Dä lär du dig aldrig och fortsätter att spamma trådar med onödiga frågor. Eftersom åtal väcktes idag, så kan man med enkel logik komma till slutsatsen att det räcker med att läsa dagens inlägg.
Oavsett om jag läst igenom det själv hade du ju fel angående att Fupen inte skulle distribueras digitalt.
Men det där med "att planera skada Tove på vägen", samt "att vi blev sams på vägen upp till lägenheten" ger jag inte mkt för. AFTONHORAN skriver om detta.
Och varför skulle en "knuff" i lägenheten leda till ett strypmord?
Nä, här ligger en gravad lax...
Var nog inte endast en knuff. Tror att det snarare handlar om sjuka drömmar som JJ satte i verket. Ja, jag tar det för högst sannolikt att JJ haft fantasier om att döda T.
Senast redigerad av meredith 2023-03-17 kl. 13:56.
Anledning: Felstavat
Vad tror ni kring MH? Tror ni hon varit delaktig i själva strypningen eller tror ni det enbart är något JJ säger?
Ja helt klart delaktigt! Annars hade hon väl ringt 112 när hon såg att T tuppat av. Verkar ju som T fått flera slag i ansiktet redan inne på nattklubben, då hon såg helt mörbultat och blodig ut när hon gick från nattklubben! Usch så hemskt sorgligt att se dessa sista bilder på henne!
Det är hon säkert, men just i detta fallet gör hon nog både sig själv och J en björntjänst genom att måla ut J som ett stackars offer. Hon uttalar sig så grovt kränkande mot offer och anhöriga att det blir löjligt med offerkofta.
Två riktiga newbies till gärningspersoner. Totalt överbevisade trots att inga vittnen finns. Lite som han dubbelmördaren Edvin.
Ett uppdukat smörgåsbord för utredarna, bara att följa spåren.
En del verkar jämföra dessa två kvinnliga gärningspersoner med Johanna Möller, men jag anser att hon var mycket mer kalkylerande och kylig, försökte försvåra för polisen och utredarna osv. En mer kallblodig psykopat än dessa klena och panikslagna fjortisbrudar.
Instämmer! Möller hör till "H.Lecter-skaran". De här 2 (?) mkt mer svåra att definiera. Varför mord pga av långvarig tvist/knuff i hallen?
Ja helt klart delaktigt! Annars hade hon väl ringt 112 när hon såg att T tuppat av. Verkar ju som T fått flera slag i ansiktet redan inne på nattklubben, då hon såg helt mörbultat och blodig ut när hon gick från nattklubben! Usch så hemskt sorgligt att se dessa sista bilder på henne!
Nice. Var kan man se bilder på Toves mörbultade plyte?
Var T blodig av våld från JJ då hon lämnade Nöjet? I så fall ännu mera märkligt att hon följde med hem till lägenheten.
Det är hon säkert, men just i detta fallet gör hon nog både sig själv och J en björntjänst genom att måla ut J som ett stackars offer. Hon uttalar sig så grovt kränkande mot offer och anhöriga att det blir löjligt med offerkofta.
Advokaten får väl fötsöka dra i de halmstrån som finns. Har förmodligen inte mycket annat att komma med.