2023-03-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag är mkt väl medveten om detta, vi brukar själva vara borta sön-tors. Vad är problemet med det? Jag tar dock inte bilen till Åre för att stanna ynka 3 dagar, never ever ever.

Ok, man tänker olika. Vi tar bilen många mil inte så sällan, bara för att vara borta några dagar. Med barn. Är inte lagda åt det bekväma hållet.
Citera
2023-03-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Frustade till av skratt när jag läste kommentarerna under senaste bloggbevakningsinlägget om Elsa (https://nyheter24.se/bloggbevakning/2023/03/06/elsa-billgren-om-att-kanna-lycka-igen/#comments) ang denna tråden. Elsa och Pontus skapade ett populärt monster med sitt kommentarssållande. Undra hur många i Elsas närhet som läser tråden… de flesta?

”Stora kulturarbetare hat bara ett barn” -hahah va? Både att hon ser sig själv som (?) eller ser upp till stora kulturarbetare med sådan vördnad är skrattretande och pinsamt.. och sen skriva det öppet på detta sätt. Jag skäms 😵‍💫
Citera
2023-03-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Angående smal och viktnedgång..
Det ryktas från många håll och har gjort så länge att Elsa B uppför sig väldigt tjackat ute på lokal. Hyper, gapig, uppspärrade ögon mm. Detta droppades också som en kommentar på Bloggbevakning (* jo, jag skäms*) varpå många instämde om samma upplevelse. Kommentarerna togs sedan bort, vilket jag iof kan förstå. Men där mobbas vissa och en del behandlas med silkesvantar.
Själv hade jag en kollega för 10-12 år sedan som köpte bantningspiller i Danmark och kilona bara rasade av honom. På den årliga hälsokontrollen upptäcktes efedrin vilket var det verksamma ämnet i dessa danska mirakelpiller. Amfvitamin och efedrin har väl liknande verkan?

Spännande skvaller, har dock svårt att se att hon skulle använda några droger, hon känns inte som typen riktigt. Mer Sandras grej i så fall. Tror hon ”alltid” är hyper och håller på med diverse gester och uppspärrade ögon, etc när hon är i miljöer där hon syns. Se bara på henne i mästerkocken, känns lite som tics nästan.
Citera
2023-03-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Spännande skvaller, har dock svårt att se att hon skulle använda några droger, hon känns inte som typen riktigt. Mer Sandras grej i så fall. Tror hon ”alltid” är hyper och håller på med diverse gester och uppspärrade ögon, etc när hon är i miljöer där hon syns. Se bara på henne i mästerkocken, känns lite som tics nästan.

Håller med, Elsas defaultläge är ju som sagt speedad/hyper/extra allt. Dessutom tror jag hon är på tok för ängslig för att gå ner i vikt a´la hemmafru på femtiotalet med efedrin och liknande.
Citera
2023-03-07, 17:24
Medlem
Citat:
Jag tror också att ”tjackigheten” är hennes sätt att bege sig när hon vet att hon är betraktad/bland folk. Ser sjukt ut. Läskig blick.
Citera
2023-03-07, 19:05
Medlem
Hon kanske fått den omåttligt populära diabetesmedicinen Ozempic av en appdoktor.
Citera
2023-03-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropitbitch
Hon kanske fått den omåttligt populära diabetesmedicinen Ozempic av en appdoktor.

Hon ska tydligen snacka om smalhetstrend i senaste podden. Någon som lyssnat?
Citera
2023-03-07, 21:22
Medlem
Citat:
Hon har nog svårt att relatera till en semester som inte enbart handlar om konsumtion och intsgramvänliga miljöer. Sen får vi inte glömma att hon reser och upplever ganska lite, hon verkar mest röra sig kring söder och handla nån bukett och lite pynt, gå ut och äta på samma ställen hon varit tusen gånger och gå hem och göra nåt litet stilleben av något hemma i det lilla vardagsrummet… nån enstaka gång åker hon till Köpenhamn men thats it.. hon ter sig ju inte särskilt berest ens i medelklassens mått mätt

Right? Har hon gjort några större resor alls? Alltså innan hon träffade Pontus? Jag tycker det är viktigt med några formativa bildningsresor i sitt liv. Weekendresor till Paris räknas inte!

