2023-03-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Okej tack för svar! Vet du ungefär hur lång tid en överföring från en wallet till archetype tar?

Upp till 60 minuter tror jag.
Har aldrig riktigt kollat exakt när jag fått in en insättning, till att kika exakt när den anländer på archetyp (skickar då alltså från Exchange -> Cake wallet -> Archetyp), så i genomsnitt tar väl en transaktion va 30 minuter).
Citera
2023-03-05, 21:27
Medlem
Extremeflys avatar
Funkar de likadant på archetyp som FS när man ska lägga till säljarens nyckel?
Citera
2023-03-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Funkar de likadant på archetyp som FS när man ska lägga till säljarens nyckel?

Har nycklarna på openkeychain, om du menar så?
Citera
2023-03-05, 22:56
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Har nycklarna på openkeychain, om du menar så?

Ja alltså att man lägger till säljarens nyckel i en pgp program och sen skriver man adress och krypterad och skickar med när man handlar
Citera
2023-03-06, 14:08
Medlem
Extremeflys avatar
Vad är skillnaden på escrow och FE i betalningsalternativ?
Citera
2023-03-06, 20:10
Medlem
Kommen varken in på Archetype eller FS4.
På FS så får jag texten: misslyckad captcha försök. Fast jag fyllt i rätt flera gånger..

Några ideer?
Citera
2023-03-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vad är skillnaden på escrow och FE i betalningsalternativ?
FE betalar du direkt till säljaren och får du inget så står du där med byxorna nere. Betalar du via escrow så hamnar pengarna i just "escrow", dvs ingen har tillgång till pengarna. Får du inte något så inleder du dispyt och då har ingen tillgång till pengarna förrän det retts ut och sen till sist tar admin ett beslut! Får du det du beställt släpper du escrow så hamnar de hos säljaren.
Citera
2023-03-06, 22:42
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
FE betalar du direkt till säljaren och får du inget så står du där med byxorna nere. Betalar du via escrow så hamnar pengarna i just "escrow", dvs ingen har tillgång till pengarna. Får du inte något så inleder du dispyt och då har ingen tillgång till pengarna förrän det retts ut och sen till sist tar admin ett beslut! Får du det du beställt släpper du escrow så hamnar de hos säljaren.

Tack för bra förklaring. Såg att den jag körde via hade FE och jag själv har nyskapat konto sen vet jag att den vendorn är legit. Men man ska markera de som mottaget ändå när man fått de trots att de är FE eller?
Citera
2023-03-06, 23:01
Medlem
Nr45s avatar
Beställ inte från en ny vendor idag ,alla som är minsta selektiva kommer köra med snöoväder och postnord. Har du dina regulars så inga problem. Fick iväg båda mina imorse 09
Citera
2023-03-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer

Är inte escrow-systemet, och därmed dispyt-möjligheten, den enda anledningen att handla genom en market?
Vad är det för skillnad på att betala FE och att handla direkt från en säljare via dess egna sida/kontaktuppgifter?

Får du inget så står du där med byxorna nere. Hur som helst.
Citera
2023-03-07, 08:38
Medlem
Archetype har bytt från de där ringarna man ska klicka på den me öppen ring till nått annat system, funkar ju inte hur man änn gör? Nån som listat ut... Står tex meningar som men url slutar på .....massa bokstäver och sifftot och andra olika ord.
Citera
2023-03-07, 13:44
Medlem
mangolocos avatar
Beställde 2 paket ungefär samtidigt
Första anlände samma vecka.
Andra paketet har jag varit tvungen att förlänga autosläpp på.

Börjar bli nojjig med håller tummarna att det är ovädret som gör det. Båda från arch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in