2023-03-13, 11:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Ja men att dela den på mitten tar inte bort hela depo effekten. Krossar man den till pulver blir de en helt annan sak än att bara dela den.

Har bara varit tvungen att dela när mina snabbverkande har varit slut, då är den effekten likvärdig med en OxyNorm, dvs jag blir smärtlindrad ungefär lika snabbt.

Hur som, depoteffekten försvinner när tabletten delas.
Den är då inte längre slowrelease och håller definitivt inte i 12h.
Citera
2023-03-13, 17:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jo det gör den.
Vilket är anledningen till att folk krossar/snortar.
Ruset kommer snabbare, precis som hos en snabbverkande, ex OxyNorm.

https://www.fass.se/m/produkt/200303...lth/tabproduct

”..Sväljes hela
OxyContin depottabletter ska sväljas hela. Får ej delas, tuggas eller krossas. Delade, krossade eller tuggade tabletter leder till snabb frisättning av oxikodon, vilket kan förorsaka resorption av livshotande mängd (se avsnitt Överdosering)..”

Nej, depåeffekten försvinner inte för att du delar tabletten. Detta har en läkare sagt och han borde veta vad han pratar om. Du måste krossa tabletten helt för att ta bort depåeffekten.
Citera
2023-03-13, 18:05
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Nej, depåeffekten försvinner inte för att du delar tabletten. Detta har en läkare sagt och han borde veta vad han pratar om. Du måste krossa tabletten helt för att ta bort depåeffekten.

Tack jag har också haft diskussionen med min läkare, därav att jag fick utskrivet OxyNorm så att jag inte skulle dela mina OxyContin.
Då hon var rädd att det skulle tas upp för snabbt i kroppen på mig.

I övrigt så länkade/citerade jag även FASS.se, där ser du att det även står ”delad”.
Citera
2023-03-15, 19:11
Medlem
GovermentFuckers avatar
Har någon sett denna?

https://ibb.co/y68GWGJ'

https://postimg.cc/ZBxjKGPy

Ska vara lösa från burk.

Läskigt att dom inte ser likadana ut samt lite "grainy"......
Senast redigerad av GovermentFucker 2023-03-15 kl. 19:38.
Citera
2023-03-16, 14:12
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GovermentFucker
Har någon sett denna?

https://ibb.co/y68GWGJ'

https://postimg.cc/ZBxjKGPy

Ska vara lösa från burk.

Läskigt att dom inte ser likadana ut samt lite "grainy"......

Ja dom där är mest absolut största sannolikhet hemmapressade eller åtminstone inte tillverkade av ett seriöst läkemedelsbolag. Släng iväg ett mail till stockholm@brukarforeningarna.se och be dom skicka fentanyltester, det är helt gratis. De är klockrena att ha o göra med. 🙂
Bor du i Sthlm är det bara o gå till dom istället för att maila o ha sig.
Citera
2023-03-16, 20:21
Medlem
Metaphysicals avatar
Tog 50 mg oxikodon idag och mådde skit.
Är detta en hög dos? Inte särskilt va?
Citera
2023-03-17, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysical
Tog 50 mg oxikodon idag och mådde skit.
Är detta en hög dos? Inte särskilt va?

Har du inte tolerans så är det en hög dos, det är som att be om att må illa och spy hela dagen. 10-20mg är nog bättre att börja med. Förstår du hur starkt och är? Hoppas du tar medicinen för smärtlindring och inte för att punda, prata med läkaren.

Hoppas inte du köpt det illegalt då det kan innehålla fentanyl och leda till din död.
Citera
2023-03-17, 09:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tack jag har också haft diskussionen med min läkare, därav att jag fick utskrivet OxyNorm så att jag inte skulle dela mina OxyContin.
Då hon var rädd att det skulle tas upp för snabbt i kroppen på mig.

I övrigt så länkade/citerade jag även FASS.se, där ser du att det även står ”delad”.

