2023-03-08, 12:19
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Vet inte vad som är mest cringe, Elsas svamliga text om att hon som vanligt vaknade tidigt och ligger och tar på sin nya kropp eller alla kommentarer à la ryyyyys försöker hålla tillbaka tårarna du är en fantastisk skribent detta är det bästa du har skrivit
Är det Pontus som sitter och kommenterar detta för att få husfrid? Är det Elsa själv?
Det är lite misstänkt att de som kommenterar ofta delar vokabulär. "Rys på den sista meningen!!", "Rös lite på slutet!" och "Rysningar på sista meningen." har skrivits av tre olika konton. Jag trodde dessutom man rös av något, inte något.
Citera
2023-03-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Det är lite misstänkt att de som kommenterar ofta delar vokabulär. "Rys på den sista meningen!!", "Rös lite på slutet!" och "Rysningar på sista meningen." har skrivits av tre olika konton. Jag trodde dessutom man rös av något, inte något.
Men vad pinsamt! Kan det vara någon som faktiskt skriver flera kommentarer?
Citera
2023-03-08, 16:13
Medlem
Citat:

Det här är det värsta jag hört hahahaha! Måste h skrivits av Elsa själv eller någon i hennes närhet som vill vara snäll. Nästan värre än när ”någon” kommenterade Sofias texter med att det var en ynnest att läsa 😵‍💫😵‍💫😅
Citera
2023-03-08, 16:26
Medlem
Det var något konstigt över deras poddavsnitt där de ska vara ”ärliga”. Om man går ner i vikt att typ hälsoskäl, jag tränar för att mentalt må bättre jada jada… varför går då flera kända kvinnor ner samtidigt i vikt? Och varför tar man hela tiden selfies i profil konstant? Det nämndes inte.
Citera
2023-03-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Det var något konstigt över deras poddavsnitt där de ska vara ”ärliga”. Om man går ner i vikt att typ hälsoskäl, jag tränar för att mentalt må bättre jada jada… varför går då flera kända kvinnor ner samtidigt i vikt? Och varför tar man hela tiden selfies i profil konstant? Det nämndes inte.

Är det inte så många tjejer jämnt har hållit på? I gäng, man påverkar varandra, oftast nån som börjar och sprider till de andra. Känslan av att man inte vill vara sämre, bli lika vältränad, sund, snygg. Inte nåt som talas om öppet, bara en energi som långsamt sprids ut. För egen del tycker jag att jag tampats med sån gruppdynamik typ sen högstadiet.
Citera
2023-03-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borras
Är det inte så många tjejer jämnt har hållit på? I gäng, man påverkar varandra, oftast nån som börjar och sprider till de andra. Känslan av att man inte vill vara sämre, bli lika vältränad, sund, snygg. Inte nåt som talas om öppet, bara en energi som långsamt sprids ut. För egen del tycker jag att jag tampats med sån gruppdynamik typ sen högstadiet.

Så skönt att höra någon annan yttra det här. Jag känner likadant. I mitt gäng så hade vi en hierarki som jag inte var medveten om som barn/tonåring (för man fattar ju ingenting då). Konstant jämförande mellan varandra och där någon satte stilen och influerade resten av gruppen.

Mitt gamla tjejgäng finns mer eller minde kvar i en lös konstellation. Även om vi har utvecklats till olika människor med självständiga liv så lever hierarkin kvar. Inte lika starkt som förut då men det är svårt att bryta roller som cementerades när man var 15.

Skulle vara skönt att höra någon influencer prata ärligt om sådant här. Men det skulle ju vara otroligt avslöjande såklart. Kanske mycket att begära att någon ska avslöja sina fulaste sidor av sig själv. Avundsjuka, missunnsamhet.

Blir hur som helst nyfiken på Elsas och Sofias relation. Vem är det som följer vem egentligen.
Citera
2023-03-08, 21:42
Medlem
Citat:

Tror nog att någon eller några av de där kommentarerna är ironiska. En av dom är skrivna av ”Ozempic”, vilket är ett bantningsmedel… och hänvisar till ”stor kulturarbetare”. Hahahaha
Citera
2023-03-08, 22:11
Medlem
shitswans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Tror nog att någon eller några av de där kommentarerna är ironiska. En av dom är skrivna av ”Ozempic”, vilket är ett bantningsmedel… och hänvisar till ”stor kulturarbetare”. Hahahaha

🥲😆
Citera
2023-03-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Så skönt att höra någon annan yttra det här. Jag känner likadant. I mitt gäng så hade vi en hierarki som jag inte var medveten om som barn/tonåring (för man fattar ju ingenting då). Konstant jämförande mellan varandra och där någon satte stilen och influerade resten av gruppen.

Mitt gamla tjejgäng finns mer eller minde kvar i en lös konstellation. Även om vi har utvecklats till olika människor med självständiga liv så lever hierarkin kvar. Inte lika starkt som förut då men det är svårt att bryta roller som cementerades när man var 15.

Skulle vara skönt att höra någon influencer prata ärligt om sådant här. Men det skulle ju vara otroligt avslöjande såklart. Kanske mycket att begära att någon ska avslöja sina fulaste sidor av sig själv. Avundsjuka, missunnsamhet.

Blir hur som helst nyfiken på Elsas och Sofias relation. Vem är det som följer vem egentligen.

Ja, lite känsligt. Och svårt! För det är inte så lätt att sätta fingret på. Man börjar liksom långsamt försöka "bli lika bra" som nån tjej i ens närhet, och den känslan är ju (iaf för mig) lite ångestladdad och destruktiv. Fast det fattar man inte förrän i efterhand. Jag började tex jogga som en dåre en period, och förstår nu efteråt att det var just pga en sån här tjej som jag typ såg upp till. Sedan började hon också träna ännu mer än hon gjorde från början, kanske pga mig. Det blev nån slags tyst, destruktiv tävling mellan två personer som egentligen bara gillade varandra, men samtidigt fick varandra att må lite dåligt. Så dumt och onödigt.
Citera
2023-03-09, 08:06
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Spännande skvaller, har dock svårt att se att hon skulle använda några droger, hon känns inte som typen riktigt. Mer Sandras grej i så fall. Tror hon ”alltid” är hyper och håller på med diverse gester och uppspärrade ögon, etc när hon är i miljöer där hon syns. Se bara på henne i mästerkocken, känns lite som tics nästan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Jag tror också att ”tjackigheten” är hennes sätt att bege sig när hon vet att hon är betraktad/bland folk. Ser sjukt ut. Läskig blick.

En kompis som bor nära Elsa och således ser henne ofta irl säger att hon har samma blick då. Olika problem med sköldkörteln kan ge lätt utstående ögon och en lite stirrig blick. Även folk som har synsvårigheter kan lyckas åstadkomma ganska avvikande blickar ibland, när man försöker fokusera och anstränga sig för att se. Kan ju vara något sånt också, ihop med kanske lite naturligt lätt utstående ögon.
Hennes viktnedgång är ju verkligen inte så häpnadsväckande att hon skulle behövt börja ta droger för att åstadkomma den. 10 - 15 kilo?

Citat:
Ursprungligen postat av Fredstein
”Lynn ligger i sängen och sover. Han är sin egen. Jag är min egen. Av mitt revben skapades en man.”

Snark. Somnar gott på skämskudden efter att ha läst dagens inlägg. Navelskåderi av ett självdiagnosticerat brutet revben.

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Vet inte vad som är mest cringe, Elsas svamliga text om att hon som vanligt vaknade tidigt och ligger och tar på sin nya kropp eller alla kommentarer à la ryyyyys försöker hålla tillbaka tårarna du är en fantastisk skribent detta är det bästa du har skrivit
Är det Pontus som sitter och kommenterar detta för att få husfrid? Är det Elsa själv?

