2022-12-21, 17:08
Medlem
MissPeeRats avatar
Inkainka5478 - var det Ann som fyllde år. Jag tolkar det du skriver så. Jag pratade annars med en väninna som släktforskar och hon säger att det bodde en Sehl*stedt på Stenåldersvägen som fyllde år den 13/6, men det kanske är en tillfällighet?

Funderade också på en annan sak. T*mmas hade alibi för att han var på enfest... men det var ju liksom PeVa också när han var på festen där Ann bodde... fast han bara var inne en kort stund. Kanske var det därför han åkte dit och lät Helena sitta i bilen? För att kunna säga att han var på fest...

Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Ja så kan det gått till, jag blir bara mer och mer övertygad att PV är våran man,tror de hade kontakt redan när han satt inne, mitt scenario är att hon följer med honom ut från statt,de blir upphämtade av den som kör Pv till Mariestad.
Man åker till det här huset där nån fyllde år och hade fest( A*n) man är kvar där en stund, man kör som idioter ner till båten som ligger vid ekudden. Där kan hända att han tar sig ett dopp, kör aldrig ut med båten, alla är fulla,HA retar sig på nåt, kan vara att han inte vill gå ifrån sin familj, kan vara att HA klipper till honom, sedan går hon(eller springer) från.honom han skriker vänta,han sticker efter samtidigt ber han Chauffören köra runt, jag tror att hon är så nära hemmet att hon ser gaveln på deras hus, hon gömmer sig ,han skriker SA JAG INTE TILL DIG ATT VÄNTA! .Han får syn på henne han slänger ner henne på marken, hon slåss för sitt liv, han stryper henne,lägger henne i bilen får hjälp att linda in henne, åker till ett ställe och gräver ner kroppen, hämtar sedan kroppen . HA blev og erbjuden att följa med till huset på Dillö torsö.
Senast redigerad av MissPeeRat 2022-12-21 kl. 17:11.
Citera
2022-12-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Inkainka5478 - var det Ann som fyllde år. Jag tolkar det du skriver så. Jag pratade annars med en väninna som släktforskar och hon säger att det bodde en Sehl*stedt på Stenåldersvägen som fyllde år den 13/6, men det kanske är en tillfällighet?

Funderade också på en annan sak. T*mmas hade alibi för att han var på enfest... men det var ju liksom PeVa också när han var på festen där Ann bodde... fast han bara var inne en kort stund. Kanske var det därför han åkte dit och lät Helena sitta i bilen?
Ja det skulle varit hon Ann som fyllde.
Citera
2022-12-21, 17:15
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ja det skulle varit hon Ann som fyllde.

OK Bra då vet vi säkert att det var på Lindbäckevägen 6 som de var. Ser att adressen finns med i namnlistan. Den påstår att SuEk bodde där men namlistan säger även att hon bodde på Bråten med PU.

Är det någon som nämnt PU för dig? Ann kanske kände såväl honom som PeVa och introducerade dem för varandra...
Citera
2022-12-21, 17:22
Medlem
Citat:

Funderade också på en annan sak. T*mmas hade alibi för att han var på enfest... men det var ju liksom PeVa också när han var på festen där Ann bodde... fast han bara var inne en kort stund. Kanske var det därför han åkte dit och lät Helena sitta i bilen? För att kunna säga att han var på fest...
Jag får nog ändra mig på en punkt .jag tror inte
Pv och TS fysiskt träffades HA måste ha ringt
TS från Ann eller nånstans
Citera
2022-12-21, 17:24
Medlem
MissPeeRats avatar
Inka - hur körde man sedan. Du säger att Helena mördades på morgonen men också att man körde båt från Ekudden till Torsö. Menar du att man först körde henne med båt till Torsö och sedan körde man bil via Lidköping till Läckö där någon hade en annan båt, som man åkte ut med och dumpade Helena där.

Jag har inte riktigt förstått var Helena dumpades enligt din källa.

TuSt bor ju i Lidköping idag. Kan han ha haft båten där sedan länge för att ha båten mer centralt i Vänern kanske?

Det känns ju som vi är nära nu så vi behöver bara veta var hon finns.
Citera
2022-12-21, 17:25
Medlem
Citat:
OK Bra då vet vi säkert att det var på Lindbäckevägen 6 som de var. Ser att adressen finns med i namnlistan. Den påstår att SuEk bodde där men namlistan säger även att hon bodde på Bråten med PU.

