2023-03-18, 09:53
Medlem
S3ONs avatar
Det stör mig enormt att flera av de som suttit och skrivit förundersökningsprotokollet är bedrövliga på det svenska språket. Hundratals särskrivningar och massa grammatiska fel, redan i första förhöret med Toves pappa. Och dessa personer har utbildat sig!?
Citera
2023-03-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
För mig att det framgick tidigt i utredningen att hon är lesbisk/könsförvirrad?
Är hon det? Var det inte nån kille som hade varit otrogen mot J?
Citera
2023-03-18, 10:00
Medlem
Efter att ha läst obduktionsundersökningen så kan i alla fall jag inte komma fram till annat än att T ströps till döds när hon inte längre var vid medvetande. Skulle då tro att hon i alla fall inte led i vanlig form som man gör när man blir strypt. Om det nu är en tröst för någon att höra.

Baserar detta på att obduktionen inte påvisar några som helst värjningsskador på vare sig offer eller förövare samt att T:s hals, nacke och huvud inte uppvisar några som helst vridningsskador eller liknande. Hade T varit medvetande hade hon ju vridit på huvudet etc när hon blivit strypt.

Med andra ord: hon har tuppat av efter fallet ner i golvet, de har strypt henne när hon var medvetslös.
Citera
2023-03-18, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Är hon det? Var det inte nån kille som hade varit otrogen mot J?

Var han otrogen med Maja?
Citera
2023-03-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
För mig att det framgick tidigt i utredningen att hon är lesbisk/könsförvirrad?

Det har inget med hennes utseende att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Den ena är född i landet. Den andra adopterad som bebis. Om du tar din rasistiska hjärna och använder de hjärnceller du har så kunde du ha räknat ut detta själv. Dina åsikter är 0 värda när du så tydligt visar att du inte ens klarar av att inhämta grundläggande fakta och bearbeta den.
Det är inte åsikter du försöker argumentera emot, och jag har inte påstått något om födelseland.

Eftersom du kan stava till "rasist" borde du förstå att ras inte påverkas av vilket land man föds i eller i vilket land man växer upp i.

Den fakta du försöker med är totalt irrelevant och du misslyckades totalt i ditt försök att med sakliga argument bemöta något av det jag skrivit.

Istället kom du med ännu mer epitet och personangrepp, trots at jag nyss upplyst dig om att det bara visar att du vet att det jag skriver är korrekt.

Så tack för den bekräftelsen.

Men försök gärna igen. Kanske kan du komma med åtminstone något sakligt, relevant eller konstruktivt argument.

Eller så visar du än en gång att du vet hur det ligger till med etnicitet, statistik och benägenhet att begå våldsbrott. Kanske har du till och med läst något av det jag länkat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Det stör mig enormt att flera av de som suttit och skrivit förundersökningsprotokollet är bedrövliga på det svenska språket. Hundratals särskrivningar och massa grammatiska fel, redan i första förhöret med Toves pappa. Och dessa personer har utbildat sig!?

Jag håller med om att det svenska språkbruket i många handlingar idag är under kritik. Men det är ett fenomen som jag härleder till internet och mobiler/datorers autokorrektappar etc. Folk behöver inte längre kunna skriva eller bry sig om stavning på samma vis.

Min ena syster är 60+ nu och helsvensk vit och hon har skrivit sämre och sämre sedan internet osv kommit i bruk mer och mer. Tycker jag ser den utvecklingen hos många som en gång i tiden kunde skriva korrekt. Det är således inte ett invandringsproblem utan teknikens bisida.
Citera
2023-03-18, 10:04
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Hey, jag har börjat läsa FUPEN och jag är ej på långa vägar klar, men vilket fantastiskt arbete förundersökningsledaren och dennes kollegor har gjort!
Allt är där, Johanna: vilken lögnare till dräpare, vilket skämt.
För ingenting.

Tove 🥲.

Håller med, har också precis börjat läsa nu....kommer läsa klart den under veckan. Vilka jävla monster, vi hade rätt om allt med Johanna verkar det som. Iskall mörderska är hon. Googlar griftefrid och hur man ska mörda folk med råttgift. Psykobrud är vad hon är. Och så jävla vidrigt sms hon skickar till T pojkvän där hon erbjuder sitt stöd i denna stund.

Jag behöver ta mig till rättegången och se hur en sån uppför sig i verkligheten.
Citera
2023-03-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Det är inte åsikter du försöker argumentera emot, och jag har inte påstått något om födelseland.

Eftersom du kan stava till "rasist" borde du förstå att ras inte påverkas av vilket land man föds i eller i vilket land man växer upp i.

Den fakta du försöker med är totalt irrelevant och du misslyckades totalt i ditt försök att med sakliga argument bemöta något av det jag skrivit.

Istället kom du med ännu mer epitet och personangrepp, trots at jag nyss upplyst dig om att det bara visar att du vet att det jag skriver är korrekt.

Så tack för den bekräftelsen.

Men försök gärna igen. Kanske kan du komma med åtminstone något sakligt, relevant eller konstruktivt argument.

Eller så visar du än en gång att du vet hur det ligger till med etnicitet, statistik och benägenhet att begå våldsbrott. Kanske har du till och med läst något av det jag länkat?
Pudla lagom. Du skrev att de inte borde ha släppts in i landet.

Jag bemötte dig på ett alldeles utmärkt vis, men det begriper du inte.
Citera
2023-03-18, 10:05
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Efter att ha läst obduktionsundersökningen så kan i alla fall jag inte komma fram till annat än att T ströps till döds när hon inte längre var vid medvetande. Skulle då tro att hon i alla fall inte led i vanlig form som man gör när man blir strypt. Om det nu är en tröst för någon att höra.

Baserar detta på att obduktionen inte påvisar några som helst värjningsskador på vare sig offer eller förövare samt att T:s hals, nacke och huvud inte uppvisar några som helst vridningsskador eller liknande. Hade T varit medvetande hade hon ju vridit på huvudet etc när hon blivit strypt.

Med andra ord: hon har tuppat av efter fallet ner i golvet, de har strypt henne när hon var medvetslös.
Med andra ord är det en gissning.
Angående gissningar har JJs häst ett namn .. chansa på ett eller två
"7åriga flickan" flyger på en som du gissar på avtuppad TT för att strypa och försäkra sig om TTs död ?
Med MH sittandes på bröstet eller hur var det ?
Citera
2023-03-18, 10:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Du har rätt. Det går dock ifall personen i fråga skulle vara riktigt fet, då fettet blir som ett bränsle. Så länge den initiala branden sker tillräckligt länge för att sätta fyr på fettet, dvs..

Kollar man när indier eldar upp sina döda så använder de rikligt med ved o fyller på efterhand under många timmar. Tar lång tid att "kremera" nån utomhus utan ugn.

Lättast är nog att dumpa liket i en container avsett för brännbart på återvinningen.
Citera
2023-03-18, 10:07
Medlem
MrDonutss avatar
Haha skev porr sökning i Johannas telefon.. gangbang med en brud som liknar Johanna själv.. kanske vanligt bland brudar?
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-18 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in