2023-03-18, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av purplelady
Hon säger i förhör att hon gillar både killar och tjejer, dvs bisexuell..

Vet vi något om JJ's sexuella läggning?
Citera
2023-03-18, 12:48
Medlem
MrDonutss avatar
I vilka filer kan jag läsa om förhören och bilder på eventuella bevis och konversationer?
Finns allt här eller finns de mer?
https://gofile.io/d/iYNmq1
Citera
2023-03-18, 12:49
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vet vi något om JJ's sexuella läggning?
Nej inte så mycket innan FUP med hennes "GangB" sökning.
Kan ju iofs vara en grej hon gör för att sedan aldrig genomför det.
Citera
2023-03-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Fick ni ut fup?
Ja fup?
Citera
2023-03-18, 12:54
Medlem
Är här fler som läst förhören med JJs pappa? Får uppfattningen att mycket för honom har handlat om betyg, ansvar, ordning. Inte så mycket känslor överlag.
Citera
2023-03-18, 12:55
Medlem
purpleladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
I vilka filer kan jag läsa om förhören och bilder på eventuella bevis och konversationer?
Finns allt här eller finns de mer?
https://gofile.io/d/iYNmq1

aktbilaga 153 (tredje filen, som är 61mb) innehåller de flesta förhör, innehåll från telefoner och datorer etc.. jag jobbar mig igenom just nu så det är min egen uppfattning (:
Citera
2023-03-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Länk:
https://swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=7&download_id=182

De där är inte fup det är stämningsansökan men tack ändå
Citera
2023-03-18, 13:01
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplelady
aktbilaga 153 (tredje filen, som är 61mb) innehåller de flesta förhör, innehåll från telefoner och datorer etc.. jag jobbar mig igenom just nu så det är min egen uppfattning (:

Perfekt, nu kommer jag till min typ av läsning. Tack!
Mod borde lägga in FUP/Mest intressanta länkarna i moderatormeddelandet när man citerar. 4k sidor.. inte ens en sökning ger rätt träffar.
Citera
2023-03-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Ja. Isf bedöms väl Ms agerande gå utöver medhjälp.

Ja åklagaren hoppas ju få en fällande dom på båda för mord, men hur ska det bevisas att M faktiskt hjälpte till att hålla fast T?
M säger att hon inte gjorde det, medan J säger att M gjorde det.
Kan man inte bevisa detta blir M HELT friad från denna åtalspunkt…
Citera
2023-03-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Ja. Isf bedöms väl Ms agerande gå utöver medhjälp.

Men du vidhåller att M har erkänt medhjälp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
MH höll i Toves armar när JJ satt på Toves bröst och ströp henne, vilket torde innebära att Tove inte hade en rimlig chans att med hjälp av sina händer och armar försöka avvärja överfallet, därför inga avvärjningsskador på förövarna.

Att JJ hade sina händer i ett starkt grepp runt Toves hals, gjorde väl inte heller att stackars Tove hade någon som helst chans för att vrida/röra på huvudet.

Tove var helt hjälplös och utlämnad i dessa två grymma mördares grepp och våld.

Jag håller inte med. Även om du har båda händer över ditt offers hals så kan huvudet ändå vrida sig samt trycka/slå mot golvet. Vanligtvis trycker man huvudet nedåt bakåt för att få luft. Det öppnar nämligen upp luftstrupen. Det gör man i ren panik. Hade det skett hade det lämnat spår. Uppenbarligen har det inte skett.

Det faktum att inga tecken alls finns på T:s kropp i övrigt talar starkt för att hon var medvetslös. Hade hon varit vid medvetande så hade det ändå blivit påverkan på handlederna där M hållit i henne etc.

Inga DNA-spår under naglar etc. Såvitt jag kan tolka i FUP:en så är det endast en enda DNA-topsning som visar på kontakt mellan J och T och det spåret kan lika gärna uppstå när man skakar hand. Bristen på spår på T talar starkt för att hon var medvetslös när hon ströps. Det är inte enkelt att strypa någon ens när man är två om offret är levande om du tror det. Inte ens med tanke på att offret var betydligt mindre än förövarna. Adrenalinet osv som kickar in spelar roll. Man brukar säga att människor i fara kan lyfta berg, och då menar man att man då får extrema krafter man inte trodde man hade för att klara sig ur en fysisk svårighet etc, men på T:s kropp finns ingenting som tyder på det. Hon har inte ens bitit sig i tungan eller kinderna, inte ens skrapat tänderna mot insidan av munnen eller bitit ihop hårt, ingen munhålepåverkan alls, så som man gör när man spänner sig och skall hämta kraft för att försöka ta sig ur ett grepp. Ej heller efter att kippa efter andan. Det talar sitt tydliga språk. 99,99% säker på att T var medvetslös när hon ströps. 0,01% att hon i berusningen var vid medvetande men inte begrep vad som hände.

Lägg därtill att ingen av MGM har påverkan på insidorna av sina händer. Ingenting. Inte ens en hudrispning vad det verkar. Jag har jättesvårt att se någon annan möjlighet här än att T var medvetslös.
Senast redigerad av linakova 2023-03-18 kl. 13:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
De där är inte fup det är stämningsansökan men tack ändå

Slängde upp en .rar fil med alla dokument från FUP(156Mb):

https://delafil.se/2ae76cac8097aa8c/Tove_FUP.rar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto