2023-03-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Förhör Aktbil 153 sid 1176:

F: Men du, det här när Johanna går ut där då, och åker och köper den här hamburgaren,
är det syftet med att gå ut, att köpa en hamburgare till dig?
M: Ja vad jag förstod det som.
F: Men under den perioden när hon är borta, vad gör Tove då?
M: Jag vet inte.
F: Vad gör du då?
M: Jag sitter inne på toan.

Alltså kan inte Tove ha varit där..
Bostaden är ju inte så stor så för mig känns det sjölvklart att M såg T då J var och handlade
Citera
2023-03-21, 18:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Förhör Aktbil 153 sid 1176:

F: Men du, det här när Johanna går ut där då, och åker och köper den här hamburgaren,
är det syftet med att gå ut, att köpa en hamburgare till dig?
M: Ja vad jag förstod det som.
F: Men under den perioden när hon är borta, vad gör Tove då?
M: Jag vet inte.
F: Vad gör du då?
M: Jag sitter inne på toan.

Alltså kan inte Tove ha varit där..

Hon ljuger.
Citera
2023-03-21, 18:39
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Bostaden är ju inte så stor så för mig känns det sjölvklart att M såg T då J var och handlade
Ja. Det måste hon ha gjort. Hon visste säkert att T var död när J åkte till Donke.
Citera
2023-03-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Fyfan man spyr bara på alla svarta mönster. Dem är svarta och förblir det. Kalla mig gärna rasist men vem fan blir inte förbannad på detta. Så många mördas av svarta. Dem kommer aldrig bli som vita och borde slängas ut från Europa. I Toves fall behöver negren få livsstraff och aldrig få komma ut.

Om man nu ska klumpa ihop folk i grupper så som du gör, så vore det väl allra enklast att utvisa alla MÄN från Europa. DET är utan tvekan den största gruppen som står för allt våld.

Men jag antar att du då skulle säga att ALLA män är ju inte såna, du tex, det är ju orättvist och att man därför inte ska dra alla över en kam. Eller?😇
Citera
2023-03-21, 18:48
Medlem
Jag är lite osäker på om rätten kommer dömma JJ för mord.
Å ena sidan tycker jag allt pekar mot det när det gäller JJ som person och allt ikring henne och vad som framkommit av bevisning etc... samtidigt gnager det här med statistiken och sannolikheten att det skulle vara ett mord som då talar emot det, och allt känns väldigt oplanerat och amatörmässigt, det kan vara som JJ påstår.
Jag tror det blir svårt för Rullman att ro iland "utom rimligt tvivel"

MH kommer ju aldrig gå iaf, de tror jag verkligen inte
Senast redigerad av anteanti 2023-03-21 kl. 18:51.
Citera
2023-03-21, 18:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Åklagaren verkar tycka att det finns tillräckligt med bevis för att MH hållt fast JJs armar, baserat på skador på den döda kroppen vad jag kan utläsa. Att JJ skulle ha hållt TTs armar med benen medan hon satt på bröstkorgen och ströp henne får nog anses helt uteslutet.

Men hur bär du dig åt när du brottas?

När du fått ner motståndare på rygg sätter du dig på huk över denna med ett knä på var sida om kroppen. Om denne flaxar med armarna så tar man dem och placerar motståndarens underarmar under sina knän.

Sen stryper man motståndaren.

Märken fanns på TTs underarmar förmodligen efter JJs knän.
Du skriver att hon satt med arslet på bröstkorgen. Då är det istället svårt att strypa någon och att hindra motståndarens underkropp att röra sig.

Sitter man på huk blockerar man ju hela motståndaren kropp.
Med JJs längd har hon väl arslet nedåt TTs vader.

Det finns säkert beskrivet i brottningssporten.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-21 kl. 18:59.
Citera
2023-03-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Rullman verkar väldigt säker på att MH är skyldig till mord. Inget snack om något annat. Jag litar på honom.

MH hade antagligen makten att avgöra TTs öde. Utan hennes hjälp kanske JJ inte hade lyckats mörda TT. Om MH försvarat TT så hade hon definitivt inte lyckats.
Jag hoppas också att Ruklman har tillräckligt för att dömma båda för mord

Men blir lite orolig öv att det inte finns tillräckliga bevis för M medverkan
Rullman känns säket så det vill jag ändå tro på
Silberzky sa något om att det är konstigt av att Rullman kan gå ut med att M är skyldig för mord
Senast redigerad av Anedin 2023-03-21 kl. 18:55.
Citera
2023-03-21, 18:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag hoppas också att Ruklman har tillräckligt för att dömma båda för mord

Men blir lite orolig öv att det inte finns tillräckliga bevis för M medverkan
Rullman känns säket så det vill jag ändå tro på
Silberzky sa något om att det är konstigt av att Rullman kan gå ut med att M är skyldig för mord

Men han hade väl inte ens läst FUP?
Citera
2023-03-21, 18:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Förutom J och M s vittnesmål finns heller inga tekniska bevis på att just hon utfört mordet.

M s historia är full av orimligheter. Om hon inte ändrar den till när hon ska vittna, kommer rätten inte sätta hög tilltro till M. J s historia stämmer däremot bättre med rättsläkarens uttalande.

Rättens dilemma kommer bli att fastställa om T s skador kan ha orsakats av en person, eller om det krävdes två. Generellt vet jag att det är väldigt ovanligt att en person lyckas kväva en annan utan att få några avvärjningsskador.

Själv är jag övertygad att M hjälpte till men tveksam till att det kan bevisas bortom rimligt tvivel.

Avsaknad av avvärjningsskador är ju i sig inte tillräckliga bevis för att det måste ha varit flera gärningsmän.

Det borde i vart fall gjorts en brottsrekonstruktion där JJ fått rekonstruera hela händelseförloppet. Här vill åklagaren att en person skall dömas för mord, utan att det ens är klarlagt att personen befunnit sig i samma rum när mordet begicks.
Citera
2023-03-21, 18:58
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Inte hela, men det väsentligaste...
Citera
Medlem
Citat:

Hm blir osäker på det?
Har ett svagt minne av att han sa att han läst det mesta i fup men det kanske inte var så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Man ser att TT har blivit sutten på på magen/bröstkorgen och på armarna. Om JJ ströp och satt på bålen då måste en annan person ha suttit på armarna. JJ kan inte sitta på två ställen samtidigt

JJ sitter med sina knän över TTs armar , inte spec komplicerat och så gjorde man ju alltid när man bråkade som barn och hade fått ner nån på rygg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in