2015-11-11, 17:48
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Folk borde höra av sig oavsett om de är intresserade av att fortsätta dejta, eller om de önskar avsluta dejta. Raka besked är inte för mycket begärt. Svenskar är överlag riktiga jävla fegisar, som inte ens vågar ge ett negativt besked, och om de mot förmodan vågar göra det, då tar de den "enkla vägen" och avfärdar personen på SMS.
Ja absolut, den åsikten har jag också redan gett uttryck för här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Nej, däremot så söker den villiga honan (den svaga) upp en värdig hane (den starka). Att svaga hanar jagar ej villiga honor leder bara till problem och eventuella avkommor blir då svagare än tidigare. Degenerering.
Ha ha. Åh, jag älskar att läsa här.

Om honan är ovillig kan det rimligtvis inte bli någon avkomma?
Eller menar du att svaga honor jagar svaga hanar? Hur kan detta bli?
Citera
2023-03-05, 12:58
Medlem
Gammal tråd men intressant ändå. Verkar vara nån ”gyllene regel” att man väntar 2-3 dagar.

Jag kan tycka att vänta och få landa och känna efter en stund. Som kille känner jag själv att jag ska ta intiativ, men jag gör det aldrig direkt, oftast väntar jag 2 dagar. Skapa lite spänning och inte vara på.

Har själv varit på dejter där tjejer hört av sig typ 20min efter en dejt och känt att det varit lite för på, inte jättefel, kan vara gulligt. Men det känns lite på.
Citera
2023-03-05, 14:55
Medlem
CompressorVanes avatar
Damerna har många gånger inte ens koll på vilken i kön de just dejtade eller vem han är som vill träffas igen.

Bli inte förvånad om hon inte hör av sig, hon har fullt upp av alla de andra hon ska avverka… också.

”Hmmm vem var denne figuren igen nu då? Har jag dejtat honom!? Hur full var jag då!?”
Citera
2023-03-05, 15:33
Medlem
allt.o.ingets avatar
Hen ska höra av sig först. Vem nu det är.
Citera
2023-03-05, 15:34
Medlem
Den som är kåtast
Citera
2023-03-05, 15:37
Medlem
BokKons avatar
Den som vill ses igen ska höra av sig men så beror det ju lite på stämningen/energin emellan personerna om man ska höra av sig alls.

Känns lite dumt att "han verkar inte intresserad, var kall, distanserad och tittade på sin telefon hela kvällen men jag drar iväg ett sms ändå 1 timme efter dejten och frågar om en andra dejt" En del pengar inte av läget.

Nä. Det handlar om kemi, då spelar det ingen roll vem som hör av sig.
Citera
2023-03-05, 15:44
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Gammal tråd men intressant ändå. Verkar vara nån ”gyllene regel” att man väntar 2-3 dagar.

Jag kan tycka att vänta och få landa och känna efter en stund. Som kille känner jag själv att jag ska ta intiativ, men jag gör det aldrig direkt, oftast väntar jag 2 dagar. Skapa lite spänning och inte vara på.

Har själv varit på dejter där tjejer hört av sig typ 20min efter en dejt och känt att det varit lite för på, inte jättefel, kan vara gulligt. Men det känns lite på.
En kille som inte hört av sig på 3 dagar dumpar jag. Alla som inte hör av sig inom ett par timmar efter en dejt ligger på minuslistan.
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Damerna har många gånger inte ens koll på vilken i kön de just dejtade eller vem han är som vill träffas igen.

Bli inte förvånad om hon inte hör av sig, hon har fullt upp av alla de andra hon ska avverka… också.

”Hmmm vem var denne figuren igen nu då? Har jag dejtat honom!? Hur full var jag då!?”
För några veckor sedan såg jag en kille som min hjärna registrerade som skitsnygg och först blev jag tvungen att leta i mitt huvud om jag strulat med honom eller något åt det hållet. Insåg att det hade jag nog inte. Sedan försökte jag söka igenom bollen ifall jag matchat med honom någon gång men killen såg lite bättre ut än de jag normalt matchat med. Det närmaste jag kan komma är att jag någon gång för evigheten sedan träffat någon med lite liknande utseende, men det är inte samma. Så (hann ju se att han kastat en igenkännande blick eller åtminstone sett mot mig) så beslöt mig för att lägga honom i lådan med antagligen någon bekant till något syskon.

Det är inte lätt när det är svårt.
Nu var ansiktet såpass attraktivt att jag åtminstone la märke till det. Att killar jag däremot har dejtat och inte minns, är det verkligen mitt fel att de inte är minnesvärda? Borde det inte ligga i killens intresse att göra sig mer speciell? För majoriteten har inte ansikten som fastnar för att de är utmärkande attraktiva.
Citera
2023-03-05, 16:15
Medlem
orrecrists avatar
Finns väll ingen gyllene regel. Hör av er om ni känner för det annars skit i det. Måste det alltid bli något spel emellan parter. Sluta att analysera så förbannat också, go whit the flow & ha lite magkänsla över saker. Jävla nervösa tonårs beteende.
Citera
2023-03-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
En kille som inte hört av sig på 3 dagar dumpar jag. Alla som inte hör av sig inom ett par timmar efter en dejt ligger på minuslistan.

