Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Problemet är inte att Du är otrevlig - det är att Du inte tål otrevligheter tillbaka. Det torde bero på två saker:
Och var har jag klagat på att du skulle vara otrevlig?
Det jag klagar på Uven är att dina resonemang, dina politiska idéer och lagförslag är vidriga och baserade på nonsens och idioti.
Samt att du som debattör debatterar som en potta.
Citat:
1) Du är vänsterförblindad, och därmed accepterar Du inga avvikelser från Din övertygelse. En god demokrat accepterar olika åsikter, även sådana som är "vidriga". Jag accepterar Din, även när jag inte håller med Dig.
2) Som kvinna förväntar Du Dig att få vara hur osympatisk som helst mot män, samtidigt som Du förväntar Dig artighet tillbaka. Detta är typiskt för kvinnor, och utan förmåga till jämställdhet i praktiken.
1) Och du är alltså då inte "högerförblindad" och kan därmed inte acceptera några avvikelser från DIN övertygelse?
Och får jag lov påpeka att det är betydligt mer MIN politik och ideologi som accepterar just "avvikelser" och annat beteende, sätt att leva m.m. än den "normativa".
Det är DU och din ideologi och politik som har problem med acceptansen. Det är alltså NI som har problem med avvikelser.
2) Och var har jag suttit och "förväntat mig artigheter"?
Det är ju upp till dig.
Det enda jag förväntar mig är en någorlunda logik samt förmåga debattera hederligt, och om du nu inte begriper detta, "hederligt" här är inte att vara artig utan att hålla sig sakligt och svara för sig och på andras argument. Allt detta har du oerhörda problem med. Men, som sagt det handlar inte om att vara "otrevlig" utan att debattera som en potta.
Citat:
Det är ganska enkelt. Män är nog lika farliga för barnet såväl före som efter nedkomsten. Manlig farlighet går förhållandevis enkelt att prognosticera. Med kvinnor är det annorlunda, och kvinnlig farlighet är i det närmast omöjlig att förutse före nedkomsten, då bl a betydande hormonförändringar sker. Detta är också den viktigaste orsaken till att kvinnor är överrepresenterade vad gäller farlighet mot spädbarn.
Allas farlighet går utmärkt förutse, det handlar om villighet till att få barn och ta hand om barn.
Vill man inte, så ökar risken för att man blir en dålig och farlig förälder hundrafalt.
Alltså ser man till att människor slipper bli ovilliga föräldrar och det gäller ALLA människor!
och man ser till att människor kan ta sig ur farliga relationer med ev. barn.
Då minskar man mest riskerna med farliga föräldrar.
Citat:
I en tid så vi inte hade vår tids tillgång till välfungerande preventivmedel.
Och abortförbud.
Citat:
Med tanke på det obefintliga källäget - hur vet Du något om moralen på stenåldern?
Korrekt, moralen på stenåldern var förmodligen betydligt bättre än din.
Låt oss säga moralen från medeltiden.
Citat:
Idag går döma kriminella fria på gatorna och begår fler brott, emedan det saknas platser i våra lyxfängelser. Då är det både mer moraliskt mot brottsoffren, och effektivare för de presumtiva brottsoffren, att förvara kriminella i containrar. Och det är inte tortyr. Sådant är bara trams.
Skrivet av mannen som önskar bura in en avsevärt större mängd med män än i dagsläget via nya nonsens lagar.
Containrar är till för varor inte människor.
Citat:
Det går lätt att öka antalet fängelseplatser för samma summa pengar. Det lyckas man med i alla jämförbara länder.
Vilken "samma" summa med pengar?
Att bura in människor för "bristande föräldraskap" samt tvinga på människor oönskade barn, dessutom ensamma, kommer kosta miljarder, och helt nya kostnader, eftersom nä, dessa kostnader har vi inte alls idag.
Citat:
Ånyo jämför DU med en tid då vi varken hade vår tids sociala skyddsnät eller vår tids preventivmedelsteknologi.
Det var du som la påståendet att din politik "fungerade" förr.
Det gjorde den inte.
Och med tanke på just bristerna avseende preventivmedel och välfärd ex. så hade ju dåtidens kvinnor behövt fri aborträtt.
Citat:
Du har inget vetenskapligt stöd för det påståendet. Till och med BRÅ har ryckt undan mattan under Din fötter. Du får nog bita i det sura äpplet att socioekonomiska förhållanden är ett utfall av mänskligt agerande och inte en orsak därtill.
nej, det är du som i vanlig ordning misstolkat det du läst.
Citat:
Det är expertisen på området som talar i de termerna:
https://www.svd.se/a/XgJ8an/agrell-vi-maste-agera-for-att-radda-landet
Jag skrev därtill
i det närmaste, vilket alltså är precis det som det handlar om.
och var skriver Agrell" alltså att Sverige skulle vara en katastrof? eller "i krig"?
Citat:
Diktaturer startar i regel den sortens krig, och Ryssland är en diktatur. Vad gäller nationalism, så är det nationell sammanhållning som just nu gör att ukrainarna håller ihop och slåss framgångsrikt mot den ryska övermakten. Precis som finnarna gjorde i Vinterkriget. Din "förklaring" saknar förklaringsvärde.
Nationalism startar den sortens krig.
De allra flesta stora krig i modern tid har just nationalism bakom sig. Och är de tinte nationalism så ärt det den andra stora krigsdivande ideologin nämligen religion.
Och det är snarare patriotism och demokrati- och frihetslängtan som håller ihop Ukrainarna samt rent nödtvång, för de vet vad som väntar om de inte vinner.
Då kommer det samma typ av tänk som du kör med som inte kan acceptera att där finns någon "annat" än en enda etnicitet, en enda sexualitet, ett enda kön vid makt etc etc....
Det är du och Putin hand i hand.....du får väl hoppas på att han vinner, så hans politk och ideologi sprider sig.