2023-02-19, 20:58
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Du har gjort amlysen riktikt bra!
Men HALLÅ, var det ingen som såg programmet 'Anders flyttat in'? Det spelades in när hon hade flyttat in till honom för ett tag sedan tillsammans med sina två barn. Rickards dotter studerade vid aktuell tidpunkt om jag minns det rätt.
Vad som framgick - och vad jag läst tidigare så har Rickard lagt ner mängder med tid och pengar på att renovera kåken till så gott som tipp-topp (det gjorde han ursprungligen för att han skulle bo där med en av hans tidigare kvinnor, tror det var sjuksköterskan från Göteborg). Anders Öfvergård höll på och hetsade honom hela veckan bl.a. att han skulle bygga om rum till sin dotter så att hon kunde känna sig välkommen hem.....och nu kommer det intressanta......
Han frågade "skaldjurs-Gigi" hela veckan om hon och hennes barn kände sig välkomna? Och vad som skulle få dem att känna att "detta var deras hem också", och hon svarade (förutom vissa ombyggnationer så ungarna fick rum), att "det vore roligt om hon kände att detta var hennes hus också". Då föreslår Öfvergård att Rickard skall skriva ett gåvobrev på halva huset till "skaldjurs-Gigi", vilket han tjatade på Rickard om hela veckan. "Skaldjurs-Gigi" tyckte naturligtvis det var en toppen ide' och så blev också gjort.

SÅ puckot Olsson kan i princip "tacka" "arga-snickaren", Anders Öfvergård för att "thai-horan" nu äger värdet av halva hans hus, och bor i hela....Han skulle naturligtvis satt ner foten mot både honom och henne under veckan och förklarat att: -"något sådant blir det inte tal om, med mitt hus som JAG kämpat för. Hon har naturligtvis inte pyntat in ett öre....
Men hon dumpade naturligtvis honom efter dick-picsen och rattfylleridomen och sparken från tv4. Det var naturligtvis INTE vad hon hade väntat sig då de blev ihop.
Intressant att Olsson och Öfvergård delar samma öde - som persona non grata på pk-tv4.

Ja se där. Kokain-Anders övertalar Cuck-Rickard att skriva över halva huset till Gigi.

Mongo-Rille från Gävle.
Citera
2023-02-20, 08:23
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Ja se där. Kokain-Anders övertalar Cuck-Rickard att skriva över halva huset till Gigi.

Mongo-Rille från Gävle.

Power of the pussy. Om det var typ Blossom Tainton som ägde huset och hon levde ihop med en vit nobody tror jag ju inte Anders hade stått och hetsat henne att skriva över halva på honom.

Men nu såg Anders ett tillfälle att iscensätta en cuckdynamik och skaldjurs-Gigi spelade villigt med.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2023-02-20 kl. 08:42.
Citera
2023-02-20, 10:02
Medlem
DayNites avatar
vilken cuck han är, snacka om att fukka upp sitt liv för en hårfrisörska du känt i 4 år
så jävla sorglig snubbe
Citera
2023-02-20, 10:06
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Om jag inte minns fel hade han väl tafsat på en praktikant bakom kulisserna. Han verkar mongo. Han är ju trots allt ifrån Gävle dessutom, så min mongoteori stämmer nog.
jo Gävle är känt för sina reksmongon tex Regina Lund, Håkan Hemlin mfl
Citera
2023-02-20, 10:29
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
vilken cuck han är, snacka om att fukka upp sitt liv för en hårfrisörska du känt i 4 år
så jävla sorglig snubbe

Han har känt henne i 4 år idag men de hade bara känt varandra i några månader när han valde att gifta sig och skriva över halva huset på henne.

Cuckard Olsson.
Citera
2023-02-20, 11:14
Medlem
Men han har fått doppa under lång tid o det brukar inte vara gratis - särskilt inte i yngre damer.

T ex Lord Shaftesbury - Aje Philipson o alla andra numera ensamma i bitterhat Lolitta-fixare
Citera
2023-02-20, 12:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Beträffande Gigi så tror jag inte alls att hon tog honom för pengarna.

