2023-03-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
För vilket brott menar du? Brott mot griftefrid?
Mord förstår jag inte hur hon ska bli dömd för då det inte finns några bevis på att hon hållit fast T förutom J:s ord.

Medhjälp till mord är hon inte åtalad för så det kan hon inte bli dömd för.

Nej det är typ så jag menar. Kan inte se framför mig att hon blir dömd för mord. För brott mot griftefrid ingen tvekan dock. Sen vet man ju inte vilka rubriceringar som kan bli aktuella i hovrätten om det nu skulle överklagas. För visst kan man väl åtalas på nytt för nya saker där?
Citera
2023-03-18, 13:15
Medlem
MrDonutss avatar
Haha skummat igenom 10 minuter och det är solklart för mig att de Johanna var svartsjuk på Tove som var tillsammans med Albin.
Albin ser besvärad ut på bilderna som Johanna vill ha på sig och Albin.
Livstid för Johanna åtminstone, även om mordet inte var med uppsåt var det iaf med uppsåt att bränna bort hennes kropp.
Johanna var nog så kär i Albin att hon tyckte risken för fängelse är värt deras framtida förhållande..
Citera
2023-03-18, 13:16
Medlem
Citat:
M har inte erkänt medhjälp utifrån vad jag läst. Bara medhjälp till brott mot griftefrid…

Precis, undrar därför varifrån KommisarieKudos fått uppgiften om att M vidgått medhjälp.

För att vara petig så har väl M erkänt gravfridsbrott rakt av, inte medhjälp till det.

Citat:
Mord förstår jag inte hur hon ska bli dömd för då det inte finns några bevis på att hon hållit fast T förutom J:s ord.

Är också skeptisk till att M kan komma att dömas för mord. Det skulle isf vara att hon väljer att erkänna det under rättegången.
Citera
2023-03-18, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är hon säkert, men just i detta fallet gör hon nog både sig själv och J en björntjänst genom att måla ut J som ett stackars offer. Hon uttalar sig så grovt kränkande mot offer och anhöriga att det blir löjligt med offerkofta.

Hon företräder sin klient. Du har nog missuppfattat advokatens roll. Försvararen kan inte låta sina egna åsikter eller känslor kring moral och etik styra. En försvarare har en fullständig lojalitetsplikt till sin klient.

Med detta i åtanke är din kommentar felaktig och vilseledande. Var mer saklig tack!
Citera
2023-03-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men du vidhåller att M har erkänt medhjälp?
Nej, jag kan ha fattat fel. Jag vidhåller alltså inte detta.
Citera
2023-03-18, 13:19
Medlem
Citat:

Nej. Det kan vara en blunder av åklagaren.
Citera
2023-03-18, 13:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med, har också precis börjat läsa nu....kommer läsa klart den under veckan. Vilka jävla monster, vi hade rätt om allt med Johanna verkar det som. Iskall mörderska är hon. Googlar griftefrid och hur man ska mörda folk med råttgift. Psykobrud är vad hon är. Och så jävla vidrigt sms hon skickar till T pojkvän där hon erbjuder sitt stöd i denna stund.

Jag behöver ta mig till rättegången och se hur en sån uppför sig i verkligheten.

Tycker även att hennes försvarare bör få sig en känga, typ wajnar hos Aftonbladet ”Leave Johanna alooone” och tar på sin klient en offerkofta ”hon mår dåligt”, ”hon är ung”.

Ät min toffla Johanna, öppna din jävla mun och ta emot hela drevet du bara ska ha.
Citera
2023-03-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Obduktionen ger ju stöd för att hon slagit i huvudet så jag utgår från att hon varit medvetslös. Om vi säger så här istället att hon inte blev medvetslös av fallet så ska i så fall J och M ha lyckats övermanna henne på ett helt otroligt bra sätt för att inga spår ska lämnas varken på offer, MGM eller i lägenheten. Hur skulle det ha gått till? Lägg dessutom till att åtminstone 2 personer inte var nyktra. Det låter helt otroligt allt de skulle ha lyckats genomföra strypningen så pass "bra" att inga som helst spår lämnades om nu T varit vid medvetande när det skedde.

