2023-03-07, 10:09
Medlem
Elsa kan verkligen inte göra något rätt. Är hon i Åre så är hon till och med där för kort.
Citera
2023-03-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
De kanske inte var inbjudna längre än tre dagar. Du vet, efter tre dagar luktar fisk och gäster illa.
Men håller med om att Elsa borde ta körkort.

Hon tycker nog inte att hon behöver det haha. Men ja det borde hon. Kanske inget direkt behov i vardagen men måste vara jobbigt att spendera hela sommaren på Gotland utan körkort år efter år.
Citera
2023-03-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Så sinnesjukt att köra ända till Åre för ynka 3 dagar. Och Elsa har väl inte körkort? Så Pontus körde alltså hela sträckan själv. 3 dagar kan väl knappast en räknas som sportlov.

Nu letar du verkligen fel. Kolla på vilken skidanläggning som helst - där är ofta bokningsalternativen antingen hel vecka eller tex to-sö. Kommer man upp to kväll åker man skidor fr, lö och halva sö, sedan åker man hem.
Citera
2023-03-07, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Absolut, jag har även varit tydlig med att det är fullt möjligt att mycket av det som gäller Lynn inte dokumenteras i bloggen (rimligt), men du kan väl knappast mena att simskola är en aktivitet likvärdig bio, grönan, Legoland, weekend i London osv? Simskola är i princip ett måste eftersom även skolan simtestar barnen. Det ÄR lite fokus på sånt som ungar gillar i deras ”det här gjorde vi i helgen” osv, och mycket fokus på sånt som Elsa gillar och som är creddigt att göra. Lynn ser ut som en liten farbror och förväntas tydligen gilla enbart vuxenaktiviteter som promenader Djurgården runt för fyrtioelfte gången i rad.

Men alltså - vilken vanlig familj har gröna lund, legoland eller en weekend i London som vanlig helgaktivitet? De flesta familjer jag känner gör små utflykter i närområdet på helgen, går och fikar, går till någon 4H-gård etc. Blir absurt att anklaga någon för att ge sina barn en torftig barndom för att dom är och fikar och umgås med mormor och morbror på helgen och inte åker på en utlandsresa. I vilken värld är det standard?
Citera
2023-03-07, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Håller helt med dig! Lynn får bo i en skrubb och endast ägna sig åt vuxenanpassade aktiviteter alternativt inte följa med. De har ju alla möjligheter att göra barnvänliga resor (stora som små) eller aktiviteter, men sånt visas ALDRIG i bloggen. De har ju möjlighet att dessutom vara barnfria ibland och åka på weekend själva nån gång ibland. Boendet är en annan sån grej, viktigare med att lägenheten är perfekt på alla plan än ca att barnet får ett eget rum. De har ju haft många år på sig att hitta större lägenhet men inget verkar duga= inte så viktigt att flytta för Elsa.

Hon verkar ju gå på visningar regelbundet så det är ju uppenbart att hon letar efter ett annat boende.

För övrigt skulle det där rummet ha varit en dröm för mig som barn. Ser supermysigt ut ju!
Allt beror ju på hur man använder sitt rum. Mina barn har ett rum som används mest som allmän förvaring av deras leksaker. Dom går in där och hämtar det som vill leka med men själva leken sker i köket eller vardagsrummet. Så du kan nog vara lugn i att L inte är förpassad att enbart vara inne i sitt rum.
Citera
2023-03-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Elsa kan verkligen inte göra något rätt. Är hon i Åre så är hon till och med där för kort.

Bara så extremt märklig prioritering, särskilt med ett barn i bilen. De är ju typ på resa lika länge som de är borta. Jag hade tagit flyget. De flyger ju till CPH, är ju samma avstånd typ.
Citera
2023-03-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scentofhoneysuckle
Nu letar du verkligen fel. Kolla på vilken skidanläggning som helst - där är ofta bokningsalternativen antingen hel vecka eller tex to-sö. Kommer man upp to kväll åker man skidor fr, lö och halva sö, sedan åker man hem.

