2015-11-10, 19:56
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Mannen förväntas allt som oftast vara den som tar initiativ och den som ska höra av sig inför en eventuell andra dejt, men visst det är klart att det finns kvinnor som kontaktar män, ifall de vill fortsätta dejta.

Om jag var på en dejt, då skulle jag ringa kvinnan 2-3 dagar efter dejten, oavsett om jag vill fortsätta dejta, eller om jag vill avsluta det hela. Det minsta en person kan begära är raka besked utan krusiduller.

Känns det okej för dig om kvinnan är den som kontaktar då, blir det någon skillnad för dig?
Citera
2015-11-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Känns det okej för dig om kvinnan är den som kontaktar då, blir det någon skillnad för dig?

Absolut, det är ju något positivt, men jag räknar inte med att ens en intresserad kvinna skulle göra det.
Citera
2015-11-10, 21:23
Medlem
Tror du lutar som du redan lutar. Sen att du kan, med medhåll, acceptera din lutning, det är en annan sak. Men för att förtydliga. Ja, det är okej att känner och tänker som du gör och att du vill agera utefter hur du känner och tänker. Alltså "ska" du höra av dig på grunden att det är det du vill göra. Om han ens skulle gilla dig så är det väl den du som faktiskt är du, som här "lutar" åt ett visst håll och inte den som du önskar lutade åt ett annat håll som ändå inte är du? Må gott.
Citera
2015-11-10, 22:06
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartros
Tror du lutar som du redan lutar. Sen att du kan, med medhåll, acceptera din lutning, det är en annan sak. Men för att förtydliga. Ja, det är okej att känner och tänker som du gör och att du vill agera utefter hur du känner och tänker. Alltså "ska" du höra av dig på grunden att det är det du vill göra. Om han ens skulle gilla dig så är det väl den du som faktiskt är du, som här "lutar" åt ett visst håll och inte den som du önskar lutade åt ett annat håll som ändå inte är du? Må gott.

Förstår hur du menar.

Bara det att jag är den typen som egentligen inte vill vara den som hör av sig. Men känner att jag "borde" för att killar förväntar sig det nuförtiden.
Citera
2015-11-11, 01:55
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
solopoetry och Mi-Rakel

Ni tjejer har ju så bra svar. Frågan är om flertalet killar tycker likadant. Tror kanske iof det som fastnat i mig är beteendet hos players, inte de seriösa grabbarna. Har bara ibland fått känslan av att det inte blivit mer än kk med vissa för att de inte fick "jaga".

De som varit seriösa har ju faktiskt varit så på att jag inte ens behövt fundera, och vissa har även planerat nästa dejt på innevarande dejt.

Sen finns alltid de där jobbiga undantagen som man bara känner sig förvirrad av.

Det finns bra och dålig jakt. Den bra jakten är den jakt som ni båda kan njuta av. Det är lite som en dans, en lek. Han knuffar på dig, du knuffar tillbaka. Ni njuter av det, båda två. Ni har roligt med det och det är något som skapar en härlig förväntan. Detta förutsätter att båda är attraherade av varandra för att ni helt enkelt har grym kemi. Den jakten sker naturligt mellan två värdiga människor.

Den dåliga jakten är den där personerna är osäkra och rädda. Osäkra på sig själva för de inte vet om det de gör kommer att duga och rädda för att bli avvisade. Såå... de börjar snöa in sig på detaljer och noja över alla möjliga skitsaker som skulle kunna "sänka skeppet" som de inte litar på fungerar av sig själv. De känner sig bra när de är i överläge och dåliga när de är i underläge, de hämtar sitt värde från sin position.

Vill du veta en hemlighet? En person som njuter av det hon/han är med om kommer aldrig att missa något. Inget blir förgäves. Ingen tid spills. Ingen kan ta det ifrån dig. Försök inte styra en annan människas tyckanden för när du gör det så styr den personen automatiskt dig.

Gör bara det du tycker om att göra. När du gör det så kanske du rentav kommer på att det kan vara härligt att inte höra av sig genast ibland, det kan vara härligt att suga på karamellen en stund. Låta er dejt sjunka in och kanske använda energin du fick från dejten till något annat roligt. Ibland innebär det att du hör av dig, ibland han, ibland ingen. Det kan bli precis hur som helst.

