Citat:
Ursprungligen postat av
Bertilkarlos
Till och med jag som är inte svensk vet vad en snippa är. De på hovrätten? Vilken skola gick de? Vart fick de utbildningar för att sitta på hovrätten. Det diplomen vill jag oxå ha. Vet inte om de spelar dumma eller om du var fulla under rättegången . Sparka de alla
Har en svag aning om att domarna i målet begått något slags dolt uppror mot när det används nya/moderna och i viss mån intetsägande ord, som även i viss mån kan tas som slangord om ordet står där för sig självt utan kontext.
Ett uppror i någon slags bredare mening, pga en gammaldags syn på praktiserande av domstolsförfaranden.
Etik, uppförande i rättssal osv.
Men det är helt efterblivet att bryta ut just detta ord ur sitt sammanhang som råder just här, och göra verklighet av en ordboks-tolkning av detta ord.
Det är helt fel tillfälle att ägna sig åt fördolda tillrättavisningar av språkbruk, och dessutom själva inte komma fram till fällande dom för annat brott som ryms inom gärningsbeskrivningen.
Det är minst två stycken enormt stora fel dessa domare gör här, och jag är faktiskt ganska säker på att tjänstefel begåtts till den grad att dom kommer få sparken allihop.
Anledningen att jag tror det, är att det här inte är några misstag som begåtts utan större insikter, utan att det i ett domslut formuleras fram en insikt som gör att hela målet faller vilket drabbar brottsoffret i sammanhanget.
Det fortsätts även formuleras insikt i massmedia i ett par artiklar med uttal. Medvetandegraden är alltså högst påtaglig.