2023-03-17, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De är då satta i säkerhet. Tillsammans med mitt ex och mina äldre släktingar. Att sätta dem i säkerhet är givetvis att försvara dem. Och medans jag sätter dem i säkerhet kommer jag givetvis försvara dem med mitt liv.

Det finns inga säkra platser i ett krig.
Var hade du tänkt dig att detta skulle vara, i det blatteland du lämnade?
Senast redigerad av expat2021 2023-03-17 kl. 03:58.
Citera
2023-03-17, 10:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det finns inga säkra platser i ett krig.
Var hade du tänkt dig att detta skulle vara, i det blatteland du lämnade?

Kanske i blattelandet du bor i nu. Du flydde väl till ett säkert land?
Citera
2023-03-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kanske i blattelandet du bor i nu. Du flydde väl till ett säkert land?

Ingen plats är helt säker men jag valde ett av de säkraste länderna att bosätta mig i. Sedan har jag ekonomiska möjligheter att flytta till nästan vilket land som helst som om det förändras i framtiden kan jag röra på mig.

Något blatteland valde jag förstås däremot inte.
Citera
2023-03-17, 15:58
Avslutad
Svenska kvinnor är raka motsatsen till intelligens eller att ha kul.
Citera
2023-03-17, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Svenska kvinnor är raka motsatsen till intelligens eller att ha kul.

Du borde skaffa en blogg eller ett twitterkonto för dina små random påståenden/spörsmål/funderingar/konstateranden.
Citera
2023-03-17, 17:13
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
nja, det gör jag inte. Men visst "dresserar" man varandra i längre relationer? Både jag och mitt ex har tex. lärt oss mycket av varandra och det som förut var kompromisser, är numera mer självklarheter för oss osv. Man lär varandra.

Ditt perspektiv är återigen sydländskt och saknar förankring i det svenska feministklimatet. Det finns inga svenska kvinnor som låter sig "dresseras" av män, utan det är kärringarna som dresserar gubbarna i det här landet.

Din kvinnobild känns igen nere i Italien Spanien och givetvis hos dom kvinnliga Fransyskorna. Det är varmhjärtade kvinnor, det. Mer sånt.
Citera
2023-03-17, 17:44
Medlem
Man försvarar inte svenska kvinnor. Man försvarar Sverige. Där råkar också svenska kvinnor, sverigedemokrater och miljöpartister befinna sig.

"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det."

Att Sverige skulle löpa större risk att gå med i ett storkrig för att vi skulle tillhöra Nato köper jag inte. Sveriges fastland skulle kanske (tvivelaktigt) inte invaderats till en början, men Gotland skulle ju åka direkt. Att tro att Sverige skulle kunna vara neutrala i ett 3 världskrig som utkämpar sig i Norden/Baltikum är bara naivt
Citera
2023-03-17, 22:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Nej dom är blatteknullare.

Precis som svenska män med andra ord. Vilket betyder att när fienden kommer så kommer ingen svensk varken försvara sig själva eller landet. Alla flyr.
Citera
2023-03-17, 22:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du borde skaffa en blogg eller ett twitterkonto för dina små random påståenden/spörsmål/funderingar/konstateranden.

Ossianassar tweetar: "Det luktar äckligt efter sex!", "Kvinnor stinker ur fittan!", "Kvinnor är inget kul!", "Kvinnor är dumma i huvudet!", med mera
Citera
2023-03-17, 23:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ingen plats är helt säker men jag valde ett av de säkraste länderna att bosätta mig i. Sedan har jag ekonomiska möjligheter att flytta till nästan vilket land som helst som om det förändras i framtiden kan jag röra på mig.

Något blatteland valde jag förstås däremot inte.

Uppfattat, Spanien bosatte du dig inte i iallafall, för enligt dig är Spanien ett blatteland

Vid ett eventuellt krig kommer troligen de flesta fly/flytta till ett säkrare land/länder.
Citera
2023-03-18, 03:08
Medlem
Citat:
Uppfattat, Spanien bosatte du dig inte i iallafall, för enligt dig är Spanien ett blatteland

Vid ett eventuellt krig kommer troligen de flesta fly/flytta till ett säkrare land/länder.

Så inskränkt tänk, Spanien!
Nej självklart flyttade jag inte dit.
Citera
2023-03-18, 03:29
Avslutad
Citat:

Fast så funkar det ju inte, Jenny. Skulle alla bara flytta på sig så fort nåt annat land vill ha deras område?
Liksom:
-Vi vill ha ert land.
-Ok, vi flyttar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in