Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det är visst ett vittne som beskrivit något som påminner om en Jeep Cap. MP
Jag kunde ha varit tydligare. Jag syftade självklart på ett mordplatsvittne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det är klart att det inte behöver vara just en sådan huvudbonad bara för att det passar in. Men att en sådan huvudbonad beskrivs i närheten av mordplatsen och att en sådan går att förena med vittnesmålen på brottsplatsen är ju värt att notera.
Enig. Jag är helt öppen för att en Jeep Cap eller likvärdig huvudbonad satt på GMs huvud.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Den du länkade tex stämmer ju sämre. AB uppger att den var stickad. Den stämmer inte in på hans skiss heller. Går man enbart på vittnesmålen och inget annat får ju Jeep Cap vara den huvudbonad som passar bäst in av. Men det kan ju såklart visa sig inte vara så mycket värt i verkligheten, vittnesmål är ju som bekant rätt skakiga.
Enig. Lutar vi oss mot ABs vittnesmål rakt av bör det handla om en upprullad stickad mössa alternativt något som framstår som "stickat" sett bakifrån. AB ser ju ingen skärm.
Att man kommer fram till en Jeep Cap är ju fortfarande en ihopslagning av vittnesmål.
AB ser det stickade och LJ och AD verkar ju vara mer övertygad om keps/hatt. Så en kombo av de observationerna kan ju förklaras med just en Jeep Cap eller någon liknande model (stickad/något som ser ut som stickat med skärm).
Jag anser dock att man få ha i beaktning att observation varade i några sekunder från ca 7 meters avstånd i mörker. Och just i ABs fall måste man tyvärr någonstans ta hänsyn till promillehalten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Sedan kan ju såklart MPs vittnesmål vara felaktigt. Och då faller ju stora delar av den teorin. Så det är inga superstadiga ben det står på.
Enig.
Tyvärr är det ju rätt svårt att idag att på något sätt styrka att det faktiskt är GM MP ser.
Jag tror till och med att det är svårt att styrka att det är GM NF ser. Dock har jag landat i att jag håller det för att vara sannolikt. Men det är ett annat samtal.