2023-03-02, 21:21
Medlem
brianmolkos avatar
Ska de spela roll på hur mycket man tar på den ?
Citera
2023-03-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag påstår ingenting.

Kan du bara ge dig nu och styrka ditt påstående om att distansen är mycket kort, hur kort är min fråga?

Att det finns en distans mellan vulvans yttre och slidans mynning påstår du indirekt genom att påstå att distansen är mycket kort.

Läs nu det jag skriver ett par gånger innan du svarar, ett råd bara så att du slipper måla in dig i ett hörn du inte kommer ur.

Men driver du eller? När man säger "då tänker jag mig" så ger man uttryck för att det är den uppfattning man har. Kan du inte normalt svenskt språkbruk?
Detta leder då till slutsatsen att det är vad du påstår. Ring SA om du betvivlar detta.
Citera
2023-03-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Men herregud, hur tror du det känns att ha del av en fingertopp mellan blygdläpparna. Tror du verkligen att det är omöjligt att någon kan beskriva det som att fingret är inne i snippan? Eller att en 10-åring tycker att det känns som att det är långt inne?

Jag har redan förklarat att jag inte håller med om slutsatsen men kritiken som drevet slänger ur sig är ju åt helvete.

Flickan i fråga har visat med en handrörelse hur proceduren utfördes och ger uttryck för att fingret fördes IN I snippan. Du verkar tro att en tioåring inte känner skillnad på om ett finger ligger utanpå eller är inuti. Hur lite känsel tror du flickor har i sitt könsorgan egentligen? Tror du seriöst inte att en tioåring känner skillnad på om något är inne eller ej? Snälla säg att du driver... Det här är ju bara för dumt om du tror på riktigt att hon skulle ha bara tyckt att det är långt inne men att det inte var det... Du skämtar väl?
Citera
2023-03-02, 21:41
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns indikationer på juridiskt gränsöverskridande, lite lätt panikartat/ansträngt och systematiskt beskyddande av detta domslut, utav domarna (specifikt en domare).
Huruvida dom medvetet skyddar en pedofil eller bara på ett ytterst korkat vis kört fast i sin efterbehandling är oklart, men någonting är skumt eftersom dom försöker skydda domslutet.
Det är också ytterst anmärkningsvärt att domen helt öppet kritiseras av ett hovrättsråd vid en annan hovrätt, som i ett liknande fall gjorde en annan bedömning av ordet snippa. Jag har inte läst den tidigare domen men det förefaller märkligt att landets hovrätter gör diametralt olika bedömningar.
Citera
2023-03-02, 21:46
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Flickan i fråga har visat med en handrörelse hur proceduren utfördes och ger uttryck för att fingret fördes IN I snippan. Du verkar tro att en tioåring inte känner skillnad på om ett finger ligger utanpå eller är inuti. Hur lite känsel tror du flickor har i sitt könsorgan egentligen? Tror du seriöst inte att en tioåring känner skillnad på om något är inne eller ej? Snälla säg att du driver... Det här är ju bara för dumt om du tror på riktigt att hon skulle ha bara tyckt att det är långt inne men att det inte var det... Du skämtar väl?

Jag ställde en fråga och du kommer med en massa irrelevant dravel, det visar ju hur väl du kan argumentera.

Återigen. Tror du att det är omöjligt att en 10-årig flicka kan beskriva att ett finger är inne i henne när det rör sig om en fingertopp mellan blygdläpparna? Anser du det vara uteslutet?
Citera
2023-03-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaseglarn
Om du brytt din om att läsa, eller förstå innebörden i vad jag skrev, så står det "om barnet blivit utsatt sexuellt".
Det är ingen magkänsla, det ska åklagare och utredning visa och då ska fanskapet in.
Eller är du en av dem som ser förmildrande omständigheter när det gäller vuxna som tafsar på barn?
Ska det vara 3 års fängelse för att man taffsat nu också?
Detta blir värre och värre..
Citera
2023-03-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Jag ställde en fråga och du kommer med en massa irrelevant dravel, det visar ju hur väl du kan argumentera.

Återigen. Tror du att det är omöjligt att en 10-årig flicka kan beskriva att ett finger är inne i henne när det rör sig om en fingertopp mellan blygdläpparna? Anser du det vara uteslutet?

Ja. Det gör jag faktiskt. Flickor (tjejer/kvinnor) har känsel i sina könsorgan.

