2023-02-17, 21:17
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Med tanke på att finnarna slaktade 1000 ryssar om dagen också, så är det inte omöjligt att Ukraina slaktar mera.

Jag har sett de moderna "mänskliga vågorna" Ryssarna påstås använda.. 5-6 gubbar på sin höjd.

Lite skillnad från 100 år sedan när man gick 2000 man brett mot kulspruteeld.

Men visst, lev du kvar i forna tider. Kanske Ryssland vill återinliva Finland också i sitt imperium?
Citera
2023-02-17, 21:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
1200 får jag det till i Finland.

Jag tror att det ligger mycket högt bland ryssarna, med tanke på att ryssarna är ju inte rädd för att offra sig. Dom springer bara in öppet på en lägda och bryr sig inte.
Citera
2023-02-17, 21:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ironin när källor som RT sågas för desinformation när de var den ENDA median som belyste massinvandringsproblemen i Sverige och väst. Kommer ihåg hur alla mellanmjölks SDare hyllade dem då (runt 2015).

Så snabbt de glömmer vilka (västs MSM) som ljugit för dem i decennier (kod 291, massinvandring, korruption, gaslighting osv osv) och nu hyllar dessa ljugmedier som sanningen själva.

Jo. Men nu är det krig och RT kontrolleras av den ena krigförande parten.

Sedan har Ryssland förändrats under dessa år. Pressen hade en viss frihet år 2015, men nu styrs den hårt av Kreml.
Citera
2023-02-17, 21:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag har sett de moderna "mänskliga vågorna" Ryssarna påstås använda.. 5-6 gubbar på sin höjd.

Lite skillnad från 100 år sedan när man gick 2000 man brett mot kulspruteeld.

Men visst, lev du kvar i forna tider. Kanske Ryssland vill återinliva Finland också i sitt imperium?

Om Moskva vill bli till grus. Ganska enkelt, men ryssarna ger nog upp när Uncle Sam spänner musklerna.
Citera
2023-02-17, 21:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att det ligger mycket högt bland ryssarna, med tanke på att ryssarna är ju inte rädd för att offra sig. Dom springer bara in öppet på en lägda och bryr sig inte.
Som sagt det var bara dödade. Runt 1600 fångar och sårade tillkommer utöver det per dag i det kriget.
Citera
2023-02-17, 21:22
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enbart Wagner-gruppen förlorar hundratals soldater varje dag:

Det erkänner alltså Wagner-gruppen själva.

Har du något att tillägga?

Om jag skulle vilja få min fiende att stanna kvar och malas ner i köttkvarnen och inte dra så hade jag;

- pratat om intriger i de egna leden
- klagat på ammonution/vapen/material
- pratat om manskapsförluster.

Och jag hade gjort det öppet, så mina fiender kunde se det.. t ex en TG kanal.

Citera
2023-02-17, 21:22
Moderator
-Info-s avatar
Lite fler glädjesiffror:

Citat:
Storbritannien: Uppemot 200.000 dödade och skadade ryska soldater

Sedan starten av kriget har Ryssland förlorat mellan 175.000 och 200.000 av sina stridande soldater i kriget, varav 40.000–60.000 beräknas ha dött. Den bedömningen gör det brittiska försvarsdepartementet i sin senaste tweet om utvecklingen i kriget.

https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Citera
2023-02-17, 21:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Som sagt det var bara dödade. Runt 1600 fångar och sårade tillkommer utöver det per dag i det kriget.

Oavsett så är det fina siffror.
Kanske Putin mobiliserar 300 tusen extra?

Få se, vad är dom uppe i då?

Först var det 210 tusen. Sedan var det 300 tusen. Då är vi uppe i 510 tusen soldater. Vi säger en halv miljon soldater är inne i Ukraina nu.

Tveksam om dom har en halv miljon vapen också.
Citera
2023-02-17, 21:24
Medlem
Taggads avatar
Nu ska ryssen få på skallen 👍
Citat:
USA-utbildad bataljon redo för strid – fler tränas
Den första USA-utbildade ukrainska bataljonen om 635 soldater har nu färdigställt sin utbildning vid den amerikanska militärbasen i tyska Grafenwöhr. Det uppger Pentagon enligt CNN.

Tidigare har USA bara erbjudit ukrainska soldater småskalig träning med enskilda vapensystem. Bataljonutbildningen, som inleddes i januari, innebär en betydlig expansion av den amerikanska militära utbildningsinsatsen.

https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Citera
2023-02-17, 21:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Lite fler glädjesiffror:

Detta är ju mer än vad Ukraina själv har sagt och England är ju betydligt mer noggrann på sina siffror än vad Ukraina är!

Citera
2023-02-17, 21:26
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Om jag skulle vilja få min fiende att stanna kvar och malas ner i köttkvarnen och inte dra så hade jag;

- pratat om intriger i de egna leden
- klagat på ammonution/vapen/material
- pratat om manskapsförluster.

Och jag hade gjort det öppet, så mina fiender kunde se det.. t ex en TG kanal.

Såg du att det nu börjar komma manskap tränade och utrustade från väst in in striderna?

Vad kontrar ni ryssar med då? Vad kan Iran och Nordkorea erbjuda?
Citera
2023-02-17, 21:28
Medlem
Citat:
Väst säger att priset för ett fat olja är $60 = Rysk ekonomi kraschar!

De glömde ta med i sin kalkyl att 80% av världen som inte sanktionerade Ryssland köper oljan och gasen till Ryska priser..

Visst har Rysk export av gas och olja minskat.. till väst

Går att trixa lite med siffrorna så får man det resultatet man vill ha.

Det är dumskallar som du som leder Ryssland i fördärvet. Ni tror att om ni bara blundar tillräckligt hårt och hittar på era egna ”sanningar” så kommer Ryssland få sin rättmätiga plats på världsscenen igen. Börja lyssna på de officiella siffrorna som kommer från Rysslands finansdepartement istället. Ryssland är på väg mot en ekonomisk kollaps. Tror du Putin bryr sig ett endaste dugg om vilket lidande han skapar för er ryssar? Det du, dina föräldrar och deras föräldrar har gnetat ihop kommer Kreml att omintetgöra för denna sinnessjuka invasion. Vad fan är det du sitter och försvarar? Är det att du längtar efter att få bli slav åt kinesen och indiern? Är det för att du alltid drömt om att slå påsarna ihop med mullorna i Iran och bygga terrordrönare?
Ni ryssar är så jävla rövknullade av era politiker….helt jävla hjärndöda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in