2023-02-28, 16:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur menar du att hon ska förtydliga "fingret in i snippan"? Ska tösastackaren behöva ta av sig trosorna och visa var mannen körde in sitt finger för att några trögfattade domare inte begriper vad som sägs?
Tack, så skrämmande vilken okunskap som florerar i tråden än värre hos de som ska döma förbrytare.
Undrar hur de dömt om hon utlämnat snippa och sagt han stack fingret in i kissemurran?
Senast redigerad av rubin22 2023-02-28 kl. 16:29.
Citera
Bannlyst
En enkel google-sökning löser alla svaren
https://www.synonymer.se/sv-syn/snippa

Dessa domarna har förmodligen aldrig hört talas om Google iheller.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Men det styrks ju!!! Sen att domarna är så fatalt dumma i huvudet att de gör det hela till en tolkningsfråga är helt absurt.

Hade de dömt mannen utan att ifrågasätta ordet snippa hade ingen - INGEN - ens kommit på tanken att ifrågasätta domen. Utom mannens försvarare men det är hans jobb.

Styrks enligt dig. Så här svarar domaren i Aftonbladet.

Flicka beskrev själv att fingret var ”långt in”, var inte det beskrivning nog?

– Det är så här att det förekom två förhör med flickan. Jag minns inte precis hur långa de var, men inte helt kortvariga. Hon beskrev det på lite olika sätt. Just det uttryck du sa nu skrev vi upp, men det fanns också andra uttalanden som talade i annan riktning och de antecknade vi i domen också. Hon hade vid något annat tillfälle sagt att hon var osäker på om det ens hade förekommit. Hon beskrev vid något annat tillfälle att hon inte visste om den åtalade mannen tagit in fingrar i henne.
Citera
2023-02-28, 16:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Barnen har förhoppningsvis även ett hem och föräldrar som samtalar med dem.
Ok, så den diskussionen förväntas hemmen alltså ta. Om ni inte för den diskussionen i skolan, på vilket sätt är då era 10-15 år inom densamma relevanta för det som diskuteras?
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-02-28 kl. 16:28.
Citera
2023-02-28, 16:28
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
En enkel google-sökning löser alla svaren
https://www.synonymer.se/sv-syn/snippa

Dessa domarna har förmodligen aldrig hört talas om Google iheller.

Lite lustigt att flera av synonymerna handlar om kvinnans yttre könsdelar, men ingen handlar om inre könsdelar.
Citera
2023-02-28, 16:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Huruvida de är trevliga eller inte vet jag ej. Känner dem inte då jag bor i en annan stad.

Men du tar upp väldigt mycket som är helt irrelevant för processen i en domstol. Vad är meningen med det? Det är okej att man inte kan allt, men då kanske det är bättre att lyssna på de som kan och ställa frågor om man undrar över något?

Vad kan du då, din besserwisser?
Du är en simpel Flashback användare, du är inte bättre än någon annan här!
Ska du verkligen skriva om andras okunskap?
Skriv om din egen istället!
Citera
2023-02-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Nu är ju en komplexitet i aktuellt mål att MÄ inte var närvarande i hovrätten (görs ej i den här typen av mål om det är barn som är MÄ) och därför inte kunde svara på några frågor. Istället spelades ett inspelat polisförhör upp.

Även om det är en överdrivet autistisk semantiklek från domarna (semantik kan absolut vara relevant i juridik men inte på det här sättet, särskilt när det finns gott om andra ordböcker som har andra definitioner) så finns det även andra man kan ställa sig skeptisk mot.

Polisen kunde bett MÄ förtydliga i polisförhöret så att rätten får bättre grunder att fatta beslut på.

Åkl. kunde haft ett alternativt yrkande om t.ex. sexuellt ofredande (som hade varit aktuellt att döma till ansvar för även med den tolkning av sn*ppa som rätten gjorde.)

Ignorera tidigare inlägg.
Nu läst delar av domen och de är mer efterblivna än jag trodde efter att ha läst MSM. Polisen har ställt följdfrågor och fått ganska långtgående svar.
Citera
2023-02-28, 16:31
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad kan du då, din besserwisser?
Du är en simpel Flashback användare, du är inte bättre än någon annan här!
Ska du verkligen skriva om andras okunskap?
Skriv om din egen istället!

Ja, jag vet hur det går till i en domstol och jag kan juridik. Men jag förstår att det inte är intressant om man har rätt eller inte. Det viktiga är att du får skrika och känna. Sverige 2023.
Citera
2023-02-28, 16:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Lite lustigt att flera av synonymerna handlar om kvinnans yttre könsdelar, men ingen handlar om inre könsdelar.
Men det står ju kvinnans könsorgan och om du söker på kvinnans könsorgan så finns även de inre delarna med, hur jävla svårt ska detta vara att fatta?

Tydligen!
Citera
2023-02-28, 16:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja, jag vet hur det går till i en domstol och jag kan juridik. Men jag förstår att det inte är intressant om man har rätt eller inte. Det viktiga är att du får skrika och känna. Sverige 2023.
Du är anonym här i tråden, så varför är du mer trovärdig?
Du vet ju inte ens vad ordet snippa har för innebörd!
Citera
2023-02-28, 16:37
Medlem
Citat:
Det här är ju precis det som gör att ni "experter" inte har förstått vad det här handlar om. För att fälla för våldtäkt krävs alltså en penetration av vaginan. Det är det kvinnliga könsorganets innersta del. Med andra ord räcker det inte att fingra på vulvan. Om man med snippa menar hela könsorganet måste man specificera. Det hade inte gjorts varför den bristen faller tillbaka på åklagaren.

Det handlar INTE om hovrättsledamöternas språkförbistring.

Ubdea hur det låtit om det varit en vit privilegierad man som blivit sexuellt utnyttjad... då hade man nog inte ens pratat om huruvida han bara togs på pungen eller någon tvingade in hans erigerade snopp i någon.
Citera
2023-02-28, 16:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ok, så den diskussionen förväntas hemmen alltså ta. Om ni inte för den diskussionen i skolan, på vilket sätt är då era 10-15 år inom densamma relevant för det som diskuteras?
Relevansen ligger i att om man haft barn, speciellt flickor, runt sig de senaste 10-15 åren så VET man vad snippa innebär för dem och man VET att ett finger in i snippan är en penetrering, d v s OM man har relevant kunskap, så förstår man vad flickstackaren upplevt.

Att hon av någon anledning inte upprepade sig om och om och om igen, innebar inte att det inte hade hänt över huvud taget utan bara att hon inte visste att hon behövde låta allt gå på repeat för att alla skulle förstå.
Jag kan förstå om hon hade en motvilja mot att upprepa det traumatiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in