2023-03-11, 14:10
  #12229
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur förklarar du att miljontals kvinnor aldrig fastnar för våldsamma män, aldrig besvarar inviter av män som ser ut och beter sig som Martin? De flesta kvinnor har någon gång träffat och blivit kontaktade av sådana män.

Själv hamnade jag i samma rum med en sådan man en hel natt.

Jag tänkte: hur ska jag nu komma ur detta?

Min knep blev att jag pratade med honom om allt, tröttade ut honom. Med en tydlig distans mellan oss.
Till slut ville han själv lämna.

En totalknäpp människa vars största intresse bestod i att köpa och visa upp stora knivar. Tatuerad från topp till tå och full med diverse diagnoser och drogmissbruk.
Citera
2023-03-11, 14:10
  #12230
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Dessa uppgifter är tagna ur FUP:

”Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58


Det sista är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et.”

Källa FUP.
Detta är 7 års copy/paste på repeat snarare än dialoger - och du är som teflon angående psykologi.
Ändå försöker du framställa dig som kunnig ang offer för våld i nära relationer.

Du Et al har ju förkärlek att ta förövarperspektivet och göra felsökning på kvinnor som Lotta.

Du skulle nog kunna ha visst utbyte med megaoffret Martin som projicerar skuld på kvinnorna och har bristande självinsikt?

Han har kritiserat hennes utseende och kallat henne WT, slampa etc etc.
Skuldfrågan pekar han också ut i riktning mot offret.

Angelica om Martin:

"När han blev sur så kunde det komma på tal att mina kompisar var äckliga. Det var nåt kvinnohat i botten. Han sa att mina kompisar är slampor.

Han sa att han blivit bedragen av tjejer.
Han sa att han alltid blivit nedtryckt av sina tjejer, att de klankade på hans utseende. "


Finner det intressant att manliga psykopater ser sig som alfahannar via sitt storhetsvansinne - när de egentligen sitter som tjuriga jättebebisar och tycker synd om sig själva.

Slår fysiskt svagare kvinnor, ägnar sig åt victim blaming och kritiserar offrets utseende.

Kvinnliga psykopater har samma stil bör tilläggas för rättvisans skull.
... och p-störda narcissister är inte långt efter att kvala in via att dela vissa items (uppblåst ego, grandios, empatistörning).

Att de ser tillvaron i klasskillnader med stram arrogans och tror sig vara förmer är dock mer nischat.
Likt avundsjuka och ständig jakt att hora uppmärksamhet. Dålig som bra.
Det ska inte psykopaten MJ belastas, hans narcissism är inte så utpräglad.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-03-11 kl. 14:13.
Citera
2023-03-11, 14:16
  #12231
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
MJ var en ganska dålig psykopat på det viset; att han inte dolde sina brott det minsta. MJ är snarare en impulsiv dåre och borde avlivas för allas bästa. Men det betyder inte att LR i detta fall var en mentalt omyndig person som inte kunde fattat bättre beslut angående relationen med honom.
Du resonerar som du har vett till..

Vad är en bra psykopat när bägge sorterna kokar ner i att mörda?
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du uttrycker det så väl. Det exakta så det framstår - Martin framstår faktiskt som en dåligt, oskicklig psykopat - inte en förslagen och lurig psykopat. Han var helt öppen med sin historik och ändå föll Lotta.
Teflonhjärna

Misstror du även kriminalvårdaren på Hall?

Öppenhet ingår i spelet och dig skulle en psykopat lura till månen på en kvart.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-03-11 kl. 14:29.
Citera
2023-03-11, 14:21
  #12232
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Läs FUP.
Redan innan Lotta träffade Martin hade de gemensamma bekanta på fejan, folk som suttit inne.

Lotta - och Martin - deltog på ett flertal fester med nymuckade för att fira.
Du har kallat Lotta för kåkfarargroupie och frågan gäller muckarfester - inte vilka som var addade på fb.