Jag är mkt väl medveten om detta, vi brukar själva vara borta sön-tors. Vad är problemet med det? Jag tar dock inte bilen till Åre för att stanna ynka 3 dagar, never ever ever.
Citera
2023-03-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag är mkt väl medveten om detta, vi brukar själva vara borta sön-tors. Vad är problemet med det? Jag tar dock inte bilen till Åre för att stanna ynka 3 dagar, never ever ever.

Dom kanske gjorde bedömningen att det var värt besväret för att dom ville ha bilen där, istället för att ta tåg.
Citera
2023-03-07, 11:52
Medlem
Citronfjerils avatar
Frustade till av skratt när jag läste kommentarerna under senaste bloggbevakningsinlägget om Elsa (https://nyheter24.se/bloggbevakning/2023/03/06/elsa-billgren-om-att-kanna-lycka-igen/#comments) ang denna tråden. Elsa och Pontus skapade ett populärt monster med sitt kommentarssållande. Undra hur många i Elsas närhet som läser tråden… de flesta?
Citera
2023-03-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scentofhoneysuckle
Men alltså - vilken vanlig familj har gröna lund, legoland eller en weekend i London som vanlig helgaktivitet? De flesta familjer jag känner gör små utflykter i närområdet på helgen, går och fikar, går till någon 4H-gård etc. Blir absurt att anklaga någon för att ge sina barn en torftig barndom för att dom är och fikar och umgås med mormor och morbror på helgen och inte åker på en utlandsresa. I vilken värld är det standard?
Du har 100% missuppfattat exakt allting skrev och jag orkar helt enkelt inte förklara mig.
Citera
2023-03-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Frustade till av skratt när jag läste kommentarerna under senaste bloggbevakningsinlägget om Elsa (https://nyheter24.se/bloggbevakning/2023/03/06/elsa-billgren-om-att-kanna-lycka-igen/#comments) ang denna tråden. Elsa och Pontus skapade ett populärt monster med sitt kommentarssållande. Undra hur många i Elsas närhet som läser tråden… de flesta?

Jag har svårt att tro att hennes föräldrar läser hennes blogg. De är ju ändå kulturarbetare på riktigt, med en viss verkshöjd, och skulle tro att de helst lever i ovisshet om hur Elsa blottar sin talanglöshet inom alla (kreativa) områden, på bloggen. Hade helt klart känt mig misslyckad som förälder när äpplet så uppenbart fallit långt från trädet.
Citera
2023-03-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag läser numera nästan uteslutande för att kolla hur smal hon blivit haha

Som en person med rötter från Åredalen så var det med ett go'flin jag läste dagens inlägg som kan ha varit något av det mest avslagna jag sett henne skriva någonsin. En "onormal"uppstoppad älg tydligen och en tacobowl som var det mest typiska för Åre kände hon efter tre dagar i Jämtland 🙄 Inte ett ord om de vackra vyerna eller den friska luften! Hon kändes så ängslig över hur hon skulle rapportera för att hamna "rätt". Jag vet inte men det blev så oerhört tydligt vilken osäker snobb Elsa egentligen är.

Angående smal och viktnedgång..
Det ryktas från många håll och har gjort så länge att Elsa B uppför sig väldigt tjackat ute på lokal. Hyper, gapig, uppspärrade ögon mm. Detta droppades också som en kommentar på Bloggbevakning (* jo, jag skäms*) varpå många instämde om samma upplevelse. Kommentarerna togs sedan bort, vilket jag iof kan förstå. Men där mobbas vissa och en del behandlas med silkesvantar.
Själv hade jag en kollega för 10-12 år sedan som köpte bantningspiller i Danmark och kilona bara rasade av honom. På den årliga hälsokontrollen upptäcktes efedrin vilket var det verksamma ämnet i dessa danska mirakelpiller. Amfvitamin och efedrin har väl liknande verkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in