Citat:
Ursprungligen postat av
Fruxo9987
Det Phenibut jag använt tidigare hette bara Phenibut. På rawpowders har dom tre varianter och jag blir inte klok på vilken jag ska välja.
Dom har Phenibut HCL, F-phenibut och Phenibut FAA. Kan någon ge mig råd?
Antar att jag vill ha det mest beprövade säkra... om någon av dem kan sägas vara det...?
Jag kör på HCL från samma leverantör, 500mg per kapsel.
Tycker jag får perfekt effekt av 2.5gram, vilket är min sweetspot. Ångestfri och på bra humör, utan att vara påverkad. Ett litet skönt välmående som känns hela dagen. Känner mig mest normal, ångesten är åt sidan. Inget tappat omdöme. Tar jag mer än 2.5 gram eller kör för ofta får jag negativa effekter som att bli dåsig/tung i huvudet och känna sig uttorkad eller liknande eller känna sig nere dagarna efter (liten at).
Brukar inta detta på morgonen på tom mage, med stark kaffe, max 2 dagar per vecka. Minst 2 dagars "nykterhet" mellan doserna. Tar mig en stadig frukost 1-2h timmar efter intag. Har hållt upp ett par veckor här och där under ganska lång tid och upplever ingen AT alls som många här inne beskriver man kan få.
Själv tycker jag flour phenibut (F-phenibut) är skit. Det är ganska likt, men absolut noll välmående. Känns också aningen giftig för kroppen. Upplevde även AT om jag tagit detta frekvent. Dospotentare visst, men inte alls lika bra som vanligt phenibut. Tänker att det är som ett mellanting mellan phenibut och baklofen och baklofen är ju totalt värdelöst. Baklofen är ett annat namn klor-phenibut, och är ännu mer dospotent än flour-phenibut. Det sitter alltså en kloratom på phenylringen istället för en flouratom där. På vanligt phenibut sitter det ingen atom där alls på det stället. Det är det enda som skiljer dessa molekyler åt. Strukturen på dessa molekyler är lik pregabalin (lyrica).
Kör på vanligt phenibut HCL är mitt tips.
Nackdelen med HCL? Långsamt upptag. Tycker effekten kommer om jag gör som jag skrev ovan ungefär efter 2-timmar. Sen effekt hela dagen.
Edit:
Kan tillägga att jag lider av GAD/PTSD p.g.a. trauman och inget annat. Sån där ångest som ligger och gnager i bakhuvudet konstant, vilket gör att jag inte fungerar optimalt. Därav mitt användningsområde. Men måste erkänna att det sociala blir mycket roligare med phenibut. Man orkar vara social. Tycker pehnibut fungerar mycket bättre än benso på mig. Synd bara att man inte kan ta det varje dag i dom doserna jag kör på. Största plusset är att man inte tappar omdömmet som man gör på benso. Tycker phenibut är mer lik lyrica till effekten än benso. Även om det skiljer sig endel. Man känner sig definitivt mindre påverkad på phenibut än på lyrica, även om man inte känner sig så värst påverkad av lyrica heller.
Detta är min uppfattning.