Du verkar tro att man inte kan skilja på om ett finger bara ligger mellan blygdläpparna eller om det är inne. Du talar om kroppens mest känsliga organ med mest nervceller i FFS, hur obildad är du om du tror att det inte just på den platsen går att känna skillnader på sådant?
Citera
2023-03-02, 21:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men driver du eller? När man säger "då tänker jag mig" så ger man uttryck för att det är den uppfattning man har. Kan du inte normalt svenskt språkbruk?
Detta leder då till slutsatsen att det är vad du påstår. Ring SA om du betvivlar detta.

Gish-galop fungerar inte på mig.

Hur kort är distansen mellan den yttre delen på vulvan och slidans mynning?

Kan du passa på att berätta var på vulvan man mäter upp det korta måttet?

Är måttet samma på alla individer med vulva och som är 10 år?
Citera
2023-03-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ska det vara 3 års fängelse för att man taffsat nu också?
Detta blir värre och värre..

Jag förstår varför du är en av dem (som vill ha rätt). "för att man taffsat nu också?"
Va fick du för straff förra gången?
Citera
2023-03-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gish-galop fungerar inte på mig.

Hur kort är distansen mellan den yttre delen på vulvan och slidans mynning?

Kan du passa på att berätta var på vulvan man mäter upp det korta måttet?

Är måttet samma på alla individer med vulva och som är 10 år?

Det är frågor du som påstår detta borde kunna berätta för oss. Så låt höra, vad är svaret på dessa frågor? Det är inte jag som försöker försvara hovrättsdomen genom att hitta på att det finns avstånd där man kan placera ett finger utan att det skall räknas som våldtäkt. Förklara jättegärna hur du avgör detta också i ett sådant här fall. Hur ska vi veta? Ska hovrätten tvinga flickan till att visa upp sitt könsorgan så de kan mäta på henne om det finns plats nog för ett finger mellan blygdläpparna utan att det blir våldtäkt om man lägger ett finger där på henne, eller hur har du ens tänkt dig att det här försvaret du hittat på ska omsättas i praktiken? Jag är verkligen jättenyfiken på hur ditt resonemang om den här distansen skall kunna spela roll och avgöras i domstol i sådana här processer. Förklara jättegärna...
Citera
2023-03-02, 22:02
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ja. Det gör jag faktiskt. Flickor (tjejer/kvinnor) har känsel i sina könsorgan.

Du verkar tro att man inte kan skilja på om ett finger bara ligger mellan blygdläpparna eller om det är inne. Du talar om kroppens mest känsliga organ med mest nervceller i FFS, hur obildad är du om du tror att det inte just på den platsen går att känna skillnader på sådant?

Nej jag talar inte alls om att man inte kan känna skillnad på det, sluta bygga halmdockor. Jag talar om att det är fullt naturligt att ord man använder kan misstolkas till något man inte alls menade.

Jag som inte har en snippa hade garanterat hävdat att någon stoppade in ett finger i min röv även om fingret inte var inne i min anal utan endast mellan mina skinkor och petade på analöppningen om det gjordes mot min vilja. Du menar dock att det är helt otänkbart att människor skulle säga något sådant och att alla rimligen måste tolka mina ord som att jag fick ett finger uppkört i min anal, jag vet inte i vilken värld du lever i men det är inte i verkligheten i alla fall.
Citera
2023-03-02, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är frågor du som påstår detta borde kunna berätta för oss. Så låt höra, vad är svaret på dessa frågor? Det är inte jag som försöker försvara hovrättsdomen genom att hitta på att det finns avstånd där man kan placera ett finger utan att det skall räknas som våldtäkt. Förklara jättegärna hur du avgör detta också i ett sådant här fall. Hur ska vi veta? Ska hovrätten tvinga flickan till att visa upp sitt könsorgan så de kan mäta på henne om det finns plats nog för ett finger mellan blygdläpparna utan att det blir våldtäkt om man lägger ett finger där på henne, eller hur har du ens tänkt dig att det här försvaret du hittat på ska omsättas i praktiken? Jag är verkligen jättenyfiken på hur ditt resonemang om den här distansen skall kunna spela roll och avgöras i domstol i sådana här processer. Förklara jättegärna...

Om det finns en teoretisk möjlighet att en liten del av ett finger stuckits in mellan blygdläpparna på flickan men inte så långt att slidan har penetrerats är det inte att betrakta som jämförbart med samlag och är därmed inte en våldtäkt, i lagens mening.

Eftersom att snippa kan betyda både vulva och vagina ink. vulva är det relevant att reda ut om det är möjligt att penetrera endast vulvan.

Alltså, är det möjligt att flickan upplevde en del av ett finger mellan blygdläpparna som en penetrering eller finns det något som visar att det inte kan vara så.

Flickan har svårt att förklara, det öppnar för alternativa förklaringar till ett finger inne i slidan.

Jag försvarar inte gärningen, är dock intresserad av hur lag tillämpas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in