För några veckor sedan såg jag en kille som min hjärna registrerade som skitsnygg och först blev jag tvungen att leta i mitt huvud om jag strulat med honom eller något åt det hållet. Insåg att det hade jag nog inte. Sedan försökte jag söka igenom bollen ifall jag matchat med honom någon gång men killen såg lite bättre ut än de jag normalt matchat med. Det närmaste jag kan komma är att jag någon gång för evigheten sedan träffat någon med lite liknande utseende, men det är inte samma. Så (hann ju se att han kastat en igenkännande blick eller åtminstone sett mot mig) så beslöt mig för att lägga honom i lådan med antagligen någon bekant till något syskon.

Det är inte lätt när det är svårt.
Nu var ansiktet såpass attraktivt att jag åtminstone la märke till det. Att killar jag däremot har dejtat och inte minns, är det verkligen mitt fel att de inte är minnesvärda? Borde det inte ligga i killens intresse att göra sig mer speciell? För majoriteten har inte ansikten som fastnar för att de är utmärkande attraktiva.

Okej det var något nytt. Inom 3 dagar sa jag dock. Tycker själv 3 dagar är lite långt, men 2 dagar är lagom. Och har fungerat bra, att direkt skriva tycker jag personligen är lite på, men jag avvisar ingen pga det.

Jag var och dejta en tjej för några veckor sen, jag hörde aldrig av mig, hon gjorde inte det heller så då tänker jag bara att hon inte är intresserad? Eller så är hon en sån där tjej som vill att killen ska höra av sig? Dejten var bra!

Men har jag hört av mig ca 2 dagar efteråt så har det alltid blivit av. Så det kanske var dum idé att låta tjejen höra av sig, lite konstigt dock. För vissa tjejer har varit rätt på och hört av sig samma kväll.
Citera
2023-03-05, 16:24
Medlem
Citat:
Okej det var något nytt. Inom 3 dagar sa jag dock. Tycker själv 3 dagar är lite långt, men 2 dagar är lagom. Och har fungerat bra, att direkt skriva tycker jag personligen är lite på, men jag avvisar ingen pga det.

Jag var och dejta en tjej för några veckor sen, jag hörde aldrig av mig, hon gjorde inte det heller så då tänker jag bara att hon inte är intresserad? Eller så är hon en sån där tjej som vill att killen ska höra av sig? Dejten var bra!

Men har jag hört av mig 2 dagar ungefär efteråt så har det alltid blivit av. Så det kanske var dum idé att låta tjejen höra av sig, lite konstigt dock. För vissa tjejer har varit rätt på och hört av sig samma kväll.

Det där är bara en löjlig social konstruktion och det finns inte ett uns av logik i det. En modefluga helt enkelt. Förhoppningsvis så växer folk ifrån det där nonsens dravlet om vem som ska höra av sig först och hur många dagar det ska gå emellan.
Citera
2023-03-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Det där är bara en löjlig social konstruktion och det finns inte ett uns av logik i det. En modefluga helt enkelt. Förhoppningsvis så växer folk ifrån det där nonsens dravlet om vem som ska höra av sig först och hur många dagar det ska gå emellan.

Ja förhoppningsvis, jag är relativt ung och oftast slutar jag med yngre tjejer, eftersom jag är kille så vill oftast tjejen ha en äldre kille.

Men tjejen jag dejta för 4 veckor sen har jag släppt, känns bara konstigt att höra av sig nu? Eller så var hon en sån tjej som vill att killen hör av sig och sitter och väntar.

Dejtade en annan tjej för 4 dagar sedan, den var riktigt bra och jag gillar hon. Men är lite anti och tänker att tjejen får väl höra av sig? Funderar dock på svälja stoltheten och höra av mig snart
Citera
2023-03-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ja förhoppningsvis, jag är relativt ung och oftast slutar jag med yngre tjejer, eftersom jag är kille så vill oftast tjejen ha en äldre kille.

Men tjejen jag dejta för 4 veckor sen har jag släppt, känns bara konstigt att höra av sig nu? Eller så var hon en sån tjej som vill att killen hör av sig och sitter och väntar.

Dejtade en annan tjej för 4 dagar sedan, den var riktigt bra och jag gillar hon. Men är lite anti och tänker att tjejen får väl höra av sig? Funderar dock på svälja stoltheten och höra av mig snart

Skriv att hon nu står först i kön och undra om hon vill gå på date med dig. Dumma i huvudet som kvinnor är så kommer hon säkert att tycka att det är hett. Ju mer ligg en kille har ju mer inbillar sig kvinnor att han är en "alfa" och det är precis det dom vill ha, återigen inbillat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in