Min teori är att det gick till så här
1) Gigi attraheras av Olsson för att han är en känd programledare som kan få in henne i rätt kretsar. De träffas och blir ihop.
2) Olssons dickpics samt rattfyllan blir allmän kännedom vilket leder till att han avskedas.
3) Olsson som tidigare varit Gigis statushöjare blir istället ett sänke för henne. Många kvinnor klarar inte det och i synnerhet inte många trofé-fruar som henne.
4) Hon beslutar sig för att det är dags att lämna men för att trygga sin ekonomi ber hon Olsson att skriva över halva huset på henne.
5) Olsson inser att han misskött sig som make och går med på det, i hopp om att det ska föra dem närmare varandra.
6) Gigi gör slut när det är läge.

Precis exakt så var det nog. Olsson när de träffades var ju inne. Blev bortbjuden på fina tillställningar som galapremiärer av nya filmer, fina event osv. När han sedan skiter i det blå skåpet och blir cancelled så fanns inget av det som gjorde honom attraktiv kvar. Så detta med i nöd eller lust betyder inget mera längre.

Då började hon kanske tjata om att skriva över huset. Fick sedan bra hjälp som det verkar av Arga snickaren plus att den enda som kunde förhindrat det Rickards dotter inte var i landet. För hon behöver ju en slant till att starta något eget som hon alltså gjorde med en salong. För det är väl över med hennes tid att få någon annan kändis på fall med tanke på att hon närmar sig 50.
Senast redigerad av Zaedrews 2023-02-20 kl. 12:23.
Citera
2023-02-21, 04:22
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
så jävla sorglig snubbe

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Han har känt henne i 4 år idag men de hade bara känt varandra i några månader när han valde att gifta sig och skriva över halva huset på henne.

Cuckard Olsson.

Japp, beta cucken och fjollan Rickard Olsson, med hans äckliga "puss och kram" i Star FM, och negern Gigi, som ser ut ha gjort plastik-op i nyllet, gick från Tinder till giftermål på bara ynkliga 7 månader. Det var "magiskt, som i en Woody Allen film med höstlöv och höstsol"

För det första, utgör varken hösten eller dess egenskaper något speciellt kännetecken för Woody Allens filmer. För det andra, är hela upplevelsen psykos och vanföreställningar. Förälskelse är psykos. Du har "sjunkit in" i en person för mycket. Tag dig ut och till verkligheten, så kommer du inse att personen var inte så speciell som du trodde, för ingen är det.
Citera
2023-02-22, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Du har gjort amlysen riktikt bra!
Men HALLÅ, var det ingen som såg programmet 'Anders flyttat in'? Det spelades in när hon hade flyttat in till honom för ett tag sedan tillsammans med sina två barn. Rickards dotter studerade vid aktuell tidpunkt om jag minns det rätt.
Vad som framgick - och vad jag läst tidigare så har Rickard lagt ner mängder med tid och pengar på att renovera kåken till så gott som tipp-topp (det gjorde han ursprungligen för att han skulle bo där med en av hans tidigare kvinnor, tror det var sjuksköterskan från Göteborg). Anders Öfvergård höll på och hetsade honom hela veckan bl.a. att han skulle bygga om rum till sin dotter så att hon kunde känna sig välkommen hem.....och nu kommer det intressanta......
Han frågade "skaldjurs-Gigi" hela veckan om hon och hennes barn kände sig välkomna? Och vad som skulle få dem att känna att "detta var deras hem också", och hon svarade (förutom vissa ombyggnationer så ungarna fick rum), att "det vore roligt om hon kände att detta var hennes hus också". Då föreslår Öfvergård att Rickard skall skriva ett gåvobrev på halva huset till "skaldjurs-Gigi", vilket han tjatade på Rickard om hela veckan. "Skaldjurs-Gigi" tyckte naturligtvis det var en toppen ide' och så blev också gjort.

SÅ puckot Olsson kan i princip "tacka" "arga-snickaren", Anders Öfvergård för att "thai-horan" nu äger värdet av halva hans hus, och bor i hela....Han skulle naturligtvis satt ner foten mot både honom och henne under veckan och förklarat att: -"något sådant blir det inte tal om, med mitt hus som JAG kämpat för. Hon har naturligtvis inte pyntat in ett öre....
Men hon dumpade naturligtvis honom efter dick-picsen och rattfylleridomen och sparken från tv4. Det var naturligtvis INTE vad hon hade väntat sig då de blev ihop.
Intressant att Olsson och Öfvergård delar samma öde - som persona non grata på pk-tv4.

Kollade faktiskt på avsnittet av Anders knackar på eftersom du tipsade om det. Det finns på TV4 play (Säsong 3, del 4). Antingen så var du med under inspelningarna eller så minns du fel. Anders ligger inte alls på om att han ska skriva över huset på henne.

Enda gången ägandeskap kommer in i bilden i programmet är när Anders frågar om de ska äga huset ihop och då går samtalet så här 34:30 in i programmet:
Anders: - Ska ni äga huset ihop?
Giselle: - Ja
Rickard: - Ja, om vi ska gå ihop här och bli ett par i det här huset då måste vi gå in med lika värde, så att säga. Det går inte annars.
Anders: - Det går ju fort också, grattis!
Rickard: - Tack!
Anders: - När gjorde ni det här?
Rickard: - För två veckor sedan.
Anders: - Förlovade er?
Rickard: - Ja, och vi gifter oss om två veckor.
Anders: - Två veckor !?
Rickard: - Varför ska vi bromsa för?
Giselle: - Jag hör mig själv när du ställer frågorna. När vi är i vår lilla kokong så känns det inte som att det går så snabbt. Fast vi vet att det går snabbt. Men nu när jag hör att det är tvåveckors intervaller så låter det helt sinnessjukt...
Rickard: - Men du brukar säga när vi har hållt på med det här gåvobrevet och så där...
Richard (imiterar Giselle): - Håller du på att förhalar det här?
Giselle (märkbart obekväm): - NEJ...
Rickard: - För att jag inte lagt på brevet samma dag.
Rickard: - Man bara "Förhalar"!?

Källa: https://www.tv4play.se/program/anders-knackar-p%C3%A5/del-4-rickard-olsson-s%C3%A4song-3/12580267?offset=3

Så vad jag förstår är gåvobrevet redan inskickat när Anders kommer dit.

Programmet får mig även att undra om hon inte är mer Golddigger än vad jag tidigare trodde. Ligga på så med gåvobrev redan innan de flyttat in. Märker inte några tecken på förälskelse hos henne heller. Hon håller stadigt genom programmet fysiskt avstånd till Rickard och vänder kroppen och ansiktet från honom så att han inte kan pussa henne.

Noterar även hur Rickard, Rickards dotter och Giselles dotter är klädda för arbete och hjälper till att snickra och fixa med huset. Medan Giselle går runt i finkläder och inspekterar arbetet. Hon är verkligen en trofé-fru på gott och ont för hon är onekligen en vacker fru för en 50 åring att vila ögonen på. Fokus på utseendet och ingen skit under naglarna.
Senast redigerad av Mafia 2023-02-22 kl. 06:01.
Citera
2023-02-22, 07:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Kollade faktiskt på avsnittet av Anders knackar på eftersom du tipsade om det. Det finns på TV4 play (Säsong 3, del 4). Antingen så var du med under inspelningarna eller så minns du fel. Anders ligger inte alls på om att han ska skriva över huset på henne.

Enda gången ägandeskap kommer in i bilden i programmet är när Anders frågar om de ska äga huset ihop och då går samtalet så här 34:30 in i programmet:
Anders: - Ska ni äga huset ihop?
Giselle: - Ja
Rickard: - Ja, om vi ska gå ihop här och bli ett par i det här huset då måste vi gå in med lika värde, så att säga. Det går inte annars.
Anders: - Det går ju fort också, grattis!
Rickard: - Tack!
Anders: - När gjorde ni det här?
Rickard: - För två veckor sedan.
Anders: - Förlovade er?
Rickard: - Ja, och vi gifter oss om två veckor.
Anders: - Två veckor !?
Rickard: - Varför ska vi bromsa för?
Giselle: - Jag hör mig själv när du ställer frågorna. När vi är i vår lilla kokong så känns det inte som att det går så snabbt. Fast vi vet att det går snabbt. Men nu när jag hör att det är tvåveckors intervaller så låter det helt sinnessjukt...
Rickard: - Men du brukar säga när vi har hållt på med det här gåvobrevet och så där...
Richard (imiterar Giselle): - Håller du på att förhalar det här?
Giselle (märkbart obekväm): - NEJ...
Rickard: - För att jag inte lagt på brevet samma dag.
Rickard: - Man bara "Förhalar"!?

Källa: https://www.tv4play.se/program/anders-knackar-p%C3%A5/del-4-rickard-olsson-s%C3%A4song-3/12580267?offset=3

Så vad jag förstår är gåvobrevet redan inskickat när Anders kommer dit.

Programmet får mig även att undra om hon inte är mer Golddigger än vad jag tidigare trodde. Ligga på så med gåvobrev redan innan de flyttat in. Märker inte några tecken på förälskelse hos henne heller. Hon håller stadigt genom programmet fysiskt avstånd till Rickard och vänder kroppen och ansiktet från honom så att han inte kan pussa henne.

Noterar även hur Rickard, Rickards dotter och Giselles dotter är klädda för arbete och hjälper till att snickra och fixa med huset. Medan Giselle går runt i finkläder och inspekterar arbetet. Hon är verkligen en trofé-fru på gott och ont för hon är onekligen en vacker fru för en 50 åring att vila ögonen på. Fokus på utseendet och ingen skit under naglarna.
Gifter dom sig är gåvobrevet skitsamma om de är gifta mer än något år. Då är halva fastigheten hennes vid skilsmässa som giftorättsgods. Olsson tvingas lösa ut hennes del.
Så gåvobrevet har bara betydelse om frun skulle vilja göra slut tämligen snabbt.
Frågan är om hon fick betala till Olsson för att få halva huset?
Citera
2023-02-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gifter dom sig är gåvobrevet skitsamma om de är gifta mer än något år. Då är halva fastigheten hennes vid skilsmässa som giftorättsgods. Olsson tvingas lösa ut hennes del.
Så gåvobrevet har bara betydelse om frun skulle vilja göra slut tämligen snabbt.
Frågan är om hon fick betala till Olsson för att få halva huset?

Ett gåvobrev är mycket starkare och mer fördelaktigt för Giselle rent juridiskt. Dels står hon som ägare redan under giftermålet. Dels blir det mycket svårare att återkalla ett gåvobrev. Som du säger så finns det prövotid för giftermål, något som inte gäller gåvobrev.

Därför är det ingen slump att Giselle legat på för att få gåvobrevet skrivet. Rickard säger rakt ut i programmet att Giselle varit drivande i den processen.
Citera
2023-02-23, 12:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ett gåvobrev är mycket starkare och mer fördelaktigt för Giselle rent juridiskt. Dels står hon som ägare redan under giftermålet. Dels blir det mycket svårare att återkalla ett gåvobrev. Som du säger så finns det prövotid för giftermål, något som inte gäller gåvobrev.

Därför är det ingen slump att Giselle legat på för att få gåvobrevet skrivet. Rickard säger rakt ut i programmet att Giselle varit drivande i den processen.
Som jag skriver, skiljer de sig inom 6 mån till 12 mån kan bodelningen jämkas. Är de gifta två år så blir det 50/50 bodelning om allt är GG.
Så nja, Olsson hade varit rökt oavsett efter han gift sig och de varit gifta ett par år.
Så fort giftermålet är registrerat så har hon fått snabeln rätt in i hans egendom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in