Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Inget konstigt alls att saker missas det vore jättekonstgt om ett vittne uppfattade och mindes allt rätt.
SE missar dock inte några saker han missar saker som han måste ha sett som inte går att missa. hur kan han t.ex missa att folk rusade ut i gatan och stoppade en ambulans?För att sedan missa att ambulansen backade upp på trottoaren vid avfasningen,
SEs berättelse går inte ihop alls det han som ändå stämde snappades upp via media och vid återkomsten till stora delar.
Just dessa första minuter så stämmer knappt nåt SE visste inte ens om det var en kille och en tjej som gjorde upplivningsförsök på OP.Han uppgav olika i olika förhör ibkand var det en ung kille och en ung tjej ibland var det två unga tjejer han vet inte för han var inte där(det innebär ju inte att han måste vara GM):Jag vill inte göra någon till GM men SE är ju mycket svår att komma runt så är det han är den mest troliga GM vi kan hitta.
Har du läst förhör med LJ eller med AD?
Lyssna t.ex på AD i ekot den första mars"
Inte fan beskriver han någon CP inte.
Det låter däremot mycket väl som en viss grafiker.
Vittnesmålen spretar rätt mycket men SE stämmer väl så bra som någon annan av oss känd presumtiv GM.
Jag har förvissa läst "den osannolika mördaren" men först när nyutgåvan släpptes.
Den påverkar inte min syn på SE åt något håll egenligen.
Materialet finns ju där genom att läsa förhör se på videos på t.ex you tube och annat så växte bilden fram.
Det är nåt som inte stämmer med den där Stig,
Vågar men testa hypotesen att han kan vara GM så faller bitarna på plats.
Det pusslet går nästan ut det fattas ett par bitar bara.
Jämfört med SE var ett vittne pusslet ett par bitar passar sedan krävs såg och hammare och lite hitte på för att lägga ut pusslet.
Jag läste häromdan ut Gunnar Walls konspiration Olof Palme. Intressant bok den med.
Om vi för en stund föreställer oss att det ställts utom allt tvivel att SE är mördaren så fascineras jag av hans driv att söka kontakt med både polis och media.
Det antyds ibland visserligen att han sökte uppmärksamhet och ville vara viktig. Man får då nästan känslan att han ville leka en lek och kanske till och med ville bli avslöjad, som en njutning i sig. Men det låter samtidigt för bra för att vara sant, som hämtat ur en film. Lite väl konspiratoriskt, if you will.
Men hur vanligt är det att mördare söker uppmärksamhet och nästan utmanar rättsväsendet i samband med mord? Jag tänker då inte på islamistiska självmordsbombare utan mer katt- och råtta-lekar. Vad är i så fall psykologin och drivet bakom? Narcissism ligger ju nära till hands, men det måste vara nåt mer, tänker jag.
Av de förhör och klipp jag sett med SE ger han ju ett ganska anspråkslöst intryck. Jag är väl medveten om att skenet kan bedra när det gäller människor, men om vi för stunden utgår från att han är mördaren blir det ju ett snudd på mästerligt skådespeleri. Jag tänker då att han lyckats grundlura både Holmér och hela sin omgivning.
CP ger ju ett mer ”naturligt” intryck. Naturligt i den bemärkelsen att han uppförde sig lynnigt i många mediesammanhang - vilket vi som tittade förväntade oss. Men han verkade sällan nervös. Det får en att tänka att han kanske inte hade så mycket att dölja. Men det kanske också var ett skådespel, eller effekten av drog- och alkoholmissbruk, eller en kombo.
Eller så är det vi åskådare som lurar oss själva genom förutfattade meningar om, exempelvis, reklamarbetare i gubbkeps och narkomaner. Confirmation bias, typ.
Bara tankar…