2020-09-24, 19:06
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Tja!

Undrar om någon/några kan hjälpa mig att få lite klarhet. Har läst runt 200 sidor men har inte blivit något klokare.

Jag har 2st 5mg oxy gl och 1st 50 mg tram hemma.
Jag har inte tagit opiater/opioider på flera år men har lust att ta någon dag snart.
Anser inte att jag har högre tolerans än genomsnittet men gillar dosera högt för att bli riktigt väck.
Har inte varit mina huvud droger men när jag tog tram så tog jag oftast 500-1200mg på direkten. På oxyn tog jag tidigare 40-80mg på direkten. Blev som önskvärt nodding på dessa doser. La ner tram för jag ogillar ruset och biverkningarna, sedan fann jag oxyn och gillade det ruset mycket mer.

Nu till själva funderingarna. Efter år utan opis, hur får jag starkast rus av 10mg oxy?
Verkar delade meningar om boosta med tram. Ser en del påpekar att edgen tas bort från oxyn och andra upplever att dem boostas tillsammans, hur är era erfarenheter?
Har xanor hemma men vill ej kombinera det, då jag ogillar xanor.
Är det värt att ta oxyn alternativt oxyn och tramen om jag vill bli väck, inte bara småskön. Eller ska jag (som jag överväger) ta det någon annan gång då jag har mer oxy tillhands?

Är 173 cm och väger 65kg om det är nödvändigt att veta.

Klart som fan du ska ta allt på en gång. Är det något som är nice så är det ju den serotinerga effekten du får av tram. Dock är 50mg väldigt klent men ska du ta något och överhuvet taget känna något så är det allt på en gång som gäller. Alternativt att du skaffar mer opiater. Oxy börjar ju knappt kännas förän 30mg+ och tram kan man bomba på 400mg utan tolerans.
Citera
2020-09-25, 07:41
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Klart som fan du ska ta allt på en gång. Är det något som är nice så är det ju den serotinerga effekten du får av tram. Dock är 50mg väldigt klent men ska du ta något och överhuvet taget känna något så är det allt på en gång som gäller. Alternativt att du skaffar mer opiater. Oxy börjar ju knappt kännas förän 30mg+ och tram kan man bomba på 400mg utan tolerans.

Jo det är just det jag är kluven i om det är ens värt att ta dem, tycker själv att det är för små doser av varje. Hade helst bara velat ta oxyn egentligen. Är inte så förtjust i tram så därför vill helst inte att effekten från trammen maskerar eller tar över på oxyn.

Men resonerar väl som dig borde ta allt eller få tag i mer. Men det är ett problem då jag går inte och fixar droger längre. Har varit ren från opis i kanske 7 år, har familjeliv och orkar inte ta kontakt med folk.
Så kanske får tag i fler till Jul i bästa fall.

Men tack för svaret. Får nästan bara se vad jag gör. Känns inte direkt så värt på den lilla dosen och har egentligen inte brottom med ta dem. Tänkte hade bara att det kunde varit chill att bli väck en dag när man inte har hand om barnen osv.
Citera
2020-09-25, 13:20
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Jo det är just det jag är kluven i om det är ens värt att ta dem, tycker själv att det är för små doser av varje. Hade helst bara velat ta oxyn egentligen. Är inte så förtjust i tram så därför vill helst inte att effekten från trammen maskerar eller tar över på oxyn.

Men resonerar väl som dig borde ta allt eller få tag i mer. Men det är ett problem då jag går inte och fixar droger längre. Har varit ren från opis i kanske 7 år, har familjeliv och orkar inte ta kontakt med folk.
Så kanske får tag i fler till Jul i bästa fall.

Men tack för svaret. Får nästan bara se vad jag gör. Känns inte direkt så värt på den lilla dosen och har egentligen inte brottom med ta dem. Tänkte hade bara att det kunde varit chill att bli väck en dag när man inte har hand om barnen osv.

Finns på flugsvamp att handla annars. Kommer hem som vanlig post
Citera
2020-09-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Hur länge har du tagit?. 35mg är normal dos. Men som sagt det som spelar roll är hur länge du käkat dom.

35 mig är ingen vanlig dos, läkare skriver ut 5 mg att börja med, 10 mg om du har tagit längre tid, de läkarna är väldigt försiktiga idag med att skriva ut oxikodon. 35 mg är mycket för en första gång.
Citera
2020-09-25, 14:06
Medlem
Safariis avatar
Citat:

Jo, tack för tipset. Har drivit en shop tidigare så känner ju till det. Bara tänkte mest orkar inte ta mig besväret eller pynta för det. Har egentligen inte behovet, mer tänkte om jag hade kunnat rusa mig på det som jag har bara för gamla goda tiders skull.

Kanske bara tar det jag har, eller tar det i framtiden om jag skulle få fler till hands.

Vet du eller någon om det skiljer sig att ta oxyn rektalt?
Sökte runt lite om det och vissa verkar hävda att det ger ett snabbare och starkare påslag än oralt. Någon sanning i det?
Någon här med egen erfarenhet som kan yttra sig?
Citera
2020-09-25, 22:15
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:

Men hur kan det vara sådana sjuka priser på flugsvamp egentligen?
Alla dessa oxy-preparat är helt sanslöst prissatta..
Citera
2020-09-25, 23:45
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Men hur kan det vara sådana sjuka priser på flugsvamp egentligen?
Alla dessa oxy-preparat är helt sanslöst prissatta..

Ingen aning, trodde först priset var per karta och inte per tablett... Man förstår att så fort receptet går ut i USA så går de över till heroin pga av priset.
Citera
2020-09-26, 08:23
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeaScout
35 mig är ingen vanlig dos, läkare skriver ut 5 mg att börja med, 10 mg om du har tagit längre tid, de läkarna är väldigt försiktiga idag med att skriva ut oxikodon. 35 mg är mycket för en första gång.

Vanlig dos på gatan är 35mg. Och uppåt.
Citera
2020-09-26, 11:30
Medlem
nutkjells avatar
Jag är, tack och lov, inte så insatt i opiod-träsket men är nyfiken på hur det kommer sig att just Oxycodone verkar vara så dyrt, med avseende på brukar-dos, jämfört med andra opioder?
Citera
2020-09-26, 18:21
Medlem
STABILO99s avatar
Fan i USA finns ju tabletter som har 80mg. Svenska läkare bajsar ju på sig om de ens skriver ut 5mg... Sjukt
Citera
2020-09-26, 18:27
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Fan i USA finns ju tabletter som har 80mg. Svenska läkare bajsar ju på sig om de ens skriver ut 5mg... Sjukt

Finns 80mg i Sverige oxå.. för länge sen så fanns det 160mg tabletter
Citera
2020-09-27, 00:19
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Finns 80mg i Sverige oxå.. för länge sen så fanns det 160mg tabletter

Som läker skriver ut? Inte i Sverige iaf. Även cancerpatienter får svaga 5mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in