Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Vad säger du om finska utbildaren i Ukraina. Han skåpar ju ut ukrainska soldaterna. Med mera.
?
Nu bryter jag in men (hoppas du ursäktar)...
Den finska utbildaren är ju en
officer, och har en större kunskap/erfarenhet etc... Likaså iallafall när jag har läst om när britterna utbildar de ukrainska fotsoldaterna, så är det på
6 veckor (utryckt tidigare i tråden att detta är
kort). Då hinner man enbart med "basics". Inget mer innan det är dags för fronten. Då kan man inte kräva att de skall vara ninjas..
Syns
personligen att utbildningstiden borde förlängas, för att kunskapsnivån skulle höjas. Likaså.., och jag vet inte hur det är.., men att även underbefäl och högre befäl borde skickas på kurser i väst. Då för att höja kompetensen. Tror detta är nödvändigt för framtiden i.o.m att Bradleys, CV90 och allt det andra som är på väg.., skall kunna utnyttjas på rätt sätt.
Defensivt har ju Ukraina skött det hela mycket snyggt tills nu, men det är på det offensiva som det kan finnas brister. Ukraina får ju ca väl 60 Leo2 nu i vår, och så snåla som väst har varit med dessa.., så är det bäst för Ukraina att använda dessa så optimalt som möjligt. För med snåla väst.., så kan det dröja tills det kommer fler..