När du vill höra av dig, då hör du av dig.
När du vill leka lite, så leker du.
Inte för att någon ska tycka mer om dig, eller för att du är rädd för att de ska tappa intresse, eller för att du ska vara i överläge. Utan för att det kan vara härligt. Börjar det kännas dåligt så är det fel sak att göra. Känns det dåligt/oroligt/nojigt så är det bortkastad tid. Du kastar bort din tid på det viset. Du kan ha roligare. Ni kan ha roligare. Det här gäller oavsett vem du träffar och vilket slags intresse du har för personen i fråga.
Citera
2015-11-11, 04:53
Medlem
erikp121s avatar
Den svagaste hör av sig.
Citera
2015-11-11, 05:16
Medlem
Hör ju jämnt om att de ska va killen som gör av sig onde ska alltid vara 2-3dar enligt "regeln".
Men vafan spelar det för roll vill jag göra av mig till bruden jag träffar så gör man väl det när som de känns bäst, sen om de är en timme efter dejten eller tre dar spelar inte mig nån roll.

Träffade en brud nyligen, hon hörde av sig dryga halvtimmen efter o tackade för en trevlig dejt o så att hon gärna gör det igen, fann inte det desperat blev bara glad o mer intresserad av henne för att hon vågade göra av sig först o inte vänta bara för att samhället säger så =)
Citera
2015-11-11, 09:30
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Den svagaste hör av sig.
Ja, för de starka är ju såna där typer som står i två hörn och kollar in varandra. Det blir väldigt mycket interaktion och handling då.

Nu vet jag att jag är ju smått konstig jämfört med många, men om det nu är så förvirrande om vem som ska ta kontakt, varför inte fråga det under dejten då?
Vill man veta så får man ju fråga? "Om vi ska träffas igen, vem hör av sig först då?"
Inte det mest romantiska, men även det kan man ju fnissa runt lite om man nu inte vill ställa frågan rakt ut.

Annars står det ju rätt tydligt här i tråden att det är alltså helt individuellt. Sluta gå på vad man "ska" och lär känna den personen du träffar istället. Vad vill han, men ffa, vad vill du? Om du inte vill ta kontakt efter en dejt, men fortsätta träffas så får du ju vara tydlig med att du är en dam en herre ska fråga ut hela tiden.
Är du också damen som då kan säga nej?
Citera
2015-11-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Ja, för de starka är ju såna där typer som står i två hörn och kollar in varandra. Det blir väldigt mycket interaktion och handling då.

Nu vet jag att jag är ju smått konstig jämfört med många, men om det nu är så förvirrande om vem som ska ta kontakt, varför inte fråga det under dejten då?
Vill man veta så får man ju fråga? "Om vi ska träffas igen, vem hör av sig först då?"
Inte det mest romantiska, men även det kan man ju fnissa runt lite om man nu inte vill ställa frågan rakt ut.

Annars står det ju rätt tydligt här i tråden att det är alltså helt individuellt. Sluta gå på vad man "ska" och lär känna den personen du träffar istället. Vad vill han, men ffa, vad vill du? Om du inte vill ta kontakt efter en dejt, men fortsätta träffas så får du ju vara tydlig med att du är en dam en herre ska fråga ut hela tiden.
Är du också damen som då kan säga nej?

Folk borde höra av sig oavsett om de är intresserade av att fortsätta dejta, eller om de önskar avsluta dejta. Raka besked är inte för mycket begärt. Svenskar är överlag riktiga jävla fegisar, som inte ens vågar ge ett negativt besked, och om de mot förmodan vågar göra det, då tar de den "enkla vägen" och avfärdar personen på SMS.
Citera
2015-11-11, 10:46
Medlem
Den som vill hör av sig. Vem orkar "spel" och "tredagararegler"?
Citera
2015-11-11, 10:59
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Nej, däremot så söker den villiga honan (den svaga) upp en värdig hane (den starka). Att svaga hanar jagar ej villiga honor leder bara till problem och eventuella avkommor blir då svagare än tidigare. Degenerering.
Citera
2015-11-11, 11:43
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Nej, däremot så söker den villiga honan (den svaga) upp en värdig hane (den starka). Att svaga hanar jagar ej villiga honor leder bara till problem och eventuella avkommor blir då svagare än tidigare. Degenerering.

Du tycker inte att du drar lite för stora evolutionära växlar på det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in