Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Märkligt att om ett vittne inte noterat allt i en kaosartad situation då blir han misstänkt som gm.
(men det resonemanget så borde alla vittnen vara gm)
Nu noterade han ett antal händelser,
har du missat det?
Är det inte bättre Du och "anhängarna" börjar i rätt ände? Vad säger mordplatsvittnen om gm:s signalement.
Vi kan ta ett av vittnena som var nästan närmast och reagerade snabbt.
AH.
AH säger om gm,
35-45år, 25år, ej 14år,
var mörk, mörkhårig,
barhuvad,
hade litet huvud,
var ingen sprinter,
snygg kropp
Hur stämmer detta mot den ljusfryntlige 52åring som du vill göra till gm? Hade
inte han stort klotrunt huvud? På det en stor gubbkeps

och sprang han inte som en sprinter
och med ett kylskåp till kropp?
Är det inte bättre du tänker själv istället för att läsa "romaner" om mordet.
(TP/Filters cherrypickande hittepå)
Inget konstigt alls att saker missas det vore jättekonstgt om ett vittne uppfattade och mindes allt rätt.
SE missar dock inte några saker han missar saker som han måste ha sett som inte går att missa. hur kan han t.ex missa att folk rusade ut i gatan och stoppade en ambulans?För att sedan missa att ambulansen backade upp på trottoaren vid avfasningen,
SEs berättelse går inte ihop alls det han som ändå stämde snappades upp via media och vid återkomsten till stora delar.
Just dessa första minuter så stämmer knappt nåt SE visste inte ens om det var en kille och en tjej som gjorde upplivningsförsök på OP.Han uppgav olika i olika förhör ibkand var det en ung kille och en ung tjej ibland var det två unga tjejer han vet inte för han var inte där(det innebär ju inte att han måste vara GM):Jag vill inte göra någon till GM men SE är ju mycket svår att komma runt så är det han är den mest troliga GM vi kan hitta.
Har du läst förhör med LJ eller med AD?
Lyssna t.ex på AD i ekot den första mars"
Inte fan beskriver han någon CP inte.
Det låter däremot mycket väl som en viss grafiker.
Vittnesmålen spretar rätt mycket men SE stämmer väl så bra som någon annan av oss känd presumtiv GM.
Jag har förvissa läst "den osannolika mördaren" men först när nyutgåvan släpptes.
Den påverkar inte min syn på SE åt något håll egenligen.
Materialet finns ju där genom att läsa förhör se på videos på t.ex you tube och annat så växte bilden fram.
Det är nåt som inte stämmer med den där Stig,
Vågar men testa hypotesen att han kan vara GM så faller bitarna på plats.
Det pusslet går nästan ut det fattas ett par bitar bara.
Jämfört med SE var ett vittne pusslet ett par bitar passar sedan krävs såg och hammare och lite hitte på för att lägga ut pusslet.
Jag läste häromdan ut Gunnar Walls konspiration Olof Palme. Intressant bok den med.