2023-02-23, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kollade faktiskt på avsnittet av Anders knackar på eftersom du tipsade om det. Det finns på TV4 play (Säsong 3, del 4). Antingen så var du med under inspelningarna eller så minns du fel. Anders ligger inte alls på om att han ska skriva över huset på henne.

Enda gången ägandeskap kommer in i bilden i programmet är när Anders frågar om de ska äga huset ihop och då går samtalet så här 34:30 in i programmet:
Anders: - Ska ni äga huset ihop?
Giselle: - Ja
Rickard: - Ja, om vi ska gå ihop här och bli ett par i det här huset då måste vi gå in med lika värde, så att säga. Det går inte annars.
Anders: - Det går ju fort också, grattis!
Rickard: - Tack!
Anders: - När gjorde ni det här?
Rickard: - För två veckor sedan.
Anders: - Förlovade er?
Rickard: - Ja, och vi gifter oss om två veckor.
Anders: - Två veckor !?
Rickard: - Varför ska vi bromsa för?
Giselle: - Jag hör mig själv när du ställer frågorna. När vi är i vår lilla kokong så känns det inte som att det går så snabbt. Fast vi vet att det går snabbt. Men nu när jag hör att det är tvåveckors intervaller så låter det helt sinnessjukt...
Rickard: - Men du brukar säga när vi har hållt på med det här gåvobrevet och så där...
Richard (imiterar Giselle): - Håller du på att förhalar det här?
Giselle (märkbart obekväm): - NEJ...
Rickard: - För att jag inte lagt på brevet samma dag.
Rickard: - Man bara "Förhalar"!?

Källa: https://www.tv4play.se/program/anders-knackar-p%C3%A5/del-4-rickard-olsson-s%C3%A4song-3/12580267?offset=3

Så vad jag förstår är gåvobrevet redan inskickat när Anders kommer dit.

Programmet får mig även att undra om hon inte är mer Golddigger än vad jag tidigare trodde. Ligga på så med gåvobrev redan innan de flyttat in. Märker inte några tecken på förälskelse hos henne heller. Hon håller stadigt genom programmet fysiskt avstånd till Rickard och vänder kroppen och ansiktet från honom så att han inte kan pussa henne.

Noterar även hur Rickard, Rickards dotter och Giselles dotter är klädda för arbete och hjälper till att snickra och fixa med huset. Medan Giselle går runt i finkläder och inspekterar arbetet. Hon är verkligen en trofé-fru på gott och ont för hon är onekligen en vacker fru för en 50 åring att vila ögonen på. Fokus på utseendet och ingen skit under naglarna.

Då är jag inte ensam om exakt samma uppfattning! Men vad händer om ingen har råd att lösa ut den andre för att få huset för sig själv? Ingen av dem bröstar väl att klara ett lån på ca 4msek?

Blir det kk då för hela slanten, dvs konkurs och inte vad deras relation gissningsvis bestod av i början då
Kk också kan översättas med att idka intimt umgänge som kaniner…?
Citera
2023-02-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Då är jag inte ensam om exakt samma uppfattning! Men vad händer om ingen har råd att lösa ut den andre för att få huset för sig själv? Ingen av dem bröstar väl att klara ett lån på ca 4msek?

Blir det kk då för hela slanten, dvs konkurs och inte vad deras relation gissningsvis bestod av i början då
Kk också kan översättas med att idka intimt umgänge som kaniner…?

Rickard borde klara av att köpa ut henne så det ser jag som det mest troliga scenariot. Skulle inte bli det minsta förvånad om detta redan skett.

Om ingen har råd att köpa ut den andra så lär det säljas och så delar de summan mellan sig.

Hittar förresten denna Olsson intervju från september 2022. Han låter fullständigt oförberedd på skilsmässan som är några veckor bort...

https://www.hant.se/noje/rickard-olssons-arliga-ord-om-uppbrottet-lag-med/8748601
Senast redigerad av Mafia 2023-02-23 kl. 17:29.
Citera
2023-02-23, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Rickard borde klara av att köpa ut henne så det ser jag som det mest troliga scenariot. Skulle inte bli det minsta förvånad om detta redan skett.

Om ingen har råd att köpa ut den andra så lär det säljas och så delar de summan mellan sig.

Hittar förresten denna Olsson intervju från september 2022. Han låter fullständigt oförberedd på skilsmässan som är några veckor bort...

https://www.hant.se/noje/rickard-olssons-arliga-ord-om-uppbrottet-lag-med/8748601

Tror inte han har råd att köpa ut henne. Nämnt att han tjänat mycket pengar genom åren men de har gått åt att betala huset samt att han ofta bränt dem snabbt på allt möjligt. Ofta nämnt hur mycket han älskar huset men nu får han nog sälja det dessvärre.
Citera
2023-02-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Tror inte han har råd att köpa ut henne. Nämnt att han tjänat mycket pengar genom åren men de har gått åt att betala huset samt att han ofta bränt dem snabbt på allt möjligt. Ofta nämnt hur mycket han älskar huset men nu får han nog sälja det dessvärre.

Sjukt tragiskt. Fast tycker mest synd om dottern som får se huset hon växt upp i och antagligen fått ärva försvinna i ett nafs.

Jag kan även konstatera att lönen för att vara gift med Rickard Olsson var minst 2 miljoner per år.

Hoppas alla som läser denna historia lär sig någonting, så slipper vi göra om Olssons misstag.
Citera
2023-03-06, 20:15
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Ny artikel ute om skaldjurs-Gigi.

https://www.nwt.se/2023/03/05/gisele-esse-olsson-ser-framat-efter-skilsmassan-fran-rickard-olsson/

Nån som prenumererar och kan låsa upp?
Citera
2023-03-06, 20:18
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen

Jag håller me, hur ska cucken som sitter o pratar o spelar låtar på Star FM ha råd att köpa ut henne? Tror han e barskrapad.

Låter även trött o uppgiven ibland i radion.
Citera
2023-03-07, 00:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Jag håller me, hur ska cucken som sitter o pratar o spelar låtar på Star FM ha råd att köpa ut henne? Tror han e barskrapad.

Låter även trött o uppgiven ibland i radion.

Han är alltså inte längre i sitt Essé?

Herregud. Tur att man numera är ointressant för fruntimmer.
Citera
2023-03-07, 11:55
Medlem
Hur mycket tjänar man som radiopratare i reklamkanal jfrt med Bingolottoledare?

Även han åker på +3% räntor - nytt lån ovanpå gamla

4.2 % x 4,000 000 = 168,000 o så lite ränteavdrag på det

14,000 kr mån före ränteavdrag

Vilken inkomst kräver bankerna för 4 mkr i lån - glöm inte lånen innan.

Någon som ser parallell med Mats Doppingen Löfving - men förhoppningsvis med
annat slut
Citera
2023-03-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Ny artikel ute om skaldjurs-Gigi.

https://www.nwt.se/2023/03/05/gisele-esse-olsson-ser-framat-efter-skilsmassan-fran-rickard-olsson/

Nån som prenumererar och kan låsa upp?

Det står att hon bor kvar i huset och exmaken bor i ett attefallshus på tomten. De pratar bara via ombud. Hon berättar även om att de haft en gemensam podd om pms och att hon nu fått medicin så att hon mår bättre. När bodelningen är klar så ska hon köpa lägenhet i Nacka där hon även har sin salong.
Citera
2023-03-07, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

annat slut

Om ricke-picke får låna till att lösa ut blivande exet är det ett mirakel. Han har ju mycket låg rating på räntekollen som finns på ratsit.se., ´ Ej med ´. Dålig ekonomisk status.
Hon har 4,33 vilket är ok med tanke på ålder etc.
Undrar när betänketiden går ut ? snart ?
Citera
2023-03-07, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

annat slut
Drygt 70.000- i månaden. Vad jag hört.
Citera
2023-03-08, 19:35
Medlem
fyrtiotvas avatar
Det lilla jag kan bidra med som inte redan är sagt verkar vara att de innan separationen tog hjälp av någon slags relationsrådgivning. De båda finns med på den här sidan och har gett recensioner. Det verkar inte direkt som att det hjälpte

https://www.potentialverket.se/odla-battre-relationer-med-mental-traning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in