2023-03-21, 03:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Precis det jag sagt hela tiden. N-Maja ljuger och rider på det hela tiden med att hon inte kan klockan för att verka ännu mer korkad och klara sig från livstid. Hoppas att detta uppmärksammas under rättegången och att det framgår vilken mörderska hon är.

Det är väl inte så att hon inte ser vad klockan är utan har dålig tidsuppfattning.
Svårt att avgöra vad som hände för 1 timme sedan eller 5 eller två dagar sedan o.s.v.
Du har missuppfattat diagnosen helt enkelt.

Min diagnos av dig är att du är psykopat. Går inte att missuppfatta.
Det är tröttsamt med ditt evinnerliga tjat.
Citera
2023-03-21, 03:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Fattar inte varför grannen erbjöd sig att köra mitt i natten?

För att han var invandrare och förstod genast att det fyllot ska inte köra bil.
Citera
2023-03-21, 03:38
Medlem
Citat:
När man var 20 år så var det musik, motsatta könet och framtid som gällde och inget annat fanns på kartan. Helt andra förutsättningar än att gå omkring med en vanskapt N och planera bränder. Den djävla fittan borde brännas på bål då det inte bara är en person som hon tänkt elda och sådana behövs inte i samhället. Fängelse ihop med dom andra sinnesjuka kärringarna Jonna, Johanna m.fl alternativt Livslång vård på mentalsjukhus om det finns några såna kvar?
Ja det säger en hel del om J
Hon är farlig
Men tyvärr så låser dom ju inte in folk på livstid
Är hon lika hatisk när hon släpps så är det nog bäst att inblandade håller sig långt borta fr henne
I min värld så är det mordbrand
Vet att lagen inte säger det
Men hon ville att folk skulke dö
Citera
2023-03-21, 03:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Är du på riktigt så djävla dum i huvuet så du tror på det Johanna säger stämmer? Den största psykopaten i den ålderns som existerat och du köper hennes lögner? Negern kanske har försökt trycka ner sig i sängen bland alla prylar och granbarren har flygit runt ? Tro inte att N-Maja låg och sov medan mordet begicks då hon var fullt delaktig.

Hon hade inte spytt vilket konstaterats. Hade du själv kunnat sova under såna omständigheter och inte ringt efter hjälp om någon håller på att bli mördad. Om man inte själv var delaktig så skulle man ju skitit ner sig av rädsla. Hon låg inte i någon säng och sov utan kanske eventuellt torkade upp det som kommit ur Toves kropp då hon skickade tummen upp för att få sin hamburgare.

Eh, va skedde mordet när de kom hem från granskogen????
Nej, jag får inte ihop den tanken riktigt.

Vore det inte bäst för dig själv att du tog en paus från tråden.
Citera
2023-03-21, 03:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag misstänker att Maja är ärlig när hon använder ordet ”sova”, men har sin egen definition av ordet som ”stänger av mentalt”.

Egna definitioner på ord är inte så ovanligt bland bokstavsbarn. En del med neuropsykiatriska avvikelser kan få meltdowns när saker blir för jobbiga. Andra stänger av helt. Misstänker att Maja är en sån person eftersom hon har ADD.
Okidock. Då är hon alltså oansvarig till att mördat och burit ner ett lik som transporterats för att eldas upp? Bara för att hon ser helt korkad ut betyder inte att hon är det. En lögnhals om man orkar läsa FUP.
Citera
2023-03-21, 03:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Eh, va skedde mordet när de kom hem från granskogen????
Nej, jag får inte ihop den tanken riktigt.

Vore det inte bäst för dig själv att du tog en paus från tråden.
Du är snurre sprätt him self! Klart som fan att N-Maja gick och lade sig en stund efter att burit in ett lik i granskogen och därav barren i den andra mördarens säng. Vad är det du inte begriper?
Citera
2023-03-21, 03:54
Medlem
Pirellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
MH har fått berättat för sig från JJ detsamma, att hon fällde Tove…
I förhör med MH säger hon fällde och sen plötsligt ” knäade henne ” ,
Man förstår att de reagerar för de frågade igen , ” knäar” ?
Kanske säger man knäa om man spelar fotboll?
När jag läste knäa så tänkte jag antagligen samma som förhörsledaren ” knäa”?!?!
Ett knä upp i skrevet tror jag de flesta tänker
Men MH förklarar sedan vad hon menar med ”Knäa”, typ fäller bakom Toves knäveck tror jag hon menar även om hon beskriver det annorlunda…
Hur kommer det sig att hon själv använder sig av DET uttrycket när JJ bara sagt ” fällde”?

Hon kanske bara blev tvärt osäker på vad det heter. Men något jag tänkt på ang knän är varför inte TT knäat JJ i ryggen om hon nu satt på TTs mage/bröstkorg. Hon måste väl sitta ganska långt ned på TT för att inte det ska vara möjligt.

