Citat:
Ytterst intressant artikel, då det fallet i bärande delar är exakt som detta.
Inte ofta man hör ett hovrättsråd i media gå ut och säga att:
Citat:
– Det är så jävla sjukt och märkligt hur man resonerat i det andra fallet.
Jag tror i stort sett hela rätts-Sverige är förbannade på dessa domare i Gbg som missbrukat juridiken så här grovt.
Två nämndemän har nu stuckit och det var ganska lätt att förutspå eftersom dom "bara" är nämndemän.
Igår gissade jag att hela bunten kommer stängas av provisoriskt, och detta var halvvägs. Min gissning kvarstår.
Thimfors har förbrukat sitt förtroende som praktiserande av lag, vilket mellan raderna framgår i chefen för HR-väst igår.
Skall också läggas till att det är osedvanligt många artiklar med betydande namn inom juridiken som uttalar sig, och inte en enda godkänner detta.
Alla har ganska kraftiga juridiska invändningar, verkligen alla.
Snippa är ju en flera år gammal vederlagd eufemism och uppmuntrat att lära barn så dom skall kunna prata om sina könsorgan utan att det blir krångligt eller genant.
Att applicera eufemismer med barn är sedan länge vedertaget internationellt och faktiskt över hela världen, men Sverige är nu det första land i världen som juridiskt och med avsevärd konsekvens ifrågasätter detta.
Flickan har med hjälp av Polisen lyckats definiera vad som hänt, det är därtill konstaterat vad som hänt inom båda rättsinstanser, men ändå går hon ur detta som ett livslångt brottsoffer...
Livslångt brottsoffer pga Sverige´s domare är dåligt uppdaterade med vad för som är tabubelagda för barn?
Vi bryter kraftigt mot barnkonvention och har iom detta troligtvis utfört en del grova rättegångsfel.
Hade gärna sett att detta går upp i EU-domstol, så vi får på fingrarna rejält.
Vi förtjänar inte placeringen som en av världens mest rättssäkra länder längre - Den här domen krossar fullständigt ett av fundamenten.
Det är tamejfan den största rättssäkerhetsskam jag upplevt i detta land, och troligtvis kommer få uppleva.