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone

Ja, den var helt klart sarkastisk och väldigt onödig. Skriv rätt ut att man tycker att texten är fånig då, i stället för att driva med skribenten och förvänta sig virtuella high fives från andra som fattar att det bara var ett hån och inte genuint beröm, vilket Elsa tyvärr nog inte förstod.
Sätter 1000 spänn på att någon som brukar hänga här har skrivit den.
Visst, Elsa svamlar ofta på men den här texten var väl ganska harmlös, hon funderar på kvinnodagen över sin förlossning då hon tror hon bröt revbenet och fortfarande har kvar knöl efter det, sorgen över att aldrig få uppleva en graviditet igen och den symbios mamman och barnet lever i under graviditeten som efter den bryts (angående ”jag är en egen och han är en egen”) och en ganska snygg koppling till skapelseberättelsen i bibeln där kvinnan skapades ur mannens revben, här var det ju tvärtom, Elsa pajade sitt revben genom att skapa Lynn.
Sen känns det väl lite överdrivet att rysa, få gåshud och gråta över texten, som tydligen flera gjorde enligt kommentarerna, men jag tyckte också den var lite fin i all sin enkelhet, även utan att vara någons mamma. (Hon får kritik i kommentarerna att hon sammankopplar kvinnodagen med mödraskap.)
Citera
2023-03-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Intressant spaning!

Har vi en ny motsägelsefull Isabella Löwengrip i Elsa Billgren? Hit och dit-lekar medan följarna undrar vad som är autentiskt.

Nja, jag tror inte Elsa sitter med ett Excelark och planerar provokationer 😜

Men svårt att säga vad som är sant här. Ogillade hon maten där och då, eller minns hon sin dåtid annorlunda av att hon nu funnit lycka och ny kost som tilltalar mer?

Kan likna med en vän jag har som alltid pratat väldigt fint om sina pojkvänner fram tills det tar slut. Då var plötsligt inget bra med honom, bortslösad tid etc, vilket jag tolkar som dåtiden färgas av det det nuvarande känslotillståndet.
Citera
2023-03-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
En kompis som bor nära Elsa och således ser henne ofta irl säger att hon har samma blick då. Olika problem med sköldkörteln kan ge lätt utstående ögon och en lite stirrig blick. Även folk som har synsvårigheter kan lyckas åstadkomma ganska avvikande blickar ibland, när man försöker fokusera och anstränga sig för att se. Kan ju vara något sånt också, ihop med kanske lite naturligt lätt utstående ögon.
Hennes viktnedgång är ju verkligen inte så häpnadsväckande att hon skulle behövt börja ta droger för att åstadkomma den. 10 - 15 kilo?

Ja, den var helt klart sarkastisk och väldigt onödig. Skriv rätt ut att man tycker att texten är fånig då, i stället för att driva med skribenten och förvänta sig virtuella high fives från andra som fattar att det bara var ett hån och inte genuint beröm, vilket Elsa tyvärr nog inte förstod.
Sätter 1000 spänn på att någon som brukar hänga här har skrivit den.
Visst, Elsa svamlar ofta på men den här texten var väl ganska harmlös, hon funderar på kvinnodagen över sin förlossning då hon tror hon bröt revbenet och fortfarande har kvar knöl efter det, sorgen över att aldrig få uppleva en graviditet igen och den symbios mamman och barnet lever i under graviditeten som efter den bryts (angående ”jag är en egen och han är en egen”) och en ganska snygg koppling till skapelseberättelsen i bibeln där kvinnan skapades ur mannens revben, här var det ju tvärtom, Elsa pajade sitt revben genom att skapa Lynn.
Sen känns det väl lite överdrivet att rysa, få gåshud och gråta över texten, som tydligen flera gjorde enligt kommentarerna, men jag tyckte också den var lite fin i all sin enkelhet, även utan att vara någons mamma. (Hon får kritik i kommentarerna att hon sammankopplar kvinnodagen med mödraskap.)

Känns som att hon försöker för mycket, blir lite komiskt. Blir för dramatiskt pretentiöst haha. Tror många av dem som ”ryser” och skriver att hon är en ”stor kulturarbetare” är ironiska, det kändes ganska uppenbart så blev förvånad att hon ens publicerar de kommentarerna. Om hon nu inte skrivit dem själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in