2023-02-26, 20:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag tror att du sätter mkt stor logik i att han måste tillbaka och stämpla ut..

Jag tror inte det är så stor grej att gå tillbaks för att stämpla ut..

Som jag skrev att hans ytterkläder var kanske inte ens på när han småpratade bort 2min...
Det är en stor grej gå tillbaka och stämpla ut när han inte har anledning att göra det.
Citera
2023-02-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja du sa att du gör det för att fuska till dig tid. Men kollegorna på Skandia sa att han inte fick övertid. Så han har ingen anledning göra det du påstår. Och det är alltså i ett annat rum han måste stämpla ut.

Fuska till sig tid eller inte..

Folk har faktiskt många gånger lite småprat innan dom stämplar ut eller är fullt påklädda..

Vad jag menade att det är möjligt att Engström också gjorde så..
Citera
2023-02-26, 20:05
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Snyggt fokusskifte.

Vilka är det som inte upplever dom som ett sällskap?

Det här är OT, så jag ger bara ett snabbt svar. Sedan får vi ta det i MOP-tråden isåfall. Och som sagt, det här är inget jag är övertygad om, men man måste ta in det som en möjlighet i ett statsministermord.

LP är ett otroligt osäkert vittne iom att hon har rikets och hennes egen säkerhet som tyngd på axlarna. Är det en konspiration måste man vara medveten om att det är en stor risk att hon inte kan säga sanningen.

Mordet skedde precis utanför lokaler som tidigare, och kanske även vid den här tiden, använts som möteslokal. Jag tror inte att någon tror eller har teorier om att det skulle ske ett riktigt "möte" där i korsningen.

Det vittnas från oberoende vittnen om en konfrontation utanför Grand.

Men att du inte hittar något i materialet som pekar ditåt kan ju bero på att du inte läst det.
Vet du vem som har lägenhet i gms flyktväg och som bevisligen har just den här ammunition tex?

Helt riktigt är det mesta här OT.

Du forumlerade dig enligt följande:

Sedan ser jag det som ganska troligt att gm inte var helt okänd för LOP.
Alla som ser dom innan skotten upplever dom nämligen som ett sällskap som samtalar.

Och jag bibehåller att du kommer med årets överdrift att alla uppfattade det som att LOP + GM var ett sällskap som pratade.
Citera
2023-02-26, 20:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Fuska till sig tid eller inte..

Folk har faktiskt många gånger lite småprat innan dom stämplar ut eller är fullt påklädda..

Vad jag menade att det är möjligt att Engström också gjorde så..

Det är osannolikt att han gjorde det, för han har ingen anledning.
Citera
2023-02-26, 20:06
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Helt riktigt är det mesta här OT.

Du forumlerade dig enligt följande:

Sedan ser jag det som ganska troligt att gm inte var helt okänd för LOP.
Alla som ser dom innan skotten upplever dom nämligen som ett sällskap som samtalar.

Och jag bibehåller att du kommer med årets överdrift att alla uppfattade det som att LOP + GM var ett sällskap som pratade.
Vilka var det som inte gjorde det?
Citera
2023-02-26, 20:08
Medlem
Citat:
Det är en stor grej gå tillbaka och stämpla ut när han inte har anledning att göra det.

Tvärtom isåfall ..

Han har anledning att gå tillbaka just för att stämpla ut..

Du menar att han inte har någon anledning att först prata och sen stämpla ut...

Tja måste man alltid ha en sån stor anledning till allt..

Jag tycker inte det är såå konstigt att han först går ut till väktarna en stund och sen går tillbaka igen och tar på sig och sen stämplar ut..

Sen så kanske han faktiskt pratade med väktarna 30min innan och sen packade ihop sakerna och sen sa Hej då till väktarna..

Inte så märkligt enligt mig
Citera
2023-02-26, 20:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Engströms insats på plats säkert rätt beskedlig så länge det är en nobody som ligger där. Attityden en annan när han förstår vem offret är men det är ju så dags. Han får snygga till det i efterhand. Men det blir så klart stökigt.

Det jag håller för sannolikt ligger åt samma håll. Han verkar ju mer chockad över att det var OP som var skjuten än vad han egentligen sett när han kommer tillbaka till Skandia.

OP hade han inte identifierat utan han kunde bara konstatera att gumman var lik Lisbet. Som GM hade det inte varit svårt att krydda historien med att han kände igen OP då denne låg på marken.

Att SE missade ambulansens närvaro när han var inne på Bohemia speglas av hans historia.
Citera
2023-02-26, 20:10
Medlem
Citat:
Det är osannolikt att han gjorde det, för han har ingen anledning.

Finns mkt i hans story som han isåfall inte har någon anledning till...

Men då köper du det..
Citera
2023-02-26, 20:11
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Vilka var det som inte gjorde det?

Skämtar du?

Jag tänker inte assistera dig med att påvisa att ditt påstående är felaktigt

Du är mer än välkommen att ställa upp en lista med de 22 som var på plats och påvisa att alla uppfattade det som att LOP+GM var 1 sällskap.
Citera
2023-02-26, 20:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Tvärtom isåfall ..

Han har anledning att gå tillbaka just för att stämpla ut..

Du menar att han inte har någon anledning att först prata och sen stämpla ut...

Tja måste man alltid ha en sån stor anledning till allt..

Jag tycker inte det är såå konstigt att han först går ut till väktarna en stund och sen går tillbaka igen och tar på sig och sen stämplar ut..

Sen så kanske han faktiskt pratade med väktarna 30min innan och sen packade ihop sakerna och sen sa Hej då till väktarna..

Inte så märkligt enligt mig

Nej eftersom han inte får betalt så har han ingen anledning gå tillbaka genom dörrarna för att stämpla ut. Och varför skulle han gå ner och prata med dom och sen gå upp och klä på sig och gå ner igen och stämpla ut?

Fantasifullt med ett samtal 22:45. Men du har inte stöd alls för det i materialet.
Citera
2023-02-26, 20:14
Medlem
Citat:
Nej eftersom han inte får betalt så har han ingen anledning gå tillbaka genom dörrarna för att stämpla ut.

Fantasifullt med ett samtal 22:45. Men du har inte stöd alls för det i materialet.

Så det är alltså fantasifullt att han kan haft samtalet innan han stämplat ut ??

Det är inte direkt att jag påstår att han går på månen..

Vi får vara oense om hur märkligt det är att ett samtal kan ha ägt rum innan utstämplingen...
Citera
2023-02-26, 20:15
Avslutad
Citat:
Nu är det inte ett vanligt artighetsprat utan ett artighetsprat TVÅ väktare vittnar de har med en "kollega" som sedan kliver ut och blir vittne till mordet på landets statsminister. Detta blir de varse 20 minuter senare för HO och dagen efter för AK Så det handlar inte om 3 månader, det handlar om 20 minuter. "Jävlar jag pratade med ett vittne till mordet på Olof Palme precis innan mordet"

Det var bara Henry som sade att ett samtal på ett par minuter ägde rum, inte den kvinnliga väktaren. SE sade att inget samtal ägde rum. Det var dock tre månader senare som väktarna blev förhörda. SE:s uppgifter var redan från mars 1986.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in