Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jag är inte alls övertygad om en konspiration eller ett mötesscenario. Men att inte överväga det som en möjlighet alls är bara konstigt när det finns saker som pekar på det.
Ännu märkligare är det att det ska komma från folk som inte alls ser någon osannolikhet alls med att en en tidigare ostraffad, 52-årig kontorsarbetare har med sig revolver och metal-piercingannunition ut från jobbet och inom loppet av ca en minut efter att ha gått ut från jobbet lyckats skjuta statsministern.
Vilka är det som inte uppfattar det som så då?
Grattis till snyggt fokusskifte!
Jag skippar helt biten gällande Engström då hela det stycket är enbart skifte av fokus från ditt håll samt en stor jäkla halmgubbe.
Mötesscenariot eller att LOP kände GM är enligt mig troligtvis det absolut mest långsökta scenariot man kan formulera.
1. Varför har inte LP nämnt något alls över åren?
2. Vad har vi alls som pekar åt det hållet?
Det räcker inte med att några vittnen uppfattar det som ett sällskap på 3 precis innan det smäller.
Att gå ifrån det till att LOP visste vem GM var är oerhört långsökt och saknar helt stöd.
Och att Palme skulle ha ett "möte" av något slag på Sveavägen mitt i natten i februari kan jag bara inte finna trovärdig någonstans. Har någon någonsin haft ett sådant möte?!
Ge mig 1 anledning till varför ett sådant möte kan anses vara en bra idé av någon någonsin.
Att en konspiration ligger bakom kan jag eller någon självklart inte motbevisa.
Jag hittar bara inget i materialet som ens pekar ditåt.