Det är en rimlig reaktion från din sida.
För en "batikhäxa" som bara går på känsla så är ju termen "autist" passande på den som går på fakta och logik.
M1 har ökat genom åren. Och hastigheten med vilken M1 omsätts har minskat.
Hushållen ruvar på större och större buffertar.
(Tänk bara på alla bubbelpratare och andra som skall spara för att kunna fynda när bostadspriserna kraschar).
Men en hel del som skriver är är bidragstagare. Det är symptomatiskt för dom att slösa upp allt. Det är bla därför dom är bidragstagare. Dom kan inte förstå att det finns någon som sparar.
Men det är det stora sparandet som lett till att CB släpper ned räntorna.
För att få inflation måste omsatt M1 öka (mer än produktiviteten).
Jag uttalar mig inte om Putin och "giriga grossister".
Det finns bara i din gravt förvirrade fantasivärld.
(Men det krävs en viss minsta läsförståelse för att uppfatta att jag inte delar ut råd).
Tror för egen del att tom många bubbelpratare vill reservera den termen för dig.
För en "batikhäxa" som bara går på känsla så är ju termen "autist" passande på den som går på fakta och logik.
Citat:
Givet dina skriverier vet inte du vad logik är.
Citat:
Någon som kan hitta någon minsta lilla koppling till verkligheten?Vi har ett slutet monetärt system. Kalla det för en behållare.
Kalla partiklarna (luftvolymen) för x.
Sen ökar du mängden partiklar i behållaren med 30% på kort tid. Du sprutar in luft.
Vad händer då?
Lufttrycket, aka pristrycket, stiger. Behållaren (mängden varor/tjänster) har inte ökat i volym, bara partiklarna i behållaren (mängden pengar i slutna systemet).
Trycket aka inflationen ökar.
Kalla partiklarna (luftvolymen) för x.
Sen ökar du mängden partiklar i behållaren med 30% på kort tid. Du sprutar in luft.
Vad händer då?
Lufttrycket, aka pristrycket, stiger. Behållaren (mängden varor/tjänster) har inte ökat i volym, bara partiklarna i behållaren (mängden pengar i slutna systemet).
Trycket aka inflationen ökar.
M1 har ökat genom åren. Och hastigheten med vilken M1 omsätts har minskat.
Hushållen ruvar på större och större buffertar.
(Tänk bara på alla bubbelpratare och andra som skall spara för att kunna fynda när bostadspriserna kraschar).
Men en hel del som skriver är är bidragstagare. Det är symptomatiskt för dom att slösa upp allt. Det är bla därför dom är bidragstagare. Dom kan inte förstå att det finns någon som sparar.
Men det är det stora sparandet som lett till att CB släpper ned räntorna.
För att få inflation måste omsatt M1 öka (mer än produktiviteten).
Citat:
Här kommer din obefintliga läsförståelse fram igen.Jag uttalar mig inte om Putin och "giriga grossister".
Det finns bara i din gravt förvirrade fantasivärld.
Citat:
Då jag inte delar ut några råd tvivlar jag starkt på det.(Men det krävs en viss minsta läsförståelse för att uppfatta att jag inte delar ut råd).
Tror för egen del att tom många bubbelpratare vill reservera den termen för dig.