Citat:
Ursprungligen postat av
Galenkattkvinna
Spännande skvaller, har dock svårt att se att hon skulle använda några droger, hon känns inte som typen riktigt. Mer Sandras grej i så fall. Tror hon ”alltid” är hyper och håller på med diverse gester och uppspärrade ögon, etc när hon är i miljöer där hon syns. Se bara på henne i mästerkocken, känns lite som tics nästan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sopkvastensskaft
Jag tror också att ”tjackigheten” är hennes sätt att bege sig när hon vet att hon är betraktad/bland folk. Ser sjukt ut. Läskig blick.
En kompis som bor nära Elsa och således ser henne ofta irl säger att hon har samma blick då. Olika problem med sköldkörteln kan ge lätt utstående ögon och en lite stirrig blick. Även folk som har synsvårigheter kan lyckas åstadkomma ganska avvikande blickar ibland, när man försöker fokusera och anstränga sig för att se. Kan ju vara något sånt också, ihop med kanske lite naturligt lätt utstående ögon.
Hennes viktnedgång är ju verkligen inte så häpnadsväckande att hon skulle behövt börja ta droger för att åstadkomma den. 10 - 15 kilo?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredstein
”Lynn ligger i sängen och sover. Han är sin egen. Jag är min egen. Av mitt revben skapades en man.”
Snark. Somnar gott på skämskudden efter att ha läst dagens inlägg. Navelskåderi av ett självdiagnosticerat brutet revben.
Citat:
Ursprungligen postat av
Citronfjeril
Vet inte vad som är mest cringe, Elsas svamliga text om att hon som vanligt vaknade tidigt och ligger och tar på sin nya kropp eller alla kommentarer à la ryyyyys försöker hålla tillbaka tårarna du är en fantastisk skribent detta är det bästa du har skrivit…
Är det Pontus som sitter och kommenterar detta för att få husfrid? Är det Elsa själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
KCutrone
Tror nog att någon eller några av de där kommentarerna är ironiska. En av dom är skrivna av ”Ozempic”, vilket är ett bantningsmedel… och hänvisar till ”stor kulturarbetare”. Hahahaha
Ja, den var helt klart sarkastisk och väldigt onödig. Skriv rätt ut att man tycker att texten är fånig då, i stället för att driva med skribenten och förvänta sig virtuella high fives från andra som fattar att det bara var ett hån och inte genuint beröm, vilket Elsa tyvärr nog inte förstod.
Sätter 1000 spänn på att någon som brukar hänga här har skrivit den.
Visst, Elsa svamlar ofta på men den här texten var väl ganska harmlös, hon funderar på kvinnodagen över sin förlossning då hon tror hon bröt revbenet och fortfarande har kvar knöl efter det, sorgen över att aldrig få uppleva en graviditet igen och den symbios mamman och barnet lever i under graviditeten som efter den bryts (angående ”jag är en egen och han är en egen”) och en ganska snygg koppling till skapelseberättelsen i bibeln där kvinnan skapades ur mannens revben, här var det ju tvärtom, Elsa pajade sitt revben genom att skapa Lynn.
Sen känns det väl lite överdrivet att rysa, få gåshud och gråta över texten, som tydligen flera gjorde enligt kommentarerna, men jag tyckte också den var lite fin i all sin enkelhet, även utan att vara någons mamma. (Hon får kritik i kommentarerna att hon sammankopplar kvinnodagen med mödraskap.)