Är det någon som nämnt PU för dig? Ann kanske kände såväl honom som PeVa och introducerade dem för varandra...
Mycket möjligt bra jobbat tack
Citera
2022-12-21, 17:26
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Mycket möjligt bra jobbat tack

tack, men det är du som gjort nästan allt ju!
Citera
2022-12-21, 17:51
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, TS ska Helena, enligt uppgift, ha varit förtjust i, "Hundkompisen". Dock vet jag inte i tid när hon skulle ha varit det. TS ska ha varit på Stadt den aktuella kvällen/natten, men ska, enligt annan uppgiftslämnare, ha haft alibi för natten efter Stadts stängning. Vet inte om jag minns rätt nu, men det kan ha varit en fest/umgänge med kompisar.

Finns det någon uppgift på att PV och TS hade kontakt inne på Stadt?

Citat:
Det verkar så

Citat:

Kan det vara så att TS gav sig av till festen och att Helena ringde för att få sin "tomat" från festen hos Ann? Kanske var det därför de körde så snabbt dit och snabbt från stället och ingen såg Helena. De kom bara för att hämta TS? Helena kan ju inte har ringt TS från Ann, för då skulle andra sett henne och TS måste ha varit på en fest eller liknande så att Helena visste var han fanns. Det fanns ju inga mobiler.
Senast redigerad av MissPeeRat 2022-12-21 kl. 17:53.
Citera
2022-12-21, 18:39
Medlem
Citat:
Hur kan det vara säkert menar du? Finns en del som tyder på att det kan vara möjligt, men att fastslå det känns överilat.
Intressant att adressen stod med i namnlistan. IB03 eller någon med möjlighet får gärna kolla upp hela trappuppgången.
Citera
2022-12-22, 01:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Hur kan det vara säkert menar du? Finns en del som tyder på att det kan vara möjligt, men att fastslå det känns överilat.
Intressant att adressen stod med i namnlistan. IB03 eller någon med möjlighet får gärna kolla upp hela trappuppgången.

Det händer tyvärr väldigt ofta i den här tråden att många användare rusar åstad för minsta lilla. Thords ord om det självklara med kritiskt tänkande med mera verkar vara svårt för många.
Citera
2022-12-22, 01:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Nu får det vara nog med dina skruvade inlägg. Om du verkligen sitter på något av värde, så skriv det då rakt ut i stället för att skriva på ett sätt som ingen förstår - men det är väl det som är hela din grej. De enda gångerna som du skriver klockrent, är när du är förbannad på mig. Märkligt.

Min uppfattning är att ditt enda intresse i tråden är att "spela Allan" (oklart varför, dock). Du njuter av att flera användare i tråden intresserar sig för dina alster. Men kanske ser vi en "collusion" i tråden?

Jag tror inte att mördaren skriver i tråden, men han läser sannolikt. Däremot tror jag att om det fanns en eller två "medhjälpare", så är de fullt möjligt att en av dem - eller båda - kan figurera i tråden. Alternativt figurerar någon som vet vad som hände.
Citera
2022-12-22, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu får det vara nog med dina skruvade inlägg. Om du verkligen sitter på något av värde, så skriv det då rakt ut i stället för att skriva på ett sätt som ingen förstår - men det är väl det som är hela din grej. De enda gångerna som du skriver klockrent, är när du är förbannad på mig. Märkligt.

Min uppfattning är att ditt enda intresse i tråden är att "spela Allan" (oklart varför, dock). Du njuter av att flera användare i tråden intresserar sig för dina alster. Men kanske ser vi en "collusion" i tråden?

Jag tror inte att mördaren skriver i tråden, men han läser sannolikt. Däremot tror jag att om det fanns en eller två "medhjälpare", så är de fullt möjligt att en av dem - eller båda - kan figurera i tråden. Alternativt figurerar någon som vet vad som hände.
Vet du varför jag är tydlig mot dej är att du är så otrevlig , jag sitter och försöker tänka ut olika scenario vad som kan ha hänt och vad jag hört det är min syn på saken, den kan vara helt tokig men jag lägger fram den ändå, jag tror du sitter inne med massa info du verkar duktig och ha varit med länge,kan du inte sluta och vara så dömande mot de flesta i tråden och försöka hjälpa till och få en lösning och bidra med din kunskap, är det att jag skriver för mycket så kan jag kliva åt sidan direkt inga problem .,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in