Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag är en av de som tydligast gör reklam för äktenskapets förtjänster - så frågar Du mig om vi skall förbjuda detsamma? Du hänger inte ihop någonstans. Att det blir svårare för politikerna att hålla emot månggifte och barnäktenskap är förstås mycket illa. Du borde inte bortse från sådant, om Du säger Dig värna om kvinnor och barn.
Det är DU som vill ägna dig åt att förbjuda äktenskap, remember?
Inte jag.
Det är DU som sitter här och vill förbjuda samkönade att ingå äktenskap och alltså inte kunna dra nytta av "äktenskapets förtjänster".
så anklaga inte mig för att vilja förbjuda något äktenskap, tack.
Jag vill förbjuda vissa sorter av utnyttjande och tvång, ex sex med barn, och då ingår självklart förbud mot barnäktenskap i det arbetet. Eller äktenskap med ofrivilliga utan valmöjligheter.
(Något som din ideologi önskar arbeta för

)
Men övriga former av äktenskap med frivilliga deltagare behöver man inte förbjuda alls, om där inte finns något annat som ställer till det, och det finns det nu hos månggifte ex. det blir problematiskt med arvsfrågorna.
Citat:
Det kan säkert några enstaka. Emellertid torde flertalet utmärkelser förlänas för framstående insatser över längre tid.
Jo vi vet...de extra rika, de med höga poster, och fina titlar de ska ha ordnar, inte nån "smutsig" arbetslös och papperslös om hen råkar rädda en hel buss från att bränna inne ex. ohh no!
eller vanlig undersjuksköterska om hon arbetat dygnet runt i flera månader för att ta hand om och rädda folk från covid ex. ohh no! Dessa människor är ju värdelöst "drägg" på din karta, eller hur.
Citat:
Jag hade inte frågat om det Du skrev varit glasklart. Det är givetvis inte skadligt att elever vid någon tidpunkt sorteras i grupper som presterar ungefär likvärdigt. Då lär sig alla bättre.
Det är givetvis enormt skadligt att sortera in barn i A,B och C grupper och sätta en fet stämpel i pannan på vissa att de inte duger, redan från början.
Barns hjärnor tar olika lång tid på sig...mest tydligt är ju detta då det kommer till könen ex.
Din idé skulle enkom leda till att du fick en A-grupp som nästan uteslutande bestod av flickor i 1:an ex.
Och C-gruppen skulle nästan bara bestå av pojkar.
Vilket skulle leda till att flickor fick ett massivt försprång över pojkar som skulle ge utslag genom hela utbildning och sen även i livet.
Är det något eftersträvansvärt tycker du?
Visa barns hjärnor mognar lite långsammare, men de ska inte straffas pga detta, utan de ska respekteras och stödjas tills de får fäste i livet och skolan, men det ska inte ske med någon form av "sortering".
Citat:
Jag varit tillsammans med en flicka på distans, jag har varit sambo och jag har varit gift i flera år nu. Varför tror Du att Du känner hur äktenskapet bättre än jag?
Snälla du äktenskap är så vanligt förekommande så ALLA har insyn i hur dessa fungerar.
Och relationer i äktenskap fungerar inte något annorlunda än relationer i samboskap ex.
Citat:
Både kvinnor och män bör begripa att man först skapar en fungerande och stabil relation, och sedan blir gravida.
Tycker du det verkar som om man "begripit" detta under någon tid i världshistorien?
Och "begriper" män detta överhuvudtaget/ någonsin med tanke på hur många horhus, "glädje"hus, bordeller, prostituerade, uppmaningar till massvåldtäkter under krig etc etc som samhällen accepterat genom historien?
hmm?
Citat:
Kan inte Du länka till tavlan med nakna dalkullor med vikingahorn och älgar i motljus med blågula flaggor? Den bilden bara måste jag se!
Men, mera seriöst skulle jag vilja att Du visar på var i statsbudgeten den nuvarande regeringen satsar pengar efter hudfärg. Det vore sensationellt om så vore fallet.
Utan att veta, men det skulle absolut inte förvåna mig om där inte just nu sitter någon eller några bildkonstnärer och driver gäck med SD:s kultursyn via att göra tavlor av denna sort.
Men jag förstår att du gärna hade hänga upp den på väggen,
du hade väl överhuvudtaget inte fattat sarkasmen.