Vill inte låta skrytig men har pluggat utomlands och gjort flera långresor i bland annat Asien och Syd- och Centralamerika. Har varit aspank och harvat fram på diverse skitjobb men har lyckats landa på fötterna. Dock ofta med några skrapsår på knäna. Mycket av det är nu bakom mig nu när pluggåren är long gone, men jag hittar mycket styrka i tidigare motgångar.

Jag har läst Elsas blogg sedan jag var väldigt ung och gillade att drömma bort mig i hennes värld. Jag tyckte hon verkade ha ett så drömmigt liv. Nu känns det som att man har gått om henne på något vis. Drömmiga bilder finns kvar men i övrigt är hennes skrivande på bloggen väldigt platt.
Citera
2023-03-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hon ska tydligen snacka om smalhetstrend i senaste podden. Någon som lyssnat?

Inte lyssnat hela ännu, men en del av det hon säger är att det som funkat för henne inte funkar för alla, därför vill hon inte tipsa, typ.

Sofia tycker inte man ska tipsa om bantningstips öht, dels pga triggers och dels för att varför skulle en influencer vara bästa personen att ge sådana tips?

Elsa nekar iaf till medicinsk påverkan på sin viktnedgång och menar att smalheten inte gjort henne glad, utan att glädjen lett till smalheten för att hon inte tog hand om sin kropp tidigare. Och nästa grej störde mig; hon säger att hon tidigare gjort mat som såg bra ut på bild istället för sånt hon gillade 😳

Återigen, hur ska jag lita på något hon säger nu? All mat tidigare har ju varit så god och slurpig och bra, men nähä? Elsa gillade inte ens det hon tipsade om? Återigen klingar det tomt kring snacket om ärlighet och autenticitet...
Citera
2023-03-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Inte lyssnat hela ännu, men en del av det hon säger är att det som funkat för henne inte funkar för alla, därför vill hon inte tipsa, typ.

Sofia tycker inte man ska tipsa om bantningstips öht, dels pga triggers och dels för att varför skulle en influencer vara bästa personen att ge sådana tips?

Elsa nekar iaf till medicinsk påverkan på sin viktnedgång och menar att smalheten inte gjort henne glad, utan att glädjen lett till smalheten för att hon inte tog hand om sin kropp tidigare. Och nästa grej störde mig; hon säger att hon tidigare gjort mat som såg bra ut på bild istället för sånt hon gillade 😳

Återigen, hur ska jag lita på något hon säger nu? All mat tidigare har ju varit så god och slurpig och bra, men nähä? Elsa gillade inte ens det hon tipsade om? Återigen klingar det tomt kring snacket om ärlighet och autenticitet...
Intressant spaning!

Har vi en ny motsägelsefull Isabella Löwengrip i Elsa Billgren? Hit och dit-lekar medan följarna undrar vad som är autentiskt.
Citera
2023-03-08, 08:53
Medlem
”Lynn ligger i sängen och sover. Han är sin egen. Jag är min egen. Av mitt revben skapades en man.”

Snark. Somnar gott på skämskudden efter att ha läst dagens inlägg. Navelskåderi av ett självdiagnosticerat brutet revben.
Citera
2023-03-08, 11:57
Medlem
Citronfjerils avatar
Vet inte vad som är mest cringe, Elsas svamliga text om att hon som vanligt vaknade tidigt och ligger och tar på sin nya kropp eller alla kommentarer à la ryyyyys försöker hålla tillbaka tårarna du är en fantastisk skribent detta är det bästa du har skrivit
Är det Pontus som sitter och kommenterar detta för att få husfrid? Är det Elsa själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in