Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Du får tro och tycka precis vad du vill. Vem är inte "ryssvän" idag, enligt er, det är väl alla som inte ryggdunkar varandra och som inte har identiska åsikter om precis allt som berör sakfrågan?
Jag skiter fullständigt i skurklandet Ryssland, ska du veta, och huruvida de får sina krav igenom eller inte (men av princip: nej, eftersom de illegalt ockuperar Ukraina) och jag tycker samtidigt att Ukraina också är ett lika korrupt skurkland. Det har det alltid varit, även om folk glömt bort det i skuggan av kriget.
Min enda frågeställning: är det värt för det ukrainska folket att ge upp annekterade områden om det är det enda som kan ge dem fred? Kanske, kanske inte. Det får folket bestämma. Det är ett ställningstagande som blir oundvikligt så småningom med tanke på att Putin inte lär bli mindre blodlysten. Det är inte jag som sitter och säger att de bör göra det, eller att det är rätt att göra det, utan jag reflekterar bara om det potentiellt skulle vara fördelaktigt för folket på sikt. Men det anstår inte mig att bestämma det.
Det intressanta är att dina resonemang sällan går i riktning, ut ur Ukraina.
Korrupta skurkländer. Ok. Inte i denna tråden, för du tänker på något annat än invasionen antar jag?
Du har rätt. Folket och Zelensky vill kämpa för sitt land. Låt de göra det valet. Sedan ska vi, tycker jag, stödja de på alla sätt som är möjliga och Ukraina önskar.
Värdet, som du är inne på. Sliding doors.
Mellan år 2022 och år 2042, kan du ha ett antal olika utvecklingar. Ekonomiskt, socialt, kulturellt m.m.
Vad är det som gör att du kan avgöra att det som sker mellan 2022-02-24 och låt oss säga 2024-02-23, är det bästa, sett till det längre perspektivet?
Hur kan du säga detta, nu? Var har du alla förutsägelser på detta?
Sliding door 1 eller Sliding door 35?