2023-02-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Riskerade Flickan bli gravid av fingret?
Om svaret är Nej så är det ingen våldtäkt utan sexuellt ofredande.

Om en pojke får ett manligt könsorgan (penis) in i analen är det då inte våldtäkt eftersom pojken inte kan bli gravid?

Hur fan resonerar du? En våldtäkt har ingenting med graviditet att göra. Gissar att du är man som gillar att tafsa på tjejer.
Citera
2023-02-28, 16:42
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du är anonym här i tråden, så varför är du mer trovärdig?
Du vet ju inte ens vad ordet snippa har för innebörd!

Jag är helt på det klara med att ordet snippa kan användas för antingen kvinnans yttre könsorgan eller för kvinnans hela könsorgan. Men lyssna nu så slipper jag skriva samma grej sjutton gånger till. Det är INTE intressant i det här fallet att domstolen hänvisade till en ordbok som hänvisade till det förstnämnda. Det handlar till sist om bevisvärdering. Majoriteten i hovrätten tyckte att de oklarheter i bevisningen som fanns i målet fick falla tillbaka på åklagaren. Det har hänt många gånger förut, och det kommer att hända ännu fler gånger i framtiden. Detta oavsett om det är gubbar, gummor eller någon annan som dömer.
Senast redigerad av JurgenPommerenke 2023-02-28 kl. 16:48.
Citera
2023-02-28, 16:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Relevansen ligger i att om man haft barn, speciellt flickor, runt sig de senaste 10-15 åren så VET man vad snippa innebär för dem och man VET att ett finger in i snippan är en penetrering, d v s OM man har relevant kunskap, så förstår man vad flickstackaren upplevt.

Att hon av någon anledning inte upprepade sig om och om och om igen, innebar inte att det inte hade hänt över huvud taget utan bara att hon inte visste att hon behövde låta allt gå på repeat för att alla skulle förstå.
Jag kan förstå om hon hade en motvilja mot att upprepa det traumatiska.
Ja så sjukt obehagliga personer i tråden som förminskar denna händelse och inte kan leta upp vad ordet kvinnligt könsorgan betyder!
Men vi får nog räkna med att pedofiler gillar denna tråd.
Och ignorera dessa!
Senast redigerad av rubin22 2023-02-28 kl. 16:47.
Citera
2023-02-28, 16:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Jag är helt på det klar med att ordet snippa kan användas för antingen kvinnans yttre könsorgan eller för kvinnans hela könsorgan. Men lyssna nu så slipper jag skriva samma grej sjutton gånger till. Det är INTE intressant i det här fallet att domstolen hänvisade till en ordbok som hänvisade till det förstnämnda. Det handlar till sist om bevisvärdering. Majoriteten i hovrätten tyckte att de oklarheter i bevisningen som fanns i målet fick falla tillbaka på åklagaren. Det har hänt många gånger förut, och det kommer att hända ännu fler gånger i framtiden. Detta oavsett om det är gubbar, gummor eller någon annan som dömer.
Du har helt fel och nu skiter jag helt i dina korkade inlägg!
Citera
Avslutad
Citat:
Men det står ju kvinnans könsorgan och om du söker på kvinnans könsorgan så finns även de inre delarna med, hur jävla svårt ska detta vara att fatta?

Tydligen!
Huruvida snippa betyder "yttre könsdelar" eller bara "könsdelar" är inte relevant för domen. Om snippa däremot betydde "inre könsdelar" hade det varit en annan sak.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Om det är något som utmärker diskussioner om sexbrott mot barn så är det just alla dessa små känslor
Det är föga klädsamt att bli road av att folk blir upprörda av att barn får traumatiska upplevelser som styr resten av deras liv.
Citera
2023-02-28, 16:45
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Ubdea hur det låtit om det varit en vit privilegierad man som blivit sexuellt utnyttjad... då hade man nog inte ens pratat om huruvida han bara togs på pungen eller någon tvingade in hans erigerade snopp i någon.

Vi hade garanterat inte pratat om våldtäkt ifall någon fingrat på hans pung. Men om jag förstår dig rätt handlar målet om rasism?
Citera
2023-02-28, 16:46
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Relevansen ligger i att om man haft barn, speciellt flickor, runt sig de senaste 10-15 åren så VET man vad snippa innebär för dem och man VET att ett finger in i snippan är en penetrering, d v s OM man har relevant kunskap, så förstår man vad flickstackaren upplevt.

Att hon av någon anledning inte upprepade sig om och om och om igen, innebar inte att det inte hade hänt över huvud taget utan bara att hon inte visste att hon behövde låta allt gå på repeat för att alla skulle förstå.
Jag kan förstå om hon hade en motvilja mot att upprepa det traumatiska.
Att ha flickor runt omkring sig är ingen erfarenhet som är unik för människor inom skolan. Jag har en dotter på 17 år och borde därför också kvalificera mig till den gruppen.

Jo, jag fattar vad som har hänt. Frågan är bara varför åklagaren valde ett i viss mån påtvingat PK-ord för att beskriva händelseförloppet, och varför hon valde att inte göra något andrahandsyrkande. Jag tror att "allt är våldtäkt" kan vara en del av problemet här.
Citera
2023-02-28, 16:46
Avslutad
Citat:
Alltså är du på riktigt?
De var ju gamla gubbar som ville fria!
Nu skriver jag inget mer med dig du är man och vet inget!

Citat:
Du har helt fel och nu skiter jag helt i dina korkade inlägg!
När flashbackpöbeln börjar orera om att kvinnor inte ska ha beslutsfattande positioner för att de är för känslostyrda så brukar jag vara den som säger emot, men du gör onekligen det till ett otacksamt jobb.
Citera
2023-02-28, 16:47
Medlem
Snubchurps avatar
Patetiska människor i Hovrätten som gjort bedömningen i detta fall. Jag hoppas ni läser detta. Ni är patetiska.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det är föga klädsamt att bli road av att folk blir upprörda av att barn får traumatiska upplevelser som styr resten av deras liv.
Då föreslår jag att du inte gör händelsen så traumatisk. Känslor är avsedda att skrattas åt.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Huruvida snippa betyder "yttre könsdelar" eller bara "könsdelar" är inte relevant för domen. Om snippa däremot betydde "inre könsdelar" hade det varit en annan sak.
Men det gör det ju!
En till trög i tråden!
Det betyder det kvinnliga könsorganet alltså både inre och yttre!
Är det bara dumma gubbar som sitter här och skriver?
Pust!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in