Kanske hon försökte knäa JJ men då tog MH benen…. och att det är därför hon säger ’knäa’. Samtidigt känns det som att, om MH ändå hjälpte till på något sätt så hade väl JJ lika gärna kunnat ge den versionen. Såvida hon inte tyckte att hennes version vore mer till hennes egen fördel.
Citera
2023-03-21, 03:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet1
Är ju samma medicin man får mot ADD o ADHD

Låter ologiskt för mig som är autist. ADHD-medicinen borde väl vara för att lugna ner den som är hyperaktiv. Om den som inte är hyperaktiv tar den medicinen så dämpas det väl för mycket.
Men du vet väl bäst.
Citera
2023-03-21, 03:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Du är snurre sprätt him self! Klart som fan att N-Maja gick och lade sig en stund efter att burit in ett lik i granskogen och därav barren i den andra mördarens säng. Vad är det du inte begriper?

Jag begriper inte att du alldeles för några poster tillbaka sa att hon inte sov i sängen utan att det var JJ som hade sagt det.
Eller....?
Citera
2023-03-21, 04:13
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
OM hon sov så sov hon för att hon hade en dålig känsla av vad som komma skall och "låtsas sov" för att undvika inblandning.
Jag undrar om det är ett systematiskt beteende hon har. Något som hon varit van vid att göra under uppväxten när folk är osams eftersom hennes diagnoser gör att hon inte hänger med i det sociala.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så fantastiskt att stackars MH som inte kan klockan och som ska vara så lågbegåvad, rättar förhörsledaren om vilken tid förhöret avslutas. MH har koll på tiden och på klockan, förhörsledaren har sagt fel tid. Förhörsledaren tackar MH för att hon var uppmärksam på det så att det blev rätt tid angiven.
Förhör 2023-01-11 nr 1263.

"F: Ja. Ja, då har inte vi så mycket mer idag utan vi avrundar helt enkelt här om inte du har
någonting ytterligare du vill fråga om Mikael?
A: Nej det har jag inte.
F: Och inte du heller?
BF: Nej.
F: Nej då gör vi så.
M: Ja.
F: Då säger att vi avslutar förhöret när klockan är 10.53.
M: 57 stod det här.
A: Ja.
F: Ja det var rätt.
BF: Vad sa du? 50?
F: Jag sa 53 men det var 57.
BF: Ja då kom det med innan jag hann att stänga av så det är med det slutar 10.57.
F: Ja bra.
BF: Nu avslutar jag här.
F: Tur att du var med där Maja.
M: Ja."

Det där beteendet känns som väldigt typiskt för någon med NPF. Fastnar i detaljer och ska påpeka det. Att hon har svårt att läsa av en analog klocka betyder inte att hon har svårt med en digital. Det är också vanligt bland NPF-kvinnor som försöker dölja sina problem att om de inte förstår en sak så fokuserar de på något närliggande de förstår för att visa att de hänger med. ”Kolla jag förstår en digital klocka så ni ska inte tro att jag har problem med en analog.”

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Troligtvis men det ger oss inte svaret om hon medverkade i mordet?
Det talar för att Maja blir väldigt passiv vid stress och bara gör som hon blir tillsagd. Johanna har tidigare försökt få med henne på mordbrand och även att döda Majas bror. Vilket jag tolkar som ett sätt att få en hållhake på henne. Men att döda Tove tror jag var så högtidligt så det ville hon göra själv. Pratet om självmord om hon skulle hamna i fängelse tolkar jag som ett sätt att få Maja att hålla tyst. Det hade varit onödigt om Maja deltagit i mordet.
Citera
2023-03-21, 04:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag undrar om det är ett systematiskt beteende hon har. Något som hon varit van vid att göra under uppväxten när folk är osams eftersom hennes diagnoser gör att hon inte hänger med i det sociala.

Det där beteendet känns som väldigt typiskt för någon med NPF. Fastnar i detaljer och ska påpeka det. Att hon har svårt att läsa av en analog klocka betyder inte att hon har svårt med en digital. Det är också vanligt bland NPF-kvinnor som försöker dölja sina problem att om de inte förstår en sak så fokuserar de på något närliggande de förstår för att visa att de hänger med. ”Kolla jag förstår en digital klocka så ni ska inte tro att jag har problem med en analog.”

Det talar för att Maja blir väldigt passiv vid stress och bara gör som hon blir tillsagd. Johanna har tidigare försökt få med henne på mordbrand och även att döda Majas bror. Vilket jag tolkar som ett sätt att få en hållhake på henne. Men att döda Tove tror jag var så högtidligt så det ville hon göra själv. Pratet om självmord om hon skulle hamna i fängelse tolkar jag som ett sätt att få Maja att hålla tyst. Det hade varit onödigt om Maja deltagit i mordet.
Floskler rakt igenom. Hoppas att dom i rätten inte är lika lättlurade.
Citera
2023-03-21, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har tydligen inte alla fup sidor
Det jag har/ läst är förhör med en hel del ungdomar och vakter/ bartender fr nöjet
Ett Förhör med AW
Ett förhör med T pappa
Ett förhör med T mamma
Ett förhör med My
Ett förhör med Maja
Och flera sidor om bränderna

Finns det någon som har möjlighet och ork att länka hela fup här igen?

Du sökte FUP.

Här är några länkar

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in