76
TT slog i huvudet och JJ kan ha dunkat henne medvetslös innan strypningen.
TT vaknar till och sparkar därefter styps hon slutgiltigen till döds av JJ.
Det skulle förklara dels varför det inte hördes skrik och även dom extra dunsarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
GulKnoxPortion
Du har naturligtvis rätt där. Ett av bevisen är ju dessa steg i hälsoappen som sker vid de tillfällen som hon "sover", bland annat när JJ är på donken. Sen att hon svarar på typ 3 sekunder när J skickar att hon är i driven tyder ju på att hon är vaken o håller på med luren.. Ah, vi får väl se vart det hela slutar.
Mitt tips:
J döms för mord & grovt gravfridsbrott till 18 år, fastställs i hovrätten.
M döms i tingsrätt för samma som J, men hovrätten dömer henne enbart till grovt gravfridsbrott till 2,5 år.
Finns inga tekniska bevis mot MH. På sin höjd medhjälp till mord och/eller brott mot griftefriden. Men inte mord rakt av.
Citat:
Ursprungligen postat av
ellaaa
Ja herregud, det är verkligen som en skräckfilm!
Men om hon skrev att hon inte vågade gå ut eftersom ”de” var arga och stod utanför så känns det ju verkligen som att MH var vaken och involverad i någon mån. Sedan betyder det ju inte automatiskt att hon höll i armarna.
Det där med att JJ ”visade runt lägenheten” (en timme efter att Tove kom dit?) och att Tove, när hon visat Tove badrummet skulle ha råkat stöta i henne på vägen ut och att hon då blev arg är ju bara BS. Tove hade ju låst in sig på toaletten och vågade inte gå ut!
Frågan är om Tove själv öppnade för att ”make a run for it” eller om JJ helt enkelt låste upp utifrån. Sådan himla mardröm oavsett…
Edit: Ok, oklart om sms:et skickades vid mordkvällen eller ett tidigare tillfälle. Håller mig avvaktandes med ovan resonemang tills jag vet.
Tror inte på det. Då hade man ju skrikit för kung och fosterland? Tror allt var "frid och fröjd" efter Nöjet tills hon blev överrumplad precis innan hon skulle gå hem. Antagligen skulle hon med största sannolikhet gå på toaletten.