Det låter som att din läkare nojar och pratar massa goja helt enkelt. OxyNorm är ju framtaget för att omedelbart frisätta hela mängden oxycodone, så att det skulle tas upp "för snabbt" och bli farligt på något sätt om man delar en OxyContin med samma styrka är ju rent nonsens. Depåeffekten finns kvar även för att du delar den. Att du upplever effekten hålla i sig kortare beror troligen på den halverade styrkan iom delad tablett.
Citera
2023-03-17, 14:52
Medlem
Metaphysicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Har du inte tolerans så är det en hög dos, det är som att be om att må illa och spy hela dagen. 10-20mg är nog bättre att börja med. Förstår du hur starkt och är? Hoppas du tar medicinen för smärtlindring och inte för att punda, prata med läkaren.

Hoppas inte du köpt det illegalt då det kan innehålla fentanyl och leda till din död.

Jag fick det utskrivet av läkare men jag behöver ingen smärtlindring längre så jag tänkte använda tabletterna istället för att slänga dem. 3 stycken funkar jättebra för mig men när jag tog två till så gick det utför.
Får bli två nu och tre innan sängdags sedan är det finito.
Citera
2023-03-19, 19:44
Medlem
Oxy som oxy? Förstod att det inte var fallet efter att ha provat olika. Vad är den genererande faktorn som spelar roll i att en sort är kass, en annan mycket bra.

Oxycontin mundipharma - perfekt

Oxynorm kapslar - absolut bäst.

Sedan har vi massa andra som i russyfte är mycket sämre faktiskt. Hört om bindningsmedel att göra men jag vet ju det fakto inte.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel och/eller tillägga.

Slängt i mig 60 mg oxynorm då en polare kunde sälja hela boxen billigt - grym kväll än sålånge med en vinst på 20k genom betting. Oslagbara oxy!
Citera
2023-03-20, 12:36
Bannlyst
Jag har 20mg slow release som jag nämnt tidigare.

Jag verkar ha fått någon ny variant som de skapat efter vad som hände i USA, den går alltså inte att krossa. Är inte ute efter att krossa den ändå, är bara ute efter smärtlindringen.

Hittade bara någon kinesisk sida...
https://1.bp.blogspot.com/-axyRKDbEn...600/OxyNEO.PNG

Det är den till höger. Är jag helt ensam om att få denna?

Hursomhelst så ville jag fråga vad är skillnaden mellan fentanyltabletter och den oxy jag har när det kommer till smärtlindring? Inga jävla plåster utan tabletter ska tydligen finnas. Lyckas inte riktigt hitta någon bra sida som jämnför dem men fentanyl måste väl vara mer beroendeframkallande? Hur länge sitter den i? Oxy är ju 12 timmar.

Tack för din tid.
Citera
2023-03-20, 17:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Jag har 20mg slow release som jag nämnt tidigare.

Jag verkar ha fått någon ny variant som de skapat efter vad som hände i USA, den går alltså inte att krossa. Är inte ute efter att krossa den ändå, är bara ute efter smärtlindringen.

Hittade bara någon kinesisk sida...
https://1.bp.blogspot.com/-axyRKDbEn...600/OxyNEO.PNG

Det är den till höger. Är jag helt ensam om att få denna?

Hursomhelst så ville jag fråga vad är skillnaden mellan fentanyltabletter och den oxy jag har när det kommer till smärtlindring? Inga jävla plåster utan tabletter ska tydligen finnas. Lyckas inte riktigt hitta någon bra sida som jämnför dem men fentanyl måste väl vara mer beroendeframkallande? Hur länge sitter den i? Oxy är ju 12 timmar.

Tack för din tid.

Länken funkar inte för mig, kan du inte bara skriva vad dom heter?
Du måste inte välja generika på apoteket, jag ber läkaren kryssa i ”får ej bytas ut” och får på så vis alltid originalet.
Givetvis ber du då om att denne förskriver just originalet.

All generika är piss jämfört med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in