Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Dessa uppgifter är tagna ur FUP:
”Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:
"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58
Det sista är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et.”
Källa FUP.
Detta är 7 års copy/paste på repeat snarare än dialoger - och du är som teflon angående psykologi.
Ändå försöker du framställa dig som kunnig ang offer för våld i nära relationer.
Du Et al har ju förkärlek att ta förövarperspektivet och göra felsökning på kvinnor som Lotta.
Du skulle nog kunna ha visst utbyte med megaoffret Martin som projicerar skuld på kvinnorna och har bristande självinsikt?
Han har kritiserat hennes utseende och kallat henne WT, slampa etc etc.
Skuldfrågan pekar han också ut i riktning mot offret.
Angelica om Martin:
"När han blev sur så kunde det komma på tal att mina kompisar var äckliga. Det var nåt kvinnohat i botten. Han sa att mina kompisar är slampor.
Han sa att han blivit bedragen av tjejer.
Han sa att han alltid blivit nedtryckt av sina tjejer, att de klankade på hans utseende. "
Finner det intressant att manliga psykopater ser sig som alfahannar via sitt storhetsvansinne - när de egentligen sitter som tjuriga jättebebisar och tycker synd om sig själva.
Slår fysiskt svagare kvinnor, ägnar sig åt victim blaming och kritiserar offrets utseende.
Kvinnliga psykopater har samma stil bör tilläggas för rättvisans skull.
... och p-störda narcissister är inte långt efter att kvala in via att dela vissa items (uppblåst ego, grandios, empatistörning).
Att de ser tillvaron i klasskillnader med stram arrogans och tror sig vara förmer är dock mer nischat.
Likt avundsjuka och ständig jakt att hora uppmärksamhet. Dålig som bra.
Det ska inte psykopaten MJ belastas, hans narcissism är inte så utpräglad.