Att MJ tog med henne på fest är nåt helt annat.
Så konkretisera det saken gäller.
Du kanske har nåt copy/paste som citat och inte enbart nåt läs FUP.
Citera
2023-03-11, 14:21
  #12233
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Dessa uppgifter är tagna ur FUP:

”Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58


Det sista är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et.”

Källa FUP.

Hon sökte med andra ord hans uppmärksamhet och bekräftelse.
Det är således löjligt att helt förneka eller spela ner hennes egen roll i det för att hon var en kvinna.
Lås in alla Lottor då!
Citera
2023-03-11, 14:30
  #12234
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Själv hamnade jag i samma rum med en sådan man en hel natt.

Jag tänkte: hur ska jag nu komma ur detta?

Min knep blev att jag pratade med honom om allt, tröttade ut honom. Med en tydlig distans mellan oss.
Till slut ville han själv lämna.

En totalknäpp människa vars största intresse bestod i att köpa och visa upp stora knivar. Tatuerad från topp till tå och full med diverse diagnoser och drogmissbruk.


Det är just det som är skillnaden mellan Lotta och alla, som du, som inte drogs in i en relation med en farlig man.

En människas självbevarelsedrift! Förmågan att undvika fara och klara sig!
Naturens Darwinlagar har har sållat ut survival of the fittest i tusentals år.

Det som attraherade Lotta var nog snarast just det som gjorde Martin farlig. Hans styrka, storlek, skrämmande uppsyn, våldskapital och att han var ”spännande” att umgås med.
Bruden som fick den tuffaste killen. Och det ”enastående sexet” som hon skröt om för väninnor.

Lotta klarade/ville inte att undvika faran, kanske mot bättre vetande eller för att hon inte förstod. Trist. Men just därför är det viktigt få kommande generationer att bli klokare genom att framhålla hur illa det gick för Lotta.
Citera
2023-03-11, 14:32
  #12235
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta är 7 års copy/paste på repeat snarare än dialoger - och du är som teflon angående psykologi.

Visst är det jobbigt när någon har fakta som motsäger dina falska, förljugna påståenden om Lottas eget agerande i relationen…..
Citera
2023-03-11, 14:35
  #12236
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst är det jobbigt när någon har fakta som motsäger dina falska, förljugna påståendena Lottas eget agerande i relationen…..
Du är starkt kritiserad i sju års tid långt innan jag ens klev in i tråden (teflon) och jag har ställt frågor du ska besvara snarare än köra just copy/paste.
Har kvalitet i åtanke snarare än kvantitet.
Citera
2023-03-11, 14:53
  #12237
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hon sökte med andra ord hans uppmärksamhet och bekräftelse.
Det är således löjligt att helt förneka eller spela ner hennes egen roll i det för att hon var en kvinna.
Lås in alla Lottor då!


Ja det är pinsamt att media och postare här forsätter förneka det som till och med domstolen slog fast: att Lotta och Martin var i en pågående kärleksrelation och att Lotta aktivt ville träffa Martin den där kvällen, tjatade på honom att komma och släppte in honom i lägenheten.

Även Lottas äldre syster fick ju backa från sina påhittade uppgifter vid rättegången.
Men Lottas två systrar och mor har ju hela tiden haft krav på mer skadeståndspengar från samhället. Därför har de haft ett egenintresse av att försöka framställa hela fallet på ett annat sätt, tona ner och förneka Lottas egen medverkan.
Bla krävde de dubbla skadestånd - dubbelt så mycket som en anhörig till ett litet mördat barn får enligt praxis - vilket de nekades. De har även stämt svenska staten på sjusiffrigt belopp i Europadomstolen för att vuxna Lotta fick fick agera självständigt efter egen vilja i sitt liv. Pengarna vill de stoppa i egna fickor, inte skänka till misshandlade kvinnor eller dylikt.

Så förklaringen till varför fallet ”Lotta” fortfarande rapporterats fel ligger nog där.
Dessutom letade kvinnosaksgrupper som ”Roks” etc efter ett bra pilotfall att använda. De trodde de hittat det perfekta fallet med den oskyldiga vita madonnan som försöker fly den livsfarlige förbrytaren. När det inte var så hade de redan hamnat i svårigheter och hade svårt att backa och erkänna sanningen. Därför denna fortsatta diskussion om ”Lex Lotta” - en lag de vill införa vars syfte är helt obegripligt.
Citera
2023-03-11, 15:23
  #12238
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
och jag har ställt frågor du ska besvara snarare än köra just copy/paste..

Tagga ner!
Hur gärna du än önskade att det var så - har du ingen makt att bestämma över vad andra postare SKA göra. Ingen annan SKA besvara någon fråga för att du kräver det!!!
Despotiskt beteende är aldrig vackert!

Folk får faktiskt posta vilka åsikter de vill i fallet Lotta, oavsett dina pekpinnar.
Hur otrevlig sanningen än framstår för dig kan du, trots näbbar och klor, inte hindra att korrekta fakta kring Lottas agerande - som ju faktisk framgår av FUP - även återges och diskuteras här.
Lotta var intresserad av att umgås med Martin av egen fri vilja, det är obestridlig sanning.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2023-03-11 kl. 15:30.
Citera
2023-03-11, 15:33
  #12239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Själv hamnade jag i samma rum med en sådan man en hel natt.

Jag tänkte: hur ska jag nu komma ur detta?

Min knep blev att jag pratade med honom om allt, tröttade ut honom. Med en tydlig distans mellan oss.
Till slut ville han själv lämna.

En totalknäpp människa vars största intresse bestod i att köpa och visa upp stora knivar. Tatuerad från topp till tå och full med diverse diagnoser och drogmissbruk.

Jo det är klart som kvinna känns det säkert hotfullt att vara i samma rum som en sån man. Det förstår jag. Du hanterade det där bra.

Men nu har vel inte MJ visat upp några vapen för Lotta? Som en ostraffad, skötsam kvinna tror jag inte hon hadde tyckt om det.
Citera
2023-03-11, 15:38
  #12240
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tagga ner!
Hur gärna du än önskade att det var så - har du ingen makt att bestämma över vad andra postare SKA göra. Ingen annan SKA besvara någon fråga för att du kräver det!!!
Despotiskt beteende är aldrig vackert!

Folk får faktiskt posta vilka åsikter de vill i fallet Lotta, oavsett dina pekpinnar.
Hur otrevlig sanningen än framstår för dig kan du, trots näbbar och klor, inte hindra att korrekta fakta kring Lottas agerande - som ju faktisk framgår av FUP - även återges och diskuteras här.
Lotta var intresserad av att umgås med Martin av egen fri vilja, det är obestridlig sanning.
Hur går det med svaret om muckarfest ang kåkfarargroupien Lotta?
Ännu en överdrift och slirande i egenmäktigt syfte?

Folk får posta och du får leva med att du blir ifrågasatt. Om det så är allt mellan rakade muttor till att låta som dagens eko.

Hemskt ledsen att nagga i fundamentet på din höga piedestal - men du har absolut inte levererat nån "obestridlig sanning."

Det är dock bättre du skriver Källa Solglittret.
Det är ett strategiskt urval för att ge en missvisande bild av offret sen 2016.

Plain text (läst och tolkad av dig) som snarare låter som en mix mellan pure evil och bokstavstroende autist.
Likt lösnaglar, sillisar, stövlar. Dock i något ändrad ordföljd. +1 på den ansträngningen att ta dig utanför boxen. 👍

"Under denna period 25/5 - 3/6"
"Detta är Lottas allra sista sms till Martin"
"Under denna period 25/5 - 3/6"
"Detta är Lottas allra sista sms till Martin"...

Blablabla i spoilern.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-03-11 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in