2023-03-18, 14:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En kvinna har hittats död i en frys på en gård i Värmland. Ska ha legat i många år. Runt fem mil från Mariestad till Värmland? Man ska väl inte hoppas på för mycket, men det finns inte särskilt många kvinnor i Värmland som är anmälda försvunna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y69amr/uppgifter-dod-kvinna-hittad-i-frys-i-varmland

Tack för länken! Av artikeln framgår att det är polisen i Bergslagen som verkar ha hand om detta. Den del av Värmland som hör till Bergslagen, är den sydöstra. Och det är väl den delen som ligger närmast Mariestad (Kristinehamn m fl orter)?

Det skulle vara intressant att få reda på hur gammal denne man är. Tillräckligt gammal för att ha varit "aktiv" -92? Mannen och den döda kvinnan ska ha känt varandra.

Kanske lite långsökt? Men absolut intressant! Hoppas polisen går ut med fler uppgifter snart. Ur Aftonbladet:

"Polisen bekräftar att man inlett en mordutredning. Mannen och den döda kvinnan ska vara bekanta sedan tidigare.

– Vi har anträffat en avliden kvinna i en bostad i torsdags, och grep i samband med det en man, säger Torbjörn Roos, vakthavande befäl på polisen i Bergslagen.

Uppgifter: Hittades i frys

Enligt Aftonbladets uppgifter har kvinnan varit försvunnen i många år, och hennes kroppsdelar hittades i en frysbox i hemmet i Värmland. Mannen ska självmant ha erkänt mordet i samband med att han vårdades på sjukhus.

"Polisen vill inte gå närmare in på dessa uppgifter."
Citera
2023-03-18, 14:44
Medlem
Troians avatar
Tyvärr inte Helena. Både MGM och den döda kvinnan ska varit norska medborgare.
Citera
2023-03-18, 16:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tyvärr inte Helena. Både MGM och den döda kvinnan ska varit norska medborgare.

Bra, då vet vi det!
Citera
2023-03-18, 18:33
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hur skulle hon kunna vara 100% övertygad? Era jävla fantasier om påstådda psykopaters förmågor att dupera och lura sin omgivning är hämtade ur usla dokusåpor och inte ur någon verklighet.

.

Detta inlägget har gjort mig mer förbannad än något annat inlägg på Flashback på väldigt många år!

Snälla Joe Blow! Du kan ingenting och du vet ingenting om livet så håll käft!

Hoppas verkligen inte du jobbar som snut eller något för då är det verkligen illa.
Citera
2023-03-18, 20:00
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hur skulle hon kunna vara 100% övertygad? Era jävla fantasier om påstådda psykopaters förmågor att dupera och lura sin omgivning är hämtade ur usla dokusåpor och inte ur någon verklighet.

Har alla glömt att Ulrika närmast skrattande berättade att hon under i stort sett hela förmiddagen inte hade i tankarna att något hänt Helena och att hon snart skulle komma hem? Eller att deras mor direkt gav upp och förstod att Helena var borta för alltid? En ytterst märklig familj.

Min fetning. Detta av Joe Blow är ju så in i helvete roligt så det är ta mej fan genialt. Vad jag har skrattat...Ha Ha, detta är roligt på riktigt och jag menar det,. English crazy humour.

Sen skall jag säga att jag håller med Joe Blow i nästa stycke, det har jag alltid tyckt vara märkligt i de tidiga intervjuerna från 1995 och 1996. Ulrika har en kyligt fast blick där hon närmast ler när hon pratar om detta. Dröjande och lite staplande väger orden. Jag kan ha fel men, jag har alltid tyckt dessa tidiga framträdande av henne vara lite underliga.

Jag förstår att Greensky blir arg, han är ändå den i tråden, som verkar ha störst insikter och erfarenheter om just dessa psykopater och hur de fungerar. Han har också hela tiden haft en huvudmisstänkt och det är BW. Han som jag också nu har som starkaste kandidat för att vara GM. Jag tror även jag återgår till mina två huvudkandidater för att vara Med-GM och det är : Mikae'*l Kjell*qvist (f .1970) eller Shan*e Pumfr*ey (f.1965). Om Shan*e var med BW på förfesten i Radbyn så går det ju inte att avskriva honom som den enligt tråden, kvinnomisshandlare han varit. Jag har nog ändå denne MK som etta för Med-GM för tillfället ändå. HMJ saknar helt våldskapital och är lite för normal och trevlig, gör han intryck av..nja. Det Bratis har delgett tråden om MK är intressant. Tittar man på denne MKs Facebook idag, kan man ju aldrig ana detta i alla fall. Men en sak som någon nämnt förut är ju att han har något sorts engagemang med typ, "Mot kvinnomisshandel" eller dylikt.

Det är ju en fin sak , men det kan också lika gärna vara en "samvetsgrej" eller sorts täckmantel, som givetvis äkta engagemang. Jag tänker då i detta fall på "Kapten Klänning" , poliskommissarien som var våldtäcksman och samtidigt drev feministiska frågor stenhårt inom Polisen. Jag gör definitivt ingen direkt koppling här till MKs engagemang i dessa kvinnofridsfrågor, men jag vill göra gällande att ett sådant engagemang definitivt inte friskriver personen från misstankar. Jag skulle vilja säga absolut inte.
Senast redigerad av IB03 2023-03-18 kl. 20:29.
Citera
2023-03-18, 22:24
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Detta inlägget har gjort mig mer förbannad än något annat inlägg på Flashback på väldigt många år!

Snälla Joe Blow! Du kan ingenting och du vet ingenting om livet så håll käft!

Hoppas verkligen inte du jobbar som snut eller något för då är det verkligen illa.
Jag vill först lugna dig med att jag inte jobbar som snut. Men väl något annat.

Jag tillstår att jag uttryckte mig lite väl kortfattat och onödigt drastiskt så låt mig förklara vad jag menade och ännu menar. Naturligtvis finns det de som har en förmåga att lura andra människor av en mängd olika anledningar och orsaker. Vissa är duktigare än andra och vissa är mer lättlurade än andra.

Men, i detta fall pratar vi om ett försvinnande/mord och inte om något varggrinande halvfyllo som ljuger i baren för något fruntimmer han vill ligga med. Det skall extremt mycket till för att en småstadscasanova skall kunna mörda någon och ljuga för sin omgivning och klara sig. De godtrogna som har för vana att att tro honom kanske men inte de utredare och andra som träffar den påstådda psykopaten för första gången. Särskilt inte dom som skall vara professionellt misstänksamma mot allt och alla. Att denne storljugare (BW) dessutom skulle ha en eller flera medhjälpare som håller käft i trettio år köper jag definitivt inte. Så “duktig” är man bara i filmer som får 1.7 på IMDb.
Citera
2023-03-19, 02:05
Medlem
Nu tycker jag alla är lite OT…JA…Offtopic betyder denna förkortning!!
Tillbaks till spåret:
Vem är BWs alibi?
PUs alibi?
Vad hände denna j-a natt 14:e juni 1992🕵️‍♀️
Citera
2023-03-19, 06:01
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Nu har jag talat med Disktrazan…som kommer försöka logga in och förtydliga detaljer kring födelsedagsfesten i Radbyn (Harmonivägen 6?).
Killen som bodde där fyllde 25 (tror jag) och fyllde mkt riktigt egentligen år i oktober 1992.
Han ville dock fira i förskott eftersom han skulle befinna sig på annan ort vid tidpunkten för födelsedagen, (oktober).
Det var mkt folk på festen…15-25 pers.
BW dyker upp!

Citat:
Nu tycker jag alla är lite OT…JA…Offtopic betyder denna förkortning!!
Tillbaks till spåret:
Vem är BWs alibi?
PUs alibi?
Vad hände denna j-a natt 14:e juni 1992🕵️‍♀️

Hur har det gått med Disktrazan?
Citera
2023-03-19, 10:41
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Flikar in en viktig detalj i sammanhanget som ingen av er har nämnt. Faktum är att BW's pappa var skriven på Gärdesgatan tillsammans med BW -92. Det var förmodligen därför BW valde att bli tillfällig "sambo" med MK m.fl. under denna EM-sommar. Han ville kunna festa ostört och komma o gå som han ville hela nätterna. Det var givetvis inte läge att vara påtänd och full hemma hos Conny.

Eftersom BW's pappa var skriven på Gärdesgatan innebär det att hans båt mycket väl kan ha stått parkerad i stan och då varit lättillgänglig för BW under mordnatten.

MK är en stark kandidat att vara pilot.

Citat:
En liten sak som jag kom på precis:
Jag tror jag kommer ihåg att MK hade slipade glasögon i pilotmodell…dvs. inga solglasögon😳

Det finns ju då en möjlighet att MK kan ha varit "pilotman på bron" (om han fanns). Han bodde ju på samma sida av stan som Helena, på Prebendegatan då. Han är ju lång då 1.90 eller över , men detta vittne har ju bara fokuserat på detaljer ändå som just kvinnans byxor och mannens glasögon, vad vi fått reda på i alla fall.
Citera
2023-03-19, 10:51
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag bumpar ett inlägg jag postade för snart två år sedan. Jag har försökt att avidentifiera tjejens namn den här gången. (* = a, A).

OM påståendet av Motown (att BW nobbats av denna tjej på festen i Radbyn) är sant, var kommer då ChEr in i bilden denna kväll/natt? Om BW var tillsammans med ChEr denna period, varför så försöka stöta (?) på JuA? För att komma vidare med detta måste man nog veta hur omständigheterna såg ut vid denna tid. Var BW tillsammans med ChEr denna period? Hade han varit det tidigare? Kom hon in i bilden efter Helenas försvinnande? (Det senare tror jag minst på.) Eller hade han strulat med JUA?

Jag tänker också det att det kan ju då vara fler på denna fest i Radbyn som kan komma ihåg . Denna Jul*a A då t ex . I och med att det skulle varit enligt tråden 15-20 pers. på denna fest. Om de har upplysningar att ge behöver ju vi inte ens skriva ut deras initialer ens om de inte vill det. Utan bara nämna t ex . "denna person bekräftar det och det, och säger det och det os v ".

Ja, jag väntar tålmodigt på Disktrazan och ebeneezer22. Det kommer när det kommer, även om jag är riktigt nyfiken på detta...
Citera
2023-03-19, 14:01
Medlem
Visst är jag också lite nyfiken! Speciellt om BW som det har pratats om var ur balans med anledning av något som hände på festen.

Sedan är tiden innan 2.00 inte den mest relevanta. Utan det är tiden från ca 2.10 och då var BW som han själv har berättat utanför Stadt och har pratat med Helena. Det vimlade inte direkt av Helenas vänner som vid den tiden var utanför Stadt och som inte varit inne på Stadt. Frågan är bara vem det var som körde…
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag tänker också det att det kan ju då vara fler på denna fest i Radbyn som kan komma ihåg . Denna Jul*a A då t ex . I och med att det skulle varit enligt tråden 15-20 pers. på denna fest. Om de har upplysningar att ge behöver ju vi inte ens skriva ut deras initialer ens om de inte vill det. Utan bara nämna t ex . "denna person bekräftar det och det, och säger det och det os v ".

Ja, jag väntar tålmodigt på Disktrazan och ebeneezer22. Det kommer när det kommer, även om jag är riktigt nyfiken på detta...
Citera
2023-03-19, 14:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03

Ja, vem som sagt vad behöver inte alls komma fram. Om det finns någon/några som vet och skulle vilja berätta, så behöver den/de inte ens skriva i tråden - själv vid möjlighet eller by proxy - det går även bra att skicka PM. För mig är det viktigaste inte VEM som sagt vad, utan att omständigheterna är/blir korrekta. Har man de rätta förutsättningarna, så blir det en bättre grund att utgå ifrån i sina spekulationer. Om personer och händelser inte stämmer i grunden, så kan man lägga ner mycket onödig tid p g a att man har fel variabler att basera funderingar och diskussioner på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in