2023-03-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Skriv att hon nu står först i kön och undra om hon vill gå på date med dig. Dumma i huvudet som kvinnor är så kommer hon säkert att tycka att det är hett. Ju mer ligg en kille har ju mer inbillar sig kvinnor att han är en "alfa" och det är precis det dom vill ha, återigen inbillat.

Jag är verkligen inte en sån typ, men av nån anledning känns det som tjejer oftast vill ha någon ”svår” eller spännande i början. Eller iallafall en som inte är på direkt.

Man kan ju fråga sig varför inte en tjej oftare kan ta intiativ? Hon jag dejta för 4 dagar sen har ju inte heller tagit intiativ och hört av sig? Trots en bra dejt.
Citera
2023-03-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Jag är verkligen inte en sån typ, men av nån anledning känns det som tjejer oftast vill ha någon ”svår” eller spännande i början. Eller iallafall en som inte är på direkt.

Man kan ju fråga sig varför inte en tjej oftare kan ta intiativ? Hon jag dejta för 4 dagar sen har ju inte heller tagit intiativ och hört av sig? Trots en bra dejt.

Därför att dom är blåsta i huvudet och är fyllda med en massa nonsens? Dom vet inte vad det är dom vill ha och dom blir aldrig nöjda.
Som sagt, det är en social konstruktion och du kan gott och väl göra ett socialt experiment för din egen utvecklings skull och se hur det går. Åtminstone så kommer du kunna skratta åt det hela.

Testa..
Citera
2023-03-05, 18:27
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
En kille som inte hört av sig på 3 dagar dumpar jag. Alla som inte hör av sig inom ett par timmar efter en dejt ligger på minuslistan.

För några veckor sedan såg jag en kille som min hjärna registrerade som skitsnygg och först blev jag tvungen att leta i mitt huvud om jag strulat med honom eller något åt det hållet. Insåg att det hade jag nog inte. Sedan försökte jag söka igenom bollen ifall jag matchat med honom någon gång men killen såg lite bättre ut än de jag normalt matchat med. Det närmaste jag kan komma är att jag någon gång för evigheten sedan träffat någon med lite liknande utseende, men det är inte samma. Så (hann ju se att han kastat en igenkännande blick eller åtminstone sett mot mig) så beslöt mig för att lägga honom i lådan med antagligen någon bekant till något syskon.

Det är inte lätt när det är svårt.
Nu var ansiktet såpass attraktivt att jag åtminstone la märke till det. Att killar jag däremot har dejtat och inte minns, är det verkligen mitt fel att de inte är minnesvärda? Borde det inte ligga i killens intresse att göra sig mer speciell? För majoriteten har inte ansikten som fastnar för att de är utmärkande attraktiva.

Den mannen var speciell särskilt när dina options börjar klinga av.
”Varför behöll jag inte honom”

”Vart tog alla män vägen”

The wall is undefeated!
Citera
2023-03-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Ska han eller hon höra av sig efter att man träffats första gången?

DEN SOM ÄR MEST POPPIS.
Citera
2023-03-05, 18:34
Medlem
Citat:
Om man upplevt att killen svalnat om man hört av sig först, och att killar som får höra av sig först verkar nöjdare och det utvecklar sig mer som man själv vill så slutar man kontakta först.

Trist att det ska vara så men ni killar kanske kan ge tips på <...>
Sorry jag är ingen kille men erfarenheten säger:

De snubbar som mäter huruvida du eller de själva hör av sig först, och sedan dissar för att de inte är först, är inget att ha.
Det är en indikation på hur ett ev förhållande skulle utvecklas. Maktkamp. Där du ska vara lägst.
Citera
2023-03-05, 18:35
Medlem
Benyameans avatar
Den som är kåtast hör av sig så klart!
Citera
2023-03-05, 18:39
Medlem
Citat:
Om man upplevt att killen svalnat om man hört av sig först, och att killar som får höra av sig först verkar nöjdare och det utvecklar sig mer som man själv vill så slutar man kontakta först.

Trist att det ska vara så men ni killar kanske kan ge tips på hur man ska höra av sig i så fall. Kanske är det så att man som tjej kan höra av sig på ett bra eller dåligt sätt?

Jag blir inte klok på detta och nu som singel behöver jag tips.

Då kan du väl tipsa killar om hur de ska höra av sig.

Det verkar vara lika problematiskt på alla kön och nivåer.
Citera
2023-03-05, 18:57
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Okej det var något nytt. Inom 3 dagar sa jag dock. Tycker själv 3 dagar är lite långt, men 2 dagar är lagom. Och har fungerat bra, att direkt skriva tycker jag personligen är lite på, men jag avvisar ingen pga det.

Jag var och dejta en tjej för några veckor sen, jag hörde aldrig av mig, hon gjorde inte det heller så då tänker jag bara att hon inte är intresserad? Eller så är hon en sån där tjej som vill att killen ska höra av sig? Dejten var bra!

Men har jag hört av mig ca 2 dagar efteråt så har det alltid blivit av. Så det kanske var dum idé att låta tjejen höra av sig, lite konstigt dock. För vissa tjejer har varit rätt på och hört av sig samma kväll.
Jag har hört av mig till män men om jag hör av mig först, kommer jag tycka om honom mindre. Någon som låter mig "vänta" vet jag rätt bra var jag har.

Du gav inte henne något men förväntar dig mer tillbaka? Vad andra tjejer gör, tycker om, säger, känner- är väldigt ovidkommande när det kommer till den tjejen du dejtade. Vill du behålla någons intresse, hör du av dig några timmar efteråt, varje gång du går ifrån en tjej.

Du kan försöka nu att höra av dig men kanske har du dödat hennes intresse.
Citera
2023-03-05, 18:58
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Den mannen var speciell särskilt när dina options börjar klinga av.
”Varför behöll jag inte honom”

”Vart tog alla män vägen”

The wall is undefeated!
Vad pratar du om?

Män ska behålla mig, se till så jag aldrig får skämmas för dem och bevisa för mig att jag kommer först.
Citera
2023-03-05, 18:59
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Vad pratar du om?

Män ska behålla mig, se till så jag aldrig får skämmas för dem och bevisa för mig att jag kommer först.

Ha ha! Komedi!

Hur går det då? Ställer de upp?
Citera
2023-03-05, 19:02
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Ha ha! Komedi!

Hur går det då? Ställer de upp?
Nej. Och jag tycker inte om dem heller.
Who knew?
Citera
2023-03-05, 19:08
Medlem
Citat:
Jag har hört av mig till män men om jag hör av mig först, kommer jag tycka om honom mindre. Någon som låter mig "vänta" vet jag rätt bra var jag har.

Du gav inte henne något men förväntar dig mer tillbaka? Vad andra tjejer gör, tycker om, säger, känner- är väldigt ovidkommande när det kommer till den tjejen du dejtade. Vill du behålla någons intresse, hör du av dig några timmar efteråt, varje gång du går ifrån en tjej.

Du kan försöka nu att höra av dig men kanske har du dödat hennes intresse.

Så kan det vara. Men ibland vill jag att tjejen ska få ”jaga” eller vara först? Vill inte vara på.

Dejten gick som sagt bra, hon pilla sig mycket i håret, lutade sig framåt, tog mig om armen, retades, knuffades, ville gå nära, frågade mycket, skrattade och nämnde ibland tex ”jag ska visa dig det nån gång” osv. Lite som att inget är avslutat här ikväll. Vi sågs på offentlig plats.

Men jag vet inte, får se om jag orkar vara först med kontakten, men det lär väl rinna ut i sanden om jag inte hör av mig. Funderar inte tjejer på ta kontakten om inte killen hör av sig?

Samtidigt har mina förhållanden eller dejter varit runt 3-6 år yngre än mig, så det kanske är jag som ska vara den mer mogna eller nåt.
Senast redigerad av Jnewj 2023-03-05 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in