2023-03-16, 17:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Du kollade upp detta med LeTh ja, det gjorde jag också med Skatteverket.

Citat:
Vad vill du uppnå med din egen medverkan i tråden ? Du kollar ju upp saker seriöst ser jag , varför blandar du bort det med en massa trams ? Det fattar jag inte riktigt. Vilket spår tror du ärligt på ?

Knappast... saker råttan redan VET behöver han inte kolla upp...
Citera
2023-03-16, 17:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det borde väl Helena förklarat redan innan dom satte sig i bilen?

GW: "Man ska inte krångla till det"

Ja men om BW nu inte hittade CrEr utanför stadt kanske han ville förvissa sig om att hon inte var kvar hos UA. Han erbjöd därför HA skjuts i vanlig ordning, när CrEr sen inte heller syntes till längs vägen fr. Ekudden in mot stan blev BW allt mer "övertygad" om att hon var kvar.
I egenskap av misstänkt psykopat kan han t.o.m. ha fått för sig att Ulrika skyddade CrEr, i synnerhet om hon nu var ledsen över något som hänt med BW tidigare under kvällen.

HA blev rädd för BW som var hotfull, hon ville lämna bilen. När bilen stannade vid kohagen och Helena flydde springandes upp mot stigen slog det slint för BW.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-16 kl. 18:10.
Citera
2023-03-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ja, det bör ju helt klart vara på detta sätt för detta uppger ju Ulrika för Lotte Dalsgaard i "Mardrömmen i Mariestad. Detta måste vara sanning då för till Lotte måste Ulrika säga exakt hur det var och inte avvika vad hon sagt om detta i polisförhören som Lotte har fått full tillgång till. Samt det faktum att detta uttalande trycks i bokform och blir fullt offentligt. Det måste ju vara så också att mellan författaren och de som medverkar så bör ju dessa båda parter vara överens om vad som sägs i boken, med vad jag även antar för Lotte, har dessa polisförhör som grund.

Vad har du uppgiften ifrån att någon polis skulle ha begått tjänstefel och lämnat ut förundersökningen till Lotte? Det låter ju sensationellt. Då har ju Lotte också svar på tusen frågor vi undrar här i tråden, som polisen ännu inte släppt.
Citera
2023-03-16, 18:32
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men du är väl inte dummare än att du förstår att om UA skyddar en vän så gör hon det för att hon är 100% övertygad om att denna vän inte har med försvinnandet att göra.
Hur skulle hon kunna vara 100% övertygad? Era jävla fantasier om påstådda psykopaters förmågor att dupera och lura sin omgivning är hämtade ur usla dokusåpor och inte ur någon verklighet.

Har alla glömt att Ulrika närmast skrattande berättade att hon under i stort sett hela förmiddagen inte hade i tankarna att något hänt Helena och att hon snart skulle komma hem? Eller att deras mor direkt gav upp och förstod att Helena var borta för alltid? En ytterst märklig familj.
Citera
2023-03-16, 18:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hur skulle hon kunna vara 100% övertygad? Era jävla fantasier om påstådda psykopaters förmågor att dupera och lura sin omgivning är hämtade ur usla dokusåpor och inte ur någon verklighet.

Hon litar på sina närmsta vänner.

Ditt påstående om psykopater är bland det mest korkade jag någonsin läst på det här forumet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-16 kl. 18:58.
Citera
2023-03-16, 19:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Nu vet jag vem som kan ha hjälpt BW! Jag misstänker Le*nnart Thors*ell.

Ok jag misstänker Mi*kael Kj*ellqvist.
Hur ser du på honom som med-GM?
Citera
2023-03-16, 19:19
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ja, det bör ju helt klart vara på detta sätt för detta uppger ju Ulrika för Lotte Dalsgaard i "Mardrömmen i Mariestad. Detta måste vara sanning då för till Lotte måste Ulrika säga exakt hur det var och inte avika vad hon ssagt om detta i polisförhören som Lotte har fått full tillgång till. Samt det faktum att detta uttalande trycks i bokform och blir fullt offentligt. Det måste ju vara så också att mellan författaren och de som medverkar så bör ju dessa båda parter vara överens om vad som sägs i boken, med vad jag även antar för Lotte, har dessa polisförhör som grund. Att Ulrika skulle fara med osanning till Polisen om detta när hennes syster är försvunnen är uteslutet.

Vad kan då denna väninna tagit vägen då om hon skulle in till stan igen ? Ja, detta är höljt i dunkel för oss, om det var ChEr drog hon då kanske till Stadt innan de stängde. Där bör hon ju då nästan stött på BW och även Helena då...hmm. Ja, det är ett spekulerande då.

Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Vad har du uppgiften ifrån att någon polis skulle ha begått tjänstefel och lämnat ut förundersökningen till Lotte? Det låter ju sensationellt. Då har ju Lotte också svar på tusen frågor vi undrar här i tråden, som polisen ännu inte släppt.

Ja, nej du har ju förstås rätt. Lotte fick ju ta del av polisrapporter som var allmän handling och förstås inte förhör som ligger under sekretess naturligtvis. Här misstolkar jag grovt. Sorry .

Jag säger då så här istället då, att det är naturligtvis så att det som Ulrika säger till Lotte som sen hamnar i bokform, det måste ju då ligga helt i linje med vad hon har sagt i polisförhör. Skulle detta förevigande i bokform avvika från det hon sagt i förhör, så lär ju Polisen höja på ögonbrynen. Nej.
Citera
2023-03-16, 19:30
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ja, det bör ju helt klart vara på detta sätt för detta uppger ju Ulrika för Lotte Dalsgaard i "Mardrömmen i Mariestad. Detta måste vara sanning då för till Lotte måste Ulrika säga exakt hur det var och inte avika vad hon ssagt om detta i polisförhören som Lotte har fått full tillgång till. Samt det faktum att detta uttalande trycks i bokform och blir fullt offentligt. Det måste ju vara så också att mellan författaren och de som medverkar så bör ju dessa båda parter vara överens om vad som sägs i boken, med vad jag även antar för Lotte, har dessa polisförhör som grund. Att Ulrika skulle fara med osanning till Polisen om detta när hennes syster är försvunnen är uteslutet.

Vad kan då denna väninna tagit vägen då om hon skulle in till stan igen ? Ja, detta är höljt i dunkel för oss, om det var ChEr drog hon då kanske till Stadt innan de stängde. Där bör hon ju då nästan stött på BW och även Helena då...hmm. Ja, det är ett spekulerande då.

Bara en tanke. Om väninnan skulle tillbaka in till stan igen, då är det väl troligt att det var från stan hon tog en taxi ut till UA på natten. Stämmer då inte bråket lite dåligt in på BW som enligt uppgift i tråden drog ner till stan från Radbyn strax för Stadt stängde?
Citera
2023-03-16, 19:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så här skrev Motown 2014-04-11 i inlägg #8242:

"Som jag minns det åkte han själv, men jag kan ha fel. Med tanke på hur mycket han hade druckit tror jag inte heller någon var intresserad av att åka med i bilen. han sa inget om att komma tillbaka vilket han heller inte gjorde. Det lär ha varit tämligen ointressant för honom att komma tillbaka då det sket sig med det tilltänkta ragget. (Juli* *)."

Min fetmarkering.

Var det denna tjej som BW grälade med på festen i Radbyn? (Flickvän? "Ragg"?)

Jag bumpar ett inlägg jag postade för snart två år sedan. Jag har försökt att avidentifiera tjejens namn den här gången. (* = a, A).

OM påståendet av Motown (att BW nobbats av denna tjej på festen i Radbyn) är sant, var kommer då ChEr in i bilden denna kväll/natt? Om BW var tillsammans med ChEr denna period, varför så försöka stöta (?) på JuA? För att komma vidare med detta måste man nog veta hur omständigheterna såg ut vid denna tid. Var BW tillsammans med ChEr denna period? Hade han varit det tidigare? Kom hon in i bilden efter Helenas försvinnande? (Det senare tror jag minst på.) Eller hade han strulat med JUA?
Citera
2023-03-16, 19:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Så du skapar en tråd sanning å de grunderna och vevar med pekpinnar åt andra.

Kan du någon gång försöka skärpa dig och hänga med? Nu läser du och tar till dig av det som jag skriver för elfte gången!

Tidigare i tråden har en lega nämnts (kan det ha varit av Prinzezzan för några år sedan?), och i TV3 tar Pelle Jenvén upp den. Också Mats tar upp den i P4 Skaraborgs radiodokumentär 2017 i det andra avsnittet vid cirka sex minuter. I den här upptrampade (!) legan hittades alltså Helenas ringar. Legan hittades dessutom precis intill lekplatsen, där hjulspår och ett rivstartmärke hittades.

Bara sluta med dina sjuka insinuationer om att jag skapar trådsanningar. Jag presenterar fakta: Dels från en polis, dels från Mats på P4 Skaraborg. Legan bevisar att Helena fanns i området innan hon togs därifrån.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-16 kl. 19:41.
Citera
2023-03-16, 19:39
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja men om BW nu inte hittade CrEr utanför stadt kanske han ville förvissa sig om att hon inte var kvar hos UA. Han erbjöd därför HA skjuts i vanlig ordning, när CrEr sen inte heller syntes till längs vägen fr. Ekudden in mot stan blev BW allt mer "övertygad" om att hon var kvar.
I egenskap av misstänkt psykopat kan han t.o.m. ha fått för sig att Ulrika skyddade CrEr, i synnerhet om hon nu var ledsen över något som hänt med BW tidigare under kvällen.

HA blev rädd för BW som var hotfull, hon ville lämna bilen. När bilen stannade vid kohagen och Helena flydde springandes upp mot stigen slog det slint för BW.

Ja, det är väl inte omöjligt. Men hur hamnade sedan bilen vid lekplatsen innan "Hanna" gick ut med hunden?
Citera
2023-03-16, 20:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, det är väl inte omöjligt. Men hur hamnade sedan bilen vid lekplatsen innan "Hanna" gick ut med hunden?

Varför skulle bilen hamna på lekplatsen innan "Hanna" gick ut med hunden?
Killarna på Hällristningsvägen såg ju den misstänkta bilen först efter att hon hade gått in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in