Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Hur hinner BW få fram ett alibi? Det behöver ju inte vara så att BW hinner få fatt i någon tjej och dra hem med henne. Det kan ju vara så att BW har ett alibi i form av en tjej på/vid torget för tiden 02:10 och kanske en halvtimma framåt, och då är han ju "säker", så att säga - i alla fall vad beträffar den första och mest kritiska halvtimman. Men om BW i stället hänger på Helena från torget och därmed inte kan ha ett alibi från torget, måste han på något sätt ha tvingat fram ett alibi i efterhand. Det förfaller omöjligt att BW hinner skaka fram en tjej omgående efter det att han har pratat med Helena och hinna följa med denna tjejen (hem) och därmed ha den sortens alibi på bara kanske 10 till 15 minuter. Jag tycker personligen att detta känns helt omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Så, var BW kvar på/runt torget och har alibi i form av en tjej som var där med honom? I så fall borde det ju rimligen finnas en handfull ytterligare vittnen! Vi vet ju inte riktigt vad polisen har. För om BW drog efter Helena måste han i efterhand ha tvingat fram ett vittne. Har jag missat någon möjlighet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag får detta till tre möjligheter:
1) BW är (kvar) på/runt torget och har alibi av en tjej - men då borde det ju rimligen finnas en handfull ytterligare vittnen som såg BW och/eller pratade med honom.
2) BW har på rekordtid hunnit lämna torget med en tjej som är hans alibi. Jag personligen finner detta helt osannolikt, även för denna påstådda "kvinnokarl".
3) BW drog efter Helena och tvingade fram ett alibi i efterhand.
4) Man är sammanlagt
4 personer i bilen när HA skjutsas hem från statt, enligt följande:
*BW (påstås ha varit förälskad i HA den sista tiden innan försvinnandet).
* "J" en av BW:s närmsta vänner.
* J:s syster (ska ev. ha haft en relation/fling med BW före el. efter försvinnandet, systern har även pekats ut att vara BW:s kvinnliga alibi).
* Helena (var intresserad/kär i Ekl*nd som även han var på statt denna kväll, BW:s känslor för Helena var obesvarade).
"J" och hans syster bodde i Töreboda precis som Pernilla W, förmodligen var syskonparet även med på inflyttningsfesten.
I den här konstellationen återfinns "blodsbandet" som förklarar tystnaden och varför någon medgärningsman aldrig har läckt. Dessutom har man pratat ihop sig och ger en helt annan historia om vad man hade för sig mellan kl. 02 och 04 och man är även varandras alibin. BW påstods kanske ha släppts av vid sin bostad i närheten av Marieholmsbron varpå syskonparet fortsatte vidare hem till Töreboda.