2020-07-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du ljuger i vanlig ordning, tvärtom så välkomnande Lotta honom i sitt hem och mellan sina lår in i det sista. Har du överhuvudtaget läst utskrifterna av sms-konversationerna paret emellan?

Finns dessa konversationer att läsa någonstans utan att man behöver gå genom FUP:n?
Citera
2020-07-16, 14:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killeniyou
Finns dessa konversationer att läsa någonstans utan att man behöver gå genom FUP:n?

Det är FUP:et som gäller, det finns även folk som citerat utskrifterna i tråden.

Du hittar sms-tömningen här nedan 👍

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Citera
2020-07-16, 15:06
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomi765
Han är inte ute om 8,5 år. Räkna bättre. Tre fjärdedelar av straffet
Vänligen sprid inte felaktigheter som kan bli forum- eller trådsanningar!
Om en dömd GP uppfyller kraven så är det villkorlig frigivning som kan ifrågakomma efter det att två tredjedelar (2/3) av straffmätningen har avverkats.

Edit:
Den tid som en MGP (Misstänkt GärningsPerson) har suttit häktad avräknas även ifrån den fällande domens straffmätning!
Senast redigerad av LeBronThurman 2020-07-16 kl. 15:16.
Citera
2020-07-16, 21:20
Medlem
Citat:
Suck. Hon var inte mer rädd för honom än att hon var rädd att han skulle lämna henne. Tvärtom så uppmuntrade hon fortsatt kontakt och hon var också pådrivande och sa vad hon ville, tyckte och tänkte.

Hon visste dessutom redan innan hon blev ihop med honom vad han gjort tidigare och att han suttit på kåken i många år, om hon nu var så rädd för våldsmän varför då dejta och bli ihop med en?
Du skriver som om du skuldbelägger henne. Vilket känns otroligt, urbota känslolöst och dumt att göra.
Dessutom kan man ju undra varför du känner ett sådant stort behov av att skuldbelägga en död kvinna och även försvara en psykopatisk kvinnohatande mördare?
Citera
2020-07-16, 22:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockyvonfjutt
Du skriver som om du skuldbelägger henne. Vilket känns otroligt, urbota känslolöst och dumt att göra.
Dessutom kan man ju undra varför du känner ett sådant stort behov av att skuldbelägga en död kvinna och även försvara en psykopatisk kvinnohatande mördare?

Lägg av, det är ingen som har försökt försvara MJ och det där tröttsamma tugget om kvinnohatare kan du lägga ned, MJ har misshandlat ett antal män tidigare, någon man avled väl tom av sviterna? Han pucklar på båda könen, han är alltså rätt jämställd på det planet. Vi kan dessutom tillfoga att han har erkänt dödsmisshandeln av LR och han har fått sitt straff. Vad finns det mer att älta om?

Samtidigt är det ingen som har försökt skuldbelägga LR men hon har ju faktiskt uppmuntrat MJ till fortsatt kontakt istället för att avbryta den destruktiva relationen och med detta har hon tyvärr medverkat till sin egen undergång. Hon skulle förövrigt inte ens ha inlett något med honom om alla propparna satt på sin plats vilket dom sorgligt nog inte gjorde.

Du kan ju inte kräva att kvinnor ska kunna dejta mångåriga fängelsekunder utan att kunna ta konsekvenserna av sina heltokiga val om något går snett? LR måste ha varit i extrem obalans eller desperat på nåt sätt som gick in i den där märkliga relationen.

FB är dessutom en plats där vi diskuterar fallet LR sett ur alla synvinklar, du kan ju inte kräva att andra skribenter inte har rätt att uttrycka sin åsikt?
Citera
2020-07-16, 23:21
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Lägg av, det är ingen som har försökt försvara MJ och det där tröttsamma tugget om kvinnohatare kan du lägga ned, MJ har misshandlat ett antal män tidigare, någon man avled väl tom av sviterna? Han pucklar på båda könen, han är alltså rätt jämställd på det planet. Vi kan dessutom tillfoga att han har erkänt dödsmisshandeln av LR och han har fått sitt straff. Vad finns det mer att älta om?

Samtidigt är det ingen som har försökt skuldbelägga LR men hon har ju faktiskt uppmuntrat MJ till fortsatt kontakt istället för att avbryta den destruktiva relationen och med detta har hon tyvärr medverkat till sin egen undergång. Hon skulle förövrigt inte ens ha inlett något med honom om alla propparna satt på sin plats vilket dom sorgligt nog inte gjorde.

Du kan ju inte kräva att kvinnor ska kunna dejta mångåriga fängelsekunder utan att kunna ta konsekvenserna av sina heltokiga val om något går snett? LR måste ha varit i extrem obalans eller desperat på nåt sätt som gick in i den där märkliga relationen.

FB är dessutom en plats där vi diskuterar fallet LR sett ur alla synvinklar, du kan ju inte kräva att andra skribenter inte har rätt att uttrycka sin åsikt?

Du är efterbliven!
Du fattar helt enkelt inte. Antagligen så är du inte så gammal, jag resonerade ungefär som dig när jag var ung och inte förstod bättre.
Lotta var livrädd och ville avsluta på ett sätt som inte gjorde Martin vansinnig, alltså att han skulle avsluta även fast Lotta tiggde om att han skulle vara kvar.
Men det fattar inte du för du har inte varit i den situationen själv och förstår inte det psykologiska spelet.
Du förstår absolut heller inte varför kvinnor stannar hos våldsamma män. Bara lämna, eller hur?
Citera
2020-07-17, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Återigen så finns det skribenter som tyvärr vägrar att ta in att LR var faktiskt hela 41 år vid tidpunkten för sin död och långt ifrån någon oerfaren naiv flicka och sett ur det perspektivet så finns det ingen rim och reson att en medelålders kvinna helt plötsligt börjar dejta en betydligt yngre mångårig fängelsekund som var omvittnat farlig för omgivningen.

Hade hon tagit hand om sig själv och sitt liv och leverne så hade hon inte ens inlett något med MJ. Hon hade facit i handen redan från början.
Citera
2020-07-17, 03:24
Bannlyst
Citat:
Suck. Hon var inte mer rädd för honom än att hon var rädd att han skulle lämna henne. Tvärtom så uppmuntrade hon fortsatt kontakt och hon var också pådrivande och sa vad hon ville, tyckte och tänkte.

Hon visste dessutom redan innan hon blev ihop med honom vad han gjort tidigare och att han suttit på kåken i många år, om hon nu var så rädd för våldsmän varför då dejta och bli ihop med en?

Hon berättade för sin syster att han kommer att ha ihjäl henne.

Låter inte som en tjej som ville behålla denne karl.
Citera
2020-07-17, 03:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Hon berättade för sin syster att han kommer att ha ihjäl henne.

Låter inte som en tjej som ville behålla denne karl.

Kan inte du länka till utskrifterna av denna konversation?

Kan inte du också förklara varför hon envisades med att träffa honom igen och igen?

Hon behöll ju honom in i det sista?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2020-07-17 kl. 03:31.
Citera
2020-07-17, 11:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killeniyou

Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58

Detta är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et. Källa FUP.
Citera
2020-07-17, 16:35
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58

Detta är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et. Källa FUP.

Måste kittlat för henne när hon umgicks med en "spännande-karaktär". Hade hon vetat utgången så kanske hon hade lämnat landet och undergått all plastikkirurgi som kunnat erbjudas för att försvinna ur hans radar.

Men det var som sagt "kittlande" att umgås med grottmannen.

Dom är inte så "smarta" dom där...
Citera
2020-07-17, 18:23
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomi765
Han är inte ute om 8,5 år. Räkna bättre. Tre fjärdedelar av straffet

Det stod tydligt i slutet av programmet jag såg på TV3 att han kommer ut tidigast någon gång tidigt under 2029. När menar du att han kommer ut då? Säg det till TV3 i sådana fall också.

Dessutom är det två tredjedelar av straffet och inte tre fjärdedelar.
Senast redigerad av 8711 2020-07-17 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in