2023-03-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Frågan är ju närmast vad som går att bevisa, troligt eller ej.
Jomen till slut blir Ms historia för osannolik. Du har ju JJs vittnesmål dessutom
Som jag skrivit innan. Hur går Ms historia med mcd ihop? Hon ska ha sagt att hon är hungrig så då ska JJ erbjudit sig att åka till mcd, d vet vi inte är sant eftersom JJ aldrig skulle åkt till mcd om inte grannen skulle dykt upp.
M har också sagt att hon på hela kvällen har druckit två glas vin och två drinkar, o d är under rätt många timmar.
hon verkar va en rätt van festare o skulle må så dåligt o spytt(som hon sen tagit tillbaka) av den konsumtionen

Om inte JJ hade varit utmålad som en hämndlysten psykopat (som jag inte säger emot) så tror jag de flesta trott på hon det hon säger när man kombinerar d med Ms uppenbara lögner runt hela kvällen

Sen JJ erkände verkar hon ändå säga rätt många saker som inte är positivt för henne. Som att säga att de skulle lura iväg TT för att slå henne, det erkänner ju inte M t.ex
Senast redigerad av TheStation 2023-03-21 kl. 18:21.
Citera
2023-03-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
När Tove skrev detta SMS så skrev hon ordet "de".

Alltså pluralis. Hon var även rädd för MH - åtminstone då hon var tillsammans med JJ. Om hon var rädd för MH ensam vet jag inte men nog kände hon stort obehag när hon såg henne.

Jo reagerade också på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Du sökte FUP.

Här är några länkar

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Tack! 🙏
Det blir att ladda ner och försöka få tid att läsa igenom
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Man ser att TT har blivit sutten på på magen/bröstkorgen och på armarna. Om JJ ströp och satt på bålen då måste en annan person ha suttit på armarna. JJ kan inte sitta på två ställen samtidigt

Vi vet inte hur utdragen processen har varit och TT behöver inte ha fått samtliga skador exakt samtidigt. Det behövs inte flera gärningsmän för att ett offer skall ha skador både fram och bak, eller högt o lågt.
Citera
2023-03-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Jag har också erfarenhet av en sådan relation, speciellt en sådan som JJ och MH har. Därför känner jag igen mig så mycket i MH och känner med henne. Så som folk förklarar henne så är hon svag och lättpåverkad, och speciellt när man vet hur JJ är som person så tycker jag egentligen alla borde förstå att MH bara hängt med pga hon inte haft något val. Absolut att hon har haft en roll i det och självklart gjort fel, det är rent av äckligt det hon varit med och gjort, men jag tycker rent av synd om henne. Hade hon inte bara mött JJ så hade hon inte suttit och riskerat ett långt fängelsestraff just nu..

Hahaha skrattretande att tycka synd om denna sand negern. Hon är med inblandad än va du tror. Samt sluta köra på kortet att j manipulerat henne osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vi vet inte hur utdragen processen har varit och TT behöver inte ha fått samtliga skador exakt samtidigt. Det behövs inte flera gärningsmän för att ett offer skall ha skador både fram och bak, eller högt o lågt.

Det finns säkert annat. Exempelvis att hon inte har dna under naglarna tyder på att hon inte kunde försvara sig. Annars hade hon klöst på JJ, så händerna kunde hon inte använda. Finns säkert fler saker som styrker det när man lägger ihop
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja men eller hur hon hör inte mordet inte grannen som är vid dörren. Jj lämnar henne själv med en död kropp. Sen så väljer Jj att skriva från donken då är MH vaken och svarar direkt. Varför skulle Jj ens skriva från donken för att väcka en däckad MH och riskera hon upptäckte en död kropp. Sen tror jag aldrig i helvetet man lämnar nån själv med en kropp oavsett vad för att åka å köpa en jäkla cheeseburgare.

För att försöka skylla allt på MH? Skulle inte förvåna mig ett dugg. Men den "smarta" JJ var inte alls så smart som hon förmodligen själv trodde. Hon överskattade sig själv. Precis som alla narcissister gör.
Citera
2023-03-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror också att MH kan ha medverkat, oklart hur mycket. Men grejen är ju att det finns inga som helst bevis som styrker MH,s medverkan. Och i svensk domstol dömer man inte på vad man tror, utan på vad som kan bevisas bortom rimligt tvivel. Och dom bevisen lyser starkt, med sin frånvaro.

Förutom J och M s vittnesmål finns heller inga tekniska bevis på att just hon utfört mordet.

M s historia är full av orimligheter. Om hon inte ändrar den till när hon ska vittna, kommer rätten inte sätta hög tilltro till M. J s historia stämmer däremot bättre med rättsläkarens uttalande.

Rättens dilemma kommer bli att fastställa om T s skador kan ha orsakats av en person, eller om det krävdes två. Generellt vet jag att det är väldigt ovanligt att en person lyckas kväva en annan utan att få några avvärjningsskador.

Själv är jag övertygad att M hjälpte till men tveksam till att det kan bevisas bortom rimligt tvivel.
Citera
2023-03-21, 18:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Man ser att TT har blivit sutten på på magen/bröstkorgen och på armarna. Om JJ ströp och satt på bålen då måste en annan person ha suttit på armarna. JJ kan inte sitta på två ställen samtidigt

Rullman verkar väldigt säker på att MH är skyldig till mord. Inget snack om något annat. Jag litar på honom.

MH hade antagligen makten att avgöra TTs öde. Utan hennes hjälp kanske JJ inte hade lyckats mörda TT. Om MH försvarat TT så hade hon definitivt inte lyckats.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-03-21 kl. 18:35.
Citera
2023-03-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Kan vara bra, särskilt i MHs fall. Men de har någon form av överdrivet kontrollbehov också, jag reagerade på att MH berättar hur de ”övervakar” hennes storebror också med Hitta-appen, utan hans vetskap. Att han hade blivit arg om han hade vetat. Han är väl 20 år gammal? Konstigt beteende tycker jag, att övervaka sin 20 åriga son.

Ja det är kanske lite udda om det stämmer.
Citera
2023-03-21, 18:32
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Men...läste du inte allt jag skrev? J kan ha låst toa om en död T, så när M kom från sängen var T borta. J sa att T gått och M trodde på det.

Förhör Aktbil 153 sid 1176:

F: Men du, det här när Johanna går ut där då, och åker och köper den här hamburgaren,
är det syftet med att gå ut, att köpa en hamburgare till dig?
M: Ja vad jag förstod det som.
F: Men under den perioden när hon är borta, vad gör Tove då?
M: Jag vet inte.
F: Vad gör du då?
M: Jag sitter inne på toan.

Alltså kan inte Tove ha varit där..
Citera
2023-03-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Jomen till slut blir Ms historia för osannolik. Du har ju JJs vittnesmål dessutom
Som jag skrivit innan. Hur går Ms historia med mcd ihop? Hon ska ha sagt att hon är hungrig så då ska JJ erbjudit sig att åka till mcd, d vet vi inte är sant eftersom JJ aldrig skulle åkt till mcd om inte grannen skulle dykt upp.
M har också sagt att hon på hela kvällen har druckit två glas vin och två drinkar, o d är under rätt många timmar.
hon verkar va en rätt van festare o skulle må så dåligt o spytt(som hon sen tagit tillbaka) av den konsumtionen

Om inte JJ hade varit utmålad som en hämndlysten psykopat (som jag inte säger emot) så tror jag de flesta trott på hon det hon säger när man kombinerar d med Ms uppenbara lögner runt hela kvällen

Sen JJ erkände verkar hon ändå säga rätt många saker som inte är positivt för henne. Som att säga att de skulle lura iväg TT för att slå henne, det erkänner ju inte M t.ex
Jag får en bild av att stor del av J redovisning låtet hyfsat sant
Säkert delar som förskönats
Men jag är öndå förvånad över att hon erkänner så mycket
Det hade jag aldrig trott

J håller fast vid sina erkönnanden
( Jag har dock inte hunnit läsa allt i fup)
Men det gör ju inte M

hon ändrar sig i sina uttalanden.. Hon känns lurig
Hur ska hon klara sig i rätten
och komma ihåg allt hon säger?

Kanske är det M som är den skickligaste lögnaren?
Senast redigerad av Anedin 2023-03-21 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in