Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
Tycker det är dåligt att du inte får något bättre om du haft kronisk värk så länge samt en dokumenterad nackskada sedan 2014.
Jag tycker problemet med kodein är att verkningstiden är så kort, när jag testade det kunde smärtlindringen vara en timme max. Det blir en jävla massa piller det.. sen paracetamolet som svärvar på levern...
Tramadol är som lyrica dvs fungerar helt olika för person till person, de känns smutsiga på något sätt enligt mig, samt oberäkneliga. Känslan är lite sådär att skitungar som ska "knarka" håller på med tram och lyrica (gabapentins storebror). Bra mediciner fungerar ungefär detsamma för alla.
Efter min läkare förstod att jag lidit så länge och inget annat fungerat, så ansåg han det var värt att testa. Och skulle man börja missbruka så försvinner ju tabletterna och man får inga nya tills nästa uttag... och vilken vettig vuxen människa köper droger på nätet egentligen som nästan alltid är spetsat med fentanyl? Det är att leka med döden. Skulle aldrig falla mig in. Man får helt enkelt följa sin dos och sköta sig, har man beroendepersonlighet ha din tjej/fru eller något ha hand om tabletterna.
Försök ta ett rejält snack med din läkare och se om ni kan komma fram till något annat.
Inte värt att lida när där faktiskt finns hjälp och man är ingen loser för att man skulle ta något starkt i detta fall, man får bara för sin egen skull se till så man inte ta mer än läkaren skrivit ut. Då blir det inga större problem. Skulle inte skriva detta till någon 20åring, hoppas du är med på vad jag menar. Men livet är för kort för att lida. Inte värt det.
Så bra, vilken tur att du hittat en läkare som verkligen hjälper, jag har fightats med ajukvården snart 3 år nu för att få hjälp med smärtan som blivit kronisk efter operationen, har skapat lidande för både mej å mina barn både psykiskt och ekonomiskt. Livskvaliten blir så låg.
Och håller med om att de synd att ungarna ska missbruka medeciner som hjälper folk så det blir svårare för dem som behöver det att få hjälp.
Önskar jag kunde få en läkare som vill hjälpa, jag har dock ett missbruk i bakgrunden men drogfri 10 år och har aldrig ens fastnat för opiater då jag provat både heroin å de mesta i den svängen men tyckte inte om det.
Amfetamin å benzo var min drog vilket jag aldrig skulle röra mer.
Självklart förstår jag oron för beroende men jag är så trött på stämpeln att man bara skrattar åt mig när jag vill ha hjälp med smärtlindring.
Jag är trött på att ha ont, jag är trött på att kämpa för att få hjälp.
Mina barn kommer minnas sin uppväxt mest med att mamma hade ont och kunde inte leka med oss.
Och alltid får man byta öäkare, aldrig samma läkare man går till.
Sorry för mitt negativa inlägg men kände bara för att spy ur mig lite🤣🤣
Jag är iaf glad för din skull att du får de hjälp du behöver och att det finns läkare där ute som har förståelse.