2015-11-10, 11:10
Medlem
pillowpops avatar
Ska han eller hon höra av sig efter att man träffats första gången?

Visst, man kan ju tycka att det inte spelar någon roll men många verkar ha åsikter om detta och jag har olika upplevelser från det.

Vad tycker ni på fb och varför?
Citera
2015-11-10, 11:13
Medlem
bobilobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Ska han eller hon höra av sig efter att man träffats första gången?

Visst, man kan ju tycka att det inte spelar någon roll men många verkar ha åsikter om detta och jag har olika upplevelser från det.

Vad tycker ni på fb och varför?
Lätt! Den personen som vill fortsätta att träffas är den personen som ska ta initiativet till att höra av sig, dont be a pussy
Citera
2015-11-10, 11:46
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobilob
Lätt! Den personen som vill fortsätta att träffas är den personen som ska ta initiativet till att höra av sig, dont be a pussy

Om man upplevt att killen svalnat om man hört av sig först, och att killar som får höra av sig först verkar nöjdare och det utvecklar sig mer som man själv vill så slutar man kontakta först.

Trist att det ska vara så men ni killar kanske kan ge tips på hur man ska höra av sig i så fall. Kanske är det så att man som tjej kan höra av sig på ett bra eller dåligt sätt?

Jag blir inte klok på detta och nu som singel behöver jag tips.
Citera
2015-11-10, 11:49
Medlem
Hör av dig om du vill. Är killen intresserad kommer han nappa. Är han inte intresserad kommer han höra av sig nån gång när han inte lyckades fixa något hemsläp och vill knulla dig lite bara. Så tänker jag iaf.
Citera
2015-11-10, 11:53
Medlem
empoisonnes avatar
Det finns väl inga regler för hur sådana här saker ska skötas?

Jag har varit med om olika tillvägagångssätt. Men det vanligaste har nog ändå varit att man under kvällen, natten eller morgonen efter kommer fram till att man vill träffas igen. Och så har vi bestämt tid och aktivitet eller bara konstaterat att vi hörs. Och så har vi hörts av senare och bestämt närmare detaljer.

Det har egentligen aldrig hänt att jag gått på date med någon jag inte vill träffa igen. Jag är noggrann i urvalsprocessen. Och jag har aldrig varit med om att någon inte har velat träffa mig igen.

Men det är väl inte så svårt? Vill man träffas igen så är det väl bara att höra av sig?

Alla jag har träffat de senaste åren har hört av sig dagen efter och tackat för daten. Och det är ju alltid trevligt. Man ska inte börja tänka och analysera så mycket. Man ska göra det som känns rätt helt enkelt.
Citera
2015-11-10, 11:54
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Om man upplevt att killen svalnat om man hört av sig först, och att killar som får höra av sig först verkar nöjdare och det utvecklar sig mer som man själv vill så slutar man kontakta först.

Trist att det ska vara så men ni killar kanske kan ge tips på hur man ska höra av sig i så fall. Kanske är det så att man som tjej kan höra av sig på ett bra eller dåligt sätt?

Jag blir inte klok på detta och nu som singel behöver jag tips.

Jag tror ju inte att killen svalnade för att du hörde av dig först utan för att intresset att gå vidare inte fanns där från början. I annat fall verkar det ju vara en väldigt labil kille med spel och regler som man nog gott klarar sig utan.

Ett dåligt sätt att höra av sig på är väl att sms-stalka någon eller att efter första dejten fråga hur många barn ni ska skaffa typ
Citera
2015-11-10, 12:03
Moderator
VitKallas avatar
Den som vill träffas igen, naturligtvis. Eller kanske mer den som faktiskt vet något, dvs träffas igen eller inte. Man kan ju höra av sig med ett meddelande om att inte vilja träffas igen också.
Jag tycker även sånt är betydligt trevligare än bara ignorerande.
Citera
2015-11-10, 12:07
Medlem
Nej väx upp :) hör av dig om du vill det. Skit i "spel", "tredagararegler" och allt vad det heter. Visst att man är osäker, det är jag med när jag träffar någon som jag vill fortsätta träffa - det är nog ganska vanligt att man är det. Men det blir lätt frustrerande att gå runt och vänta på att han tex ska höra av sig, bäst att göra det själv :)
Citera
2015-11-10, 12:24
Medlem
Buffedbygods avatar
Vem bryr sig?? För att det skall fortsätta så förutsätter det att ni båda är intresserade endå. Om han är intresserad så kommer han bli glad att du hörde av dig. Om inte så slipper du sitta och vänta på att han skall ge in först och skriva när du inte ens vet om han vill träffas igen. För helvete asså...

Edit: Detta kanske är svårare för tjejer än killar. Hur som helst. Om han är intresserad så kommer han bli jätteglad om du skriver. Gör det kanske inte föööör fort eller ivrigt bara kan vara lite knäppskallevibbar på det.
Senast redigerad av Buffedbygod 2015-11-10 kl. 12:26.
Citera
2015-11-10, 12:55
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Hör av dig om du vill. Är killen intresserad kommer han nappa. Är han inte intresserad kommer han höra av sig nån gång när han inte lyckades fixa något hemsläp och vill knulla dig lite bara. Så tänker jag iaf.

Ja, så kan det nog vara. Antingen blir man flickvänsmaterial eller dörrmatta
Citera
2015-11-10, 13:15
Medlem
Buffedbygods avatar
Citat:
Ja, så kan det nog vara. Antingen blir man flickvänsmaterial eller dörrmatta

Om du är osäker skulle jag rekommendera att hålla på sexet iaf så vet du snart vad han vill.
Citera
2015-11-10, 14:19
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Rakel
Jag tror ju inte att killen svalnade för att du hörde av dig först utan för att intresset att gå vidare inte fanns där från början. I annat fall verkar det ju vara en väldigt labil kille med spel och regler som man nog gott klarar sig utan.

Ett dåligt sätt att höra av sig på är väl att sms-stalka någon eller att efter första dejten fråga hur många barn ni ska skaffa typ

Du har troligen rätt, det är nog players som reagerar så.

Jag har varit ganska subtil i mina sms när jag hört av mig först, frågat hur läget är och småpratat för att ge honom chansen att föreslå att vi ska ses. Fattar killar det, eller tror de att det är någon typ av artighetssamtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in