För fullständighets skull bör dock ryktena kring BW även kompletteras med det Tisslatorparen skriver. Jag ber om ursäkt för att inlägget blir lite rörigt, men Tisslatorparen påstår en del saker som kan vara intressanta att begrunda även om texten blir lite rörig.
Jag vill påpeka att en del av rörigheten är att jag själv varken vill misstänkliggöra BW eller JoEr. Tvärtom vill jag bara åskådliggöra ryktesspridningen kring BW, att BW utpekas av flera personer men att uppgifterna kring BW och vem som är hans alibi varierar starkt.
Bland annat påstår sig Tisslatorparen känna till BW:s alibi: som skall vara JoEr/JE:s syster CE. Dessa finns inte med på namnlistan men bör vara:
JoEr;Joha* Eriksso* (n); 1970; Vargstigen 4, Töreboda
ChEr; Chri*tel Erik**on (s); 1972; Vargstigen 4, Töreboda
Addressuppgifter: Sveriges Befolkning 1990
Det påstås i tråden att JoEr gått i samma klass som Mats Öfverström på gymnasiet och de är också jämnåriga och har varandra på kontaktlistan på Facebook. JoEr har dock två Facebook, en som boende i Mariestad och en som boende i Töreboda. Den senare är under namnet Kenneth Eriksso*. ChEr är idag gift med en yngre man och bär namnet Ohlsson och bor i Vaxholm.
Tisslatorparn spekulerar kring att JE skulle kunna vara Pilot. Han säger att CE påstås vara BW:s kvinnliga alibi och att de var mer än vänner.
Citat:
4) Man är sammanlagt 4 personer i bilen när HA skjutsas hem från statt, enligt följande:
*BW (påstås ha varit förälskad i HA den sista tiden innan försvinnandet).
* "J" en av BW:s närmsta vänner.
* J:s syster (ska ev. ha haft en relation/fling med BW före el. efter försvinnandet, systern har även pekats ut att vara BW:s kvinnliga alibi).
* Helena (var intresserad/kär i Ekl*nd som även han var på statt denna kväll, BW:s känslor för Helena var obesvarade).
"J" och hans syster bodde i Töreboda precis som Pernilla W, förmodligen var syskonparet även med på inflyttningsfesten.
I den här konstellationen återfinns "blodsbandet" som förklarar tystnaden och varför någon medgärningsman aldrig har läckt. Dessutom har man pratat ihop sig och ger en helt annan historia om vad man hade för sig mellan kl. 02 och 04 och man är även varandras alibin. BW påstods kanske ha släppts av vid sin bostad i närheten av Marieholmsbron varpå syskonparet fortsatte vidare hem till Töreboda.
*BW (påstås ha varit förälskad i HA den sista tiden innan försvinnandet).
* "J" en av BW:s närmsta vänner.
* J:s syster (ska ev. ha haft en relation/fling med BW före el. efter försvinnandet, systern har även pekats ut att vara BW:s kvinnliga alibi).
* Helena (var intresserad/kär i Ekl*nd som även han var på statt denna kväll, BW:s känslor för Helena var obesvarade).
"J" och hans syster bodde i Töreboda precis som Pernilla W, förmodligen var syskonparet även med på inflyttningsfesten.
I den här konstellationen återfinns "blodsbandet" som förklarar tystnaden och varför någon medgärningsman aldrig har läckt. Dessutom har man pratat ihop sig och ger en helt annan historia om vad man hade för sig mellan kl. 02 och 04 och man är även varandras alibin. BW påstods kanske ha släppts av vid sin bostad i närheten av Marieholmsbron varpå syskonparet fortsatte vidare hem till Töreboda.
Tisslatorparen tror inte på Motowns påstående att BW varit i Radbyn:
Citat:
Problemet är att ditt s.k. "klargörande" precis likaväl kan vara ren och skär lögn, trots att du garanterar att det är "110% säkert".
Nej, det enda som faktiskt är 110% säkert här på Flashback det är att vem som helst kan skriva vad som helst, när som helst.
Men visst, om du kände BW personligen så kan du gärna få svara på ett par frågor.
Nej, det enda som faktiskt är 110% säkert här på Flashback det är att vem som helst kan skriva vad som helst, när som helst.
Men visst, om du kände BW personligen så kan du gärna få svara på ett par frågor.
Tisslatorparen föreslår även att det är ChEr som ringt in vittnesmålet om Helena på bron:
Citat:
Så KAN det vara, hur det ligger till med den saken vet varken du eller jag. Personligen tror jag att det kan ha varit kvinnan i sällskapet som jag föreslog färdades i bilen med HA som i efterhand ringde in det falska vittnesmålet i ett desperat försök att rikta bort alla misstankar från sig själv, "J" och BW.
Det är knappast en slump att den här tjejen har pekats ut och påstås vara BW:s "kvinnliga alibi".
Det är knappast en slump att den här tjejen har pekats ut och påstås vara BW:s "kvinnliga alibi".
Samtidigt påstår Kvasta-Sara att JE är övertygad om BW:s skuld på grund av att BW skall ha erkänt det för honom:
Citat:
Det jag vet om J.E är att han var på Stadt den här kvällen. Han ska enligt egen utsago även ha dansat med Helena. Att han var med på inflyttningsfesten är dock inget jag känner till. Han är däremot HELT övertygad om att B.W. är gärningmannen. Har hört det med egna öron flera gånger om! Det är givetvis intressant inte minst med tanke på att dom umgicks tämligen nära vid tiden för försvinnandet. Den omtalade innebandyfesten är också intressant. Vad var det Wallberg sa på den här festen, var det nåt om att Helena kommer inte gå att finna för hon är dumpad på soptippen. Om detta stämmer så är det bara ett i raden av jävligt märkliga uttalanden och ageranden av Björn gällande sin egen vän Helenas försvinnande och död. Och varför ställde någon frågor om Helenas försvinnande på den här festen över huvud taget? Tilläggas bör att J.E:s syster C.E var målvakt i det här för övrigt mycket framgångsrika innebandylaget.
Detta får Tisslatorparen att föreslå att JE är mannen med polotglasögonen:
Citat:
Nja fler än en "man med pilotglasögon" lär knappast ha varit ute efter HA den här kvällen, det betvivlar jag faktiskt.
Så är det givetvis och då är det bara att ändra om lite i "teorin" så passar den perfekt in på Kvasta-Sara's inlägg där hen påstår att JE har pekat ut BW som GM.
*JE är "mannen med pilotglasögon" (Skövde polisens teori) men privat, i umgängeskretsen, skyller han på BW.
*JE är inte inblandad i försvinnandet men vet att BW är en av två GM (GW:s teori).
Så är det givetvis och då är det bara att ändra om lite i "teorin" så passar den perfekt in på Kvasta-Sara's inlägg där hen påstår att JE har pekat ut BW som GM.
*JE är "mannen med pilotglasögon" (Skövde polisens teori) men privat, i umgängeskretsen, skyller han på BW.
*JE är inte inblandad i försvinnandet men vet att BW är en av två GM (GW:s teori).