Nej all logik säger att T var medvetslös och att hon blev det i fallet. Hon måste ha slagit i huvudet i ett fall baklänges. I vad framstår som oklart. Det nämns i obduktionen trubbigt föremål, möjlighet finns att hon blev slagen i huvudet med något också, men i så fall är det föremålet inte identifierat såvitt jag sett i FUPen iaf.

Ok. Ja jag vet inte så mycket om det. Mycket möjligt har hon varit medvetslös när hon blir stryp. Men samtidigt så förlorar hon ju mycket lungkapacitet redan när JJ sitter på hennes bröstkorg. Vet inte hur mycket kraft och tid som krävs för att strypa någon. Vet dock hur det känns att själv bli strypt. Man tappar lite kontrollen. Nu var tove inget barn, men barn som tex sätter saker i halsen sitter ju i princip bara blixtstilla och glor rakt ut i luften. Inget viftande med armar osv.
Citera
2023-03-18, 13:22
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Tycker även att hennes försvarare bör få sig en känga, typ wajnar hos Aftonbladet ”Leave Johanna alooone” och tar på sin klient en offerkofta ”hon mår dåligt”, ”hon är ung”.

Ät min toffla Johanna, öppna din jävla mun och ta emot hela drevet du bara ska ha.
Exakt. Tror inte att Tove mådde så bra när hon blev mördad heller.
Citera
2023-03-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Nej. Det kan vara en blunder av åklagaren.

Jo fast, är man som åklagare övertygad om mord så måste ju rubriceringen bli så, även om själva bevisningen mot MH blir svår, medhjälp till mord är nåt helt annat.
Citera
2023-03-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Att hon ska ha tuppat av från slag eller fall liksom?

Men om jj sitter på hennes bröstkorg och mh håller i hennes armar så har väl Tove redan där tappat all kraft?

Hävdar också någon skada från fallet, skallskada tex. JJ knäade TT bakifrån och mejlade ner henne. Dunkade de också hennes huvud?

Oavsett vad är TT chanslös när JJ sitter på henne och stryper henne till döds.

Att JJ hade uppsåt är givet
....

Frågan är, hade MH verkligen uppsåt att döda?
Citera
2023-03-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Har läst igenom stora delar av FUP:en nu.
Blev rätt lite sömn kan man säga.

Reagerar på flera saker som är helt nytt för mig och som ingen ens har nämnt när dessa två varit häktade (eller så har jag missat det).

Men att JJ tidigare även tänt eld på två st lägenhetsdörr mellan 4-5 januari.
Ena är Toves och hennes systers och den andra är hennes ex dörr.

Att hon klarar av en P7:a utan några anmärkningar är för mig en gåta faktiskt. Tjejen lider ju kraftigt av något och genom sitt agerande har hon ju visat att hon är kapabel till att utföra grova brott. Såhär i efterhand när man löst fup:en så är jag faktiskt inte alls chockad över att hon är åtalad för mord. Det hade kommit förr eller senare.

Det är ingen ängel vi pratar om.

Antisocial personlighetsstörning. Hon är ju sjuk på sitt sätt, men inte psykiskt sjuk. Det går inte att bota hennes störda sidor, vilket psykotiska personer kan bli.

Förr i tiden hamnade jag psykopater på rättspsyk rätt ofta. Sedan friskförklarades de och blev utsläppta efter något enstaka år för man manipulerade doktorn. Kolla på personer som Svartenbrandt och Christer Pettersson. De satt flera vändor på rättspsyk. Sedan fick man en annan inställning till denna typ av person. De är obotliga och måste helt enkelt